11 september 2001: Infrarood op France2

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

11 september 2001: Infrarood op France2




par Christophe » 04/09/08, 20:37

Vanavond infrarooddocumentaire over 11/09 om 23 uur

11 september: in de Twin Towers

Engelse documentaire. Geregisseerd door Richard Dale. Scenario van Andrew Bampfield. Geproduceerd door Dangerous Films, BBC, RTL en Discovery Channel. Met medewerking van France 2 en Blakeway Productions. Commentaar van Jean Reno.

Voor miljoenen mensen is waarschijnlijk een van de belangrijkste gebeurtenissen in de recente geschiedenis de verwoesting van de World Trade Center-torens op 11 september 2001. Op die dag veranderde de wereld ongetwijfeld. Deze docufictie keert terug naar deze tragische gebeurtenis door, volgens de getuigenissen van overlevenden, de verhalen te reconstrueren van mannen en vrouwen die de gebeurtenis in de torens hebben meegemaakt en die werden geconfronteerd met het ondenkbare in het hart van de grootste wereldmacht. Hoe reageerden ze? Hoe is de redding tot stand gekomen? Welk begrip hadden ze van de gebeurtenis? En hoe nemen ze vandaag waar wat er die dag is gebeurd?


Het is een docu-fictie, ik hoop dat het niet te veel is tot eer van het Amerikaanse patriottisme... We zullen zien, want over het algemeen hebben infrarooddocumentaires een zeer goede analyse (zie het Poutine-systeem: https://www.econologie.com/forums/le-systeme ... t4362.html )

http://programmes.france2.fr/documentai ... infrarouge

Hier is de beste video die 11/XNUMX analyseert die ik ken: https://www.econologie.com/petrole-et-ec ... -3578.html


En hier zijn enkele andere "losse" video's: https://www.econologie.com/forums/videos-sur ... t2269.html
Dernière édition par Christophe de 05 / 09 / 08, 20: 39, 2 keer bewerkt.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 04/09/08, 20:52

Infrarood is uitstekend: zeer kritisch.

Ik bekijk ze allemaal, zoveel mogelijk, en je wordt nooit teleurgesteld.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/09/08, 01:49

Het was gemiddeld (lang en niet veel analyse) maar behoorlijk goed gedaan en ontroerend. . .

De 2e dokter: "Had 9/11 voorkomen kunnen worden?" bracht veel meer analyses over het ernstig disfunctioneren van de CIA, de FBI of de FAA (luchtvaartbeveiliging), zowel intern als onderling...

Ik zal morgen een samenvatting maken. Daar is het te laat.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/09/08, 10:33

Hier zijn de snelle "samenvattingen" van de 2 documentaires.

a) In de tweelingtorens

Het is een docufictie die 5 of 6 mensen volgt, van wie sommigen zullen overleven en anderen niet.

Een van de overlevenden bevond zich in toren 2, precies waar het vliegtuig de toren raakte. We kunnen het wonderbaarlijk noemen...

Er is eigenlijk niet veel te zeggen over dit document, ik heb een paar dingen opgemerkt:
- geen brandbeveiligingssysteem werkte (tenminste in het document...)
- ze praten over een rood en wit vliegtuig
- toren 1: het hoofd onderhoud spreekt van een nieuwe explosie om 9 uur, is de inslag van toren 00? (2:9?)
- de bin-laden-track wordt vermeld vanaf 10:00 uur... zonder enig bewijs of claim (zoals Fox News Bush tot winnaar had uitgeroepen voor het einde van de telling)

b) Had 11/9 voorkomen kunnen worden?

Dit is een echte documentaire met geïnterviewden van de onderzoekscommissie 11/9. We zullen het alleen over de torens hebben.

Er wordt duidelijk uitgelegd dat ernstige beveiligingsfouten 11/XNUMX mogelijk maakten:
- 1993: 1e aanslag op het WTC, M.Atta was er al bij betrokken
- Operatie Bojinka 5 jaar geleden: 9/11 planning begint
http://fr.wikipedia.org/wiki/Op%C3%A9ration_Bojinka
- 1998: Anti-Amerikaanse fatwa van Bin Laden (terwijl zijn broers op 9/11 nog in de VS waren)
- Terroristentop in 2000 in Maleisië gevolgd door de CIA: veel terroristen hadden kunnen worden opgepakt of uitgeschakeld.
- Ernstige communicatieproblemen tussen de CIA, de FBI, de politie en de FAA: interne problemen tussen de diensten maar vooral tussen deze 3 entiteiten, iedereen houdt de informatie voor zichzelf
- Tijdens de dokter zien we de... paspoorten van bepaalde terroristen? Maar die zouden toch niet in het vliegtuig zitten?... Vervalsingen dan toch?
- De terroristen waren het onderwerp van 6 arrestaties (waaronder M.Atta) wegens het niet respecteren van de wegcode in de maanden die eraan voorafgingen, maar de politie wist niet wie het was, dus werden ze vrijgelaten!
- Z. Moussaoui was de enige gearresteerde terrorist, hij is ook de enige die op 11/9 is veroordeeld!! Hij had op het 4e vliegtuig moeten zitten.
- Op 11/9 waren er 12 namen van mensen die niet mochten vliegen in de FAA-database, terwijl de CIA er op deze datum enkele opsomde: 2 tot 3000...
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 05/09/08, 17:17


11 september: een ongelooflijk artikel om te ontdekken in de Belgische krant Le Vif


Beeld

Septembre 5 2008

Op zondag 7 september, om 14 uur, vindt er ook een demonstratie plaats in Brussel aan het Schumanplein.

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/09/08, 17:56

Oh, interessant :)

Een massamagazine dat EINDELIJK de juiste vragen stelt...

Hoe dan ook, slechts één argument gaat echt op: de vrije val van de torens... en de minachting van de administratie voor, een onbekend dossier, de... indirecte sterfgevallen van 11 september zie: https://www.econologie.com/forums/arte-les-c ... t2284.html


Zou dit allemaal verband kunnen houden met het naderende einde van de regering-Bush?
Ja maar daarna? Wat zal het Amerikaanse volk doen als blijkt dat het complete onzin is? Het is nu veel te laat...
Dernière édition par Christophe de 05 / 09 / 08, 18: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 05/09/08, 18:00

Bedankt Tagor voor het herinneren van "de essentie".

Het instorten van de 2 belangrijkste WTC-torens is al moeilijk te verklaren door wat de "officiële versie" wordt genoemd.

Maar die van toren 7 is ronduit mysterieus.

Een 9/11-rapport dat hier niet over spreekt, mist het punt. Aan de andere kant, om 'emotioneel' te maken door de verschrikkelijke dood van de slachtoffers te laten zien, en hun families in tranen tijdens het getuigenproces, zijn de filmmakers altijd op het rendez-vous. :?

Misschien omdat reflectie altijd na emotie komt... als dat zo is?
0 x
Beeld
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 05/09/08, 18:04

Christophe schreef:Het is nu veel te laat...

beter laat dan nooit
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/09/08, 18:06

Remundo schreef:Maar die van toren 7 is ronduit mysterieus.


Garcimore? Cooperfield?

Kijk hier eens naar, het is ook een goede aanwijzing: https://www.econologie.com/forums/arte-les-c ... t2284.html

ps: tagor kun je de rest en het einde van het bestand plaatsen alsjeblieft? Dankjewel
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 05/09/08, 18:37

"Het mysterie van de torenhoogte"
Garcimore? Koperveld?

Niet "Weight Watchers"
: Cheesy:
**********
Zou dit allemaal verband kunnen houden met het naderende einde van de regering-Bush?
Ja maar daarna? Wat zal het Amerikaanse volk doen als blijkt dat het complete onzin is? Het is nu veel te laat...


Als het is geëvolueerd, zal het zeggen: "Nooit meer!"

En over een tijdje zal hij de regering steunen, om Iran te straffen voor het (zogenaamd) tot zinken brengen van hem, een schip van zijn glorieuze marine...
: Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 236 gasten