Filosofie: Enkele citaten om na te denken

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Filosofie: Enkele citaten om na te denken




par Christophe » 20/04/07, 11:15

Ontvangen sommige e archies bekend zijn, weet ik niet allemaal begrijpen : Cheesy: en ik ben vooral dol op degenen die ik vetgedrukt heb gezet: econologie zal winnen : Mrgreen:

"Wie elk moment van zijn tijd aan zijn groei wijdt, kijkt niet uit naar de volgende dag en is er niet bang voor." Seneca

"Beoordeel de dag niet naar de avondoogst, maar naar de zaden die je hebt gezaaid." RL Stevenson

"Eenvoud is de perfecte harmonie tussen het mooie, het nuttige en het rechtvaardige ..." Franck Lloyd Wright

"Leef alsof je morgen sterft, leer alsof je voor altijd leeft." Boeddha

'De dwaasheden zijn de enige dingen waar je nooit spijt van krijgt.' Oscar Wilde

'Ik besloot gelukkig te zijn, want het is goed voor je gezondheid.' Voltaire

"De zeven sociale fouten van de mensheid zijn politiek zonder principes, rijkdom zonder werk, plezier zonder geweten, kennis zonder wil, zaken zonder moraal, wetenschap zonder humanisme en religie zonder opoffering." Gandhi

'Het is tijd om het leven te gaan leiden waarvan je hebt gedroomd.' Henry James

"Alles wat mannen mooi en goed hebben gedaan, hebben ze gebouwd met hun dromen ..." Bernard Moitessier

"Een fout die mannen ervan weerhoudt te handelen, is niet te voelen waartoe ze in staat zijn." Bossuet

"Meet uw sterke punten aan uw ambities, niet uw aspiraties aan uw kracht." Adam Mickiewicz

"Alles wat niet wordt gegeven, is verloren." Moeder Theresa

"We beginnen ouder te worden als we onze dromen vervangen door spijt." Seneca

"We moeten onze gedragsregels uit de natuurlijke wereld halen. We moeten, met de nederigheid van de wijzen, de grenzen van de natuur en het mysterie dat ze verbergen respecteren, in het besef dat er iets is in de volgorde van de leven dat duidelijk buiten onze competentie valt. " Vaclav Havel

"Op elk gebied wordt uiteindelijk perfectie bereikt, niet wanneer er niets meer toe te voegen is, maar wanneer er niets meer weg te halen is." Antoine de Saint-Exupery

"Zoek niet de schuld, zoek de remedie." Henry Ford

"Ervaring is niet wat er met een man gebeurt, het is wat een man doet met wat er met hem gebeurt." Aldous Huxley

'Elke man moet zijn manier verzinnen.' Jean Paul Sartre

"Onze twijfels zijn verraders en beroven ons van al het goede dat we vaak zouden kunnen winnen, omdat we bang zijn om het te proberen." William Shakespeare

"Toegewijden verheffen de wereld en sceptici laten haar vallen." Albert Guinon

"Er zou iets zijn om velen gelukkig te maken met al het geluk dat verloren gaat in deze wereld." Hertog van Levy

'Je vertelt het me, ik vergeet het. Je leert het me, ik herinner het me. Je betrekt me, ik leer.' Benjamin Franklin

"Als een idee in eerste instantie niet absurd lijkt, is er geen hoop dat het iets wordt." Albert Einstein

"Voor de meesten van ons is het grootste gevaar niet een te hoog doel hebben en het niet bereiken, maar juist te weinig ambitie hebben en het bereiken." Michelangelo

"Maak van je leven een droom en een droom werkelijkheid." Antoine de Saint-Exupery

"We hebben altijd een keuze. We zijn zelfs de som van onze keuzes." Joseph O'Connor

"Je moet altijd het recht behouden om de dag na je ideeën de dag ervoor te lachen." Bonaparte

"In werkelijkheid doet het pad er niet toe, de wil om aan te komen is voor alles genoeg." Albert Camus

'Er zijn veel dingen die alleen onmogelijk lijken totdat je ze hebt geprobeerd.' Andre Gide

"Waar gevaar groeit, groeit wat redt." Rainer Maria Rilke
"Het is eigenlijk niets waard om voor niemand nuttig te zijn." Rene Descartes

"Als we geloven dat we anderen dienen, dienen we onszelf alleen via hen." La Rochefoucauld

"Pas op met wat je wilt, want je zult het krijgen." Chinees gezegde

"De hoogste wijsheid was om dromen te hebben die groot genoeg waren om ze niet uit het oog te verliezen terwijl je ze najaagde." Francis Scott Fitzgerald

'Of je nu denkt iets te kunnen, of je denkt dat je het niet kunt, je hebt volkomen gelijk.' Henry Ford

"We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals we zijn." Anais Nin

"De ontdekkingsreis is niet om nieuwe landschappen te zoeken, maar om de dingen anders te zien." Marcel Proust

'Laten we mensen maar aan het denken zetten. Laten we niet proberen te overtuigen.' Georges Braque

"Om alles eenvoudig te leven, zodat iedereen eenvoudig kan leven." Gandhi

"Je kunt een held zijn zonder de aarde te verwoesten." Nicolas boileau

"Een voorbeeld stellen is niet een manier om invloed uit te oefenen, het is de enige." Albert Schweitzer

'Een vallende boom maakt veel lawaai; een kiemend bos hoor je niet.' Gandhi

"In het leven hoeft niets te worden gevreesd, alles moet worden begrepen." Marie Curie

"Opleiden is niet vaten vullen, maar vuren aansteken." Michel Montaigne

"Het probleem met een ratrace is dat je, zelfs als je er bovenop komt, nog steeds een rat bent." Lily Tomlin

'Ik ken geen andere kenmerken van superioriteit dan vriendelijkheid.' Beethoven

"In het leven zijn er twee categorieën individuen: zij die naar de wereld kijken zoals die is en zich afvragen waarom. Zij die zich de wereld voorstellen zoals die zou moeten zijn en die tegen zichzelf zeggen: waarom niet?" Georges-Bernard Shaw

"Alles wat niet geboren wordt, sterft." George Harrison

"De gelukkigste man is degene die geluk brengt aan een groter aantal anderen." Diderot

"De problemen van de wereld kunnen niet worden opgelost door sceptici of cynici wier horizon beperkt is tot de voor de hand liggende realiteiten. We hebben mannen nodig die zich kunnen voorstellen wat nooit heeft bestaan." John F. Kennedy

"Op aarde heeft alles een functie, elke ziekte een kruid om haar te genezen, elke persoon een missie." Indiase wijsheid

"Het geheim van het leven is om een ​​missie te hebben, iets waar je je uiterste best voor doet ... En nog belangrijker, het is iets dat totaal buiten bereik ligt." Henri Moore

'Je moet een heel hoogstaand idee hebben, niet van wat je doet, maar van wat je ooit zou kunnen doen. Anders hoef je niet te werken.' Edgar Degas

"Het kan zijn dat de enige grenzen aan de menselijke geest de grenzen zijn waarin we geloven." - Willis Harman

"Moed is nog steeds de zekerste houding. Dingen verliezen hun schrik wanneer ze in het gezicht worden bekeken." Alexandra David-Neel

'Waar je ook van droomt, begin ermee. Moed heeft genialiteit, kracht, magie.' Johann Wolfgang van Goethe

'Je kunt het wisselgeld beter bij de hand nemen voordat het ons bij de keel neemt.' Winston Churchill

"Twijfel er nooit aan dat een kleine groep bewuste en toegewijde individuen de wereld kan veranderen. Zo is het altijd gebeurd." Margaret mede

'Kan een man minder wijs zijn dan een vogel?' Confucius

"Weet hoe je weg moet gaan, want als je weer aan het werk gaat, zal je oordeel zekerder zijn." Leonardo da Vinci

"We moeten net zo natuurlijk goed zijn voor anderen als het paard galoppeert, de bij honing maakt of de wijnstok trossen druiven produceert, seizoen na seizoen, zonder aan die van voorgaande jaren te denken." Marcus Aurelius

'Als je iemand behandelt zoals hij is, blijft hij wat hij is. Maar als je hem behandelt alsof hij is wat hij zou moeten en kunnen worden, dan zal hij worden wat hij zou moeten en kunnen zijn.' Johann Wolfgang van Goethe

'Kijk nooit op iemand neer, tenzij het is om ze te helpen opstaan.' Rev. Jesse Jackson

"Ik verwacht dat God me de nederigheid geeft om te accepteren wat niet kan worden veranderd, de moed om te veranderen wat kan worden veranderd, en de wijsheid om het ene van het andere te onderscheiden." Zuster Emmanuelle

"Het is niet goed voor iets om alleen goed te zijn voor jezelf." Voltaire

"Ik reken opgewektheid tot de bewijzen van mijn wijsheid". Nietzsche

"Als pessimisme in de stemming is, is optimisme in de wil." Alain

"Er is geen andere revolutie mogelijk dan jezelf proberen te verbeteren. Als iedereen iets probeert, wordt de wereld beter." Georges Brassens

"Met onze gedachten creëren we de wereld." Boeddha

"Kies een baan waar je van houdt en je hoeft geen dag van je leven te werken." Confucius

"De vrolijken genezen altijd." François Rabelais

"We moeten proberen gelukkig te zijn, al was het maar om een ​​voorbeeld te stellen." Jacques Prévert

"Het wordt hoog tijd om het ideaal van succes te vervangen door dat van service." Albert Einstein

"Laat de droom je leven verslinden, zodat het leven je droom niet verslindt."
Antoine de Saint-Exupery

"Je moet niet proberen om meer jaren aan je leven toe te voegen, maar probeer liever leven aan je jaren toe te voegen." John F. Kennedy

"Succes gaat niet over nooit fouten maken, het gaat erom dat je nooit twee keer hetzelfde doet." George Bernard Shaw

'Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.' Lao Tzu

"Nu is het de taak om gelukkig te zijn. Een mooier programma is er
none. Maar het is dringend beginnen met het onderwijzen in scholen
hoe we het doen. "- Françoise Giroud

"Mannen behalen diploma's en verliezen hun instinct." Francis Picabia

"Er gaat niets boven naar het einde van de wereld gaan om mensen te vinden die nog verder gaan." Pierre Daninos

"We erven de aarde niet van onze voorouders, we lenen het van onze kinderen."
Antoine de Saint-Exupery

"Geen enkel probleem kan worden opgelost zonder het bewustzijnsniveau dat het heeft voortgebracht te veranderen." Albert Einstein

"De problemen van de wereld kunnen niet worden opgelost door sceptici of cynici wier horizon beperkt is tot de voor de hand liggende realiteiten. We hebben mannen nodig die zich kunnen voorstellen wat nooit heeft bestaan." John F. Kennedy

'Je kunt mensen de schuld geven dat ze tegen elkaar botsen in het donker of je kunt kaarsen aansteken. De enige fout is je bewust te zijn van een probleem door ervoor te kiezen niet te handelen.' Paul Hawken


"De redelijke mens past zich aan de wereld aan, de onredelijke mens blijft proberen de wereld aan zichzelf aan te passen. Alle vooruitgang hangt daarom af van de onredelijke mens".
George Bernard Shaw

'Denk niet dat je de verkeerde weg bent ingeslagen als je niet ver genoeg bent gegaan.' Hazelnoot

"Elke man heeft het recht om aan zijn taak te twijfelen en er van tijd tot tijd in te falen. Het enige wat hij niet kan is het vergeten". paulo Coelho

"Alleen omdat een probleem niet is opgelost, wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is op te lossen."
Agatha Christie

"Een voorbeeld stellen is niet een manier om invloed uit te oefenen, het is de enige." Albert Schweitzer

"Een pessimist ziet de moeilijkheid in elke kans, een optimist ziet een kans in elke moeilijkheid." Winston Churchill

'Leef alsof je morgen sterft. Leer alsof je voor altijd leeft.' Gandhi

"Ik verlies nooit uit het oog dat het enkele feit van bestaan ​​een kans is". Katherine Hepburn

"Het is de verbeelding die ons de reikwijdte van het mogelijke uitstrekt en de verlangens voedt in de hoop ze te bevredigen". Jean-Jacques Rousseau

"Ik ben geen partijman, maar ik verdedig goede doelen". Theodore Monod

"De eerste kwaliteit van een maker is moed. De moed om scepticisme, conformisme en uiteindelijk jaloezie onder ogen te zien." Claude Allègre

Doe bij twijfel de volgende test: Herinner je je de armste en zwakste persoon die je in je leven hebt ontmoet, en vraag jezelf af of wat je gaat doen goed is? van elk gebruik ". Gandhi

"We erven de aarde niet van onze ouders, we lenen het van onze kinderen." Indiaas spreekwoord

"De mens gelooft soms dat hij geschapen is om te domineren, om te leiden. Maar hij heeft het mis. Hij is slechts een deel van het Geheel. Zijn functie is niet om uit te buiten, maar om toe te kijken, om rentmeester te zijn." Oren Lyons , Iroquois Indiaan

"O grote geest, geef me de sereniteit om de dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, de moed om de dingen die ik kan veranderen te veranderen, en de wijsheid om tussen de twee te onderscheiden." Cherokee Indian Prayer

'De inspanning van allemaal vormt de som van de vooruitgang.' Victor Hugo

"Niets is gratis, niets is overbodig, het kleinste insect, de kleinste plant, zijn onmisbaar voor het algemeen belang. Niets verraadt meer bekrompenheid dan te bedenken dat iets nutteloos is omdat het schijnt niet nuttig te zijn voor de mens. 'William Burchell

"Niemand heeft een ander recht dan altijd zijn plicht te doen." Auguste Comte

“Het is niet omdat dingen moeilijk zijn dat we niet durven, het is omdat we niet durven dat ze moeilijk zijn.” Seneca

'Al onze angsten zijn doodsangsten.
Al onze dromen zijn dromen van onsterfelijken. 'Seneca

"Je krijgt nooit een verlangen zonder de kracht te hebben gekregen om het waar te maken." (Richard Bach.)

"Er is geen echte revolutie behalve die van het dagelijks leven." (Slogan van mei 68.)

"Het enige dat nodig is voor de triomf van het kwaad, is de passiviteit van goede mensen." (Edmond Burke.)

"De wereld zal alleen worden gered door rebellen." (Gide.)

"Het leven is een kans, grijp die
Het leven is schoonheid, bewonderen
Het leven is een droom, maken het een realiteit
Het leven is een plicht, vul het in
Het leven is een spel, speel het
Het leven is mysterie, weet het
Het leven is een avontuur, durf te
Het leven is geluk, verdient het. "(Moeder Theresa.)
Dernière édition par Christophe de 23 / 03 / 12, 13: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 20/04/07, 18:30

de ervaring is als je iets dom om je te herinneren dat je al hebt gemaakt te doen.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 22/04/07, 12:43

Niet slecht lijst ...
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Windjammer
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 06/03/08, 16:45




par Windjammer » 07/03/08, 23:07

Wanneer woord bereikte de belangrijkste, en voegt zich bij de schoonheid

de rest ... de Kilowatt, dollars of euro's, de onrust die geen betekenis meer dan dat van wespen in een potje heeft ... als ze geen andere betekenis heeft dan zichzelf - als je er geen vindt, doden mensen elkaar.

Een wijs man lijn kwam onder u om u wijsheid te brengen,
maar ik ben tot u gekomen om mij een aantal van die wijsheid die je al had (Khalil Gibran)

- De langste reis begint met een enkele stap (Confucius, Gorbatsjov etc ...)
(Maar reizen is niet zwerf)

- Iedereen wist dat onmogelijk is,
maar deze onschuldigen weet het niet.
Dus maakten ze. (Jean Cocteau)

-dat de plicht om jezelf te houden,
Het is een plicht om gelukkig te zijn,
omdat je niet kunt geven aan anderen wat men heeft (Windjammer)

Geef me zes uur om te hakken een boom en ik zal besteden de eerste vier slijpen van de bijl (Abraham Lincoln)

Om te kiezen is het opgeven van de rest (Virginie Heriot)

"Ik loop ... als mijn vrouw denkt dat ik leef, ze weet dat ik loop ... als mijn vrienden denken dat ik leef, weten ze dat ik loop. Dus ik ben een klootzak als ik niet ... (Henri Guillaumet)
"wat ik deed ... geen beest zou hebben gedaan." (hetzelfde)
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 08/03/08, 07:21

zelfs een klein !!! waaruit wordt gewonnen mijn handtekening ...


"We moeten niet in tradities geloven, omdat ze uit de oudheid zijn overgeleverd,
noch geloven in de loutere gezag van onze leraren of instructeurs ...
Maar, kunnen we een schriftelijke doctrine of een verklaring uit te voeren
wanneer het juiste inzicht dat we hebben van onze intieme ervaring en bevestigen.

Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... '- Boeddha
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/03/08, 17:39

Windjammer schreef:Om te kiezen is het opgeven van de rest (Virginie Heriot)


Uh dit is niet Marcel Pagnol deze?

Niet slecht anderen dat ik niet alles hebben opgenomen ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/03/08, 17:43

In m ^ me geluk, maar ik weet niet wie te weten:

'Ze wisten niet dat het onmogelijk was, dus we hebben het gedaan.'

Ik mishaag mijn gesprekspartners soms erg door hen een idee voor te leggen door te specificeren: "Ik wil absoluut niet dat u kritiek heeft op wat ik ga zeggen, ik vraag u mij te vertellen wat u zou kunnen doen om het mogelijk te maken of mogelijk te maken. 'verbeteren"

Een ander voorbeeld is een van de basisprincipes van het programmeren Psycho Taalkunde:
Slecht nieuws: je hoeft geen toegang tot werkelijkheid
Goed nieuws: je kunt het idee dat je zal moeten veranderen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/03/08, 18:25

elephant schreef:Ik ben het absoluut niet wil dat je te bekritiseren wat ik zeg, vraag ik u om me te vertellen wat je zou kunnen doen om dit mogelijk te maken of te verbeteren

Om troll herinneren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 09/03/08, 17:48

Ik ontdekte ook de diepte van het uiterlijk van NTM ...
(Tot het einde ...)
Singer, zelden geëerd
: Lol:
http://www.jp-petit.org/EVASION/poemes.htm#8_3_08
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/03/08, 13:38

:?
Onlangs bekende ik aan een vriend "dicht bij de natuur" dat ik de hele winter mijn huis had verwarmd met nieuwe pallets ...
Ik vond haar heel ontroerend reactie:
Hij zei "Het is om te zondigen"
Niets toe te voegen ... en hij heeft gelijk .... grappige vintage ...
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 201 gasten