Een wereld zonder geld?

filosofische debatten en bedrijven.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Een wereld zonder geld?




par eclectron » 03/03/21, 08:18

Voor de volgende wereld, een wereld zonder geld?
De video eindigt met het project https://www.mocica.org die ik nog niet heb gezien
Als ik naar hem luister, voel ik me minder alleen.


Aarzel niet om uw mening te geven, hier is de mijne : Wink: :
Ik had de intuïtie 25 jaar geleden al, om maar te zeggen dat het niet snel gaat
Ik stelde me de 'beschaving van geven' voor waar iedereen bijdraagt ​​wat ze kunnen en willen.
Een centrale eenheid die aanbieders en aanvragers met elkaar verbindt. (internet stamelde, de juiste plek bestond niet)
Goederen waarvoor machines en teams nodig zijn, die onder dit concept van algemeen vrijwilligerswerk vallen.
Wat deze 'visie' veroorzaakte, was een economieboek, ik wilde geld begrijpen.
Toen ik las "degene die geeft, verliest" begreep ik alle waanzin en het bedrog van de wereld waarin we leven, ik begreep dat alles in de war was.
Zelfs het woord en de daad van geven worden vervormd ten opzichte van hun oorspronkelijke betekenis.
Ja ja ik heb de woorden van de auteur heel goed begrepen, maar in wezen verliest degene die geeft niet, anders is het geen geschenk.
En dan een samenleving baseren op dit concept van "degene die geeft, verliest", is de angst behouden om niet te hebben, is het gebrek aan vertrouwen in het leven en in de naaste behouden. Om dit alles veilig te stellen heb je natuurlijk het geld nodig, de cirkel is rond.

Een wereld zonder geld, een wereld van vertrouwen lijkt utopisch, maar moet gezien het huidige bloedbad toch worden beschouwd.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: een wereld zonder geld?




par eclectron » 03/03/21, 09:34

ABC2019 schreef:
eclectron schreef:En ja, je moet meer dan 2 minuten openstaan, zelfs als het betekent dat je je tijd verspilt, als je een beetje inspiratie wilt om uit het slop te geraken waar je fetisj-systeem ons begraaft


Eerlijk gezegd wil ik mijn tijd niet verspillen, maar als je alles goed hebt begrepen, kun je misschien een paar vragen beantwoorden:

a) waar denk je dat het hout voor zijn mooie veranda vandaan komt?
b) wat beperkt het aantal mensen dat zo'n mooie veranda heeft, afgezien van geldgebrek?
c) als er geen geld meer is, geven we dan een mooie veranda aan iedereen die het wil en wat zou de impact zijn op ontbossing?

(de veranda, dit is slechts een voorbeeld, de vragen zijn hetzelfde voor alle consumptiegoederen, ...

Ah Ah Ah, heilig ABC.
Als ik het niet leuk vind, heb ik niet de gewoonte om de discussie op te sluiten in anekdotische details.
Ik weet hoe ik de algemene betekenis eruit moet halen, dus ik begreep dat de veranda slechts een voorbeeld is, ik zou je gebruikelijke spel niet spelen.

Het is dus geen video-antwoord op alle tegenslagen / problemen in de wereld in 17 minuten, noch zelfs een video over "oplossingen".
Het is een inspirerende video, gericht op het naar voren brengen van een idee en gericht op reflectie.

Een autofabrikant begint het ontwerp van een nieuwe auto niet door de 12-schroef te tekenen en de auto rond te draaien. Hij maakt eerst een algemene schets.
Voor elk nieuw ding moeten we het plaatje al schetsen, dan gaan we in detail.
Iedereen die iets in zijn leven heeft ontworpen, weet het.

Zoals u al in detail gaat, moet ik hieruit afleiden dat u in uw hoofd niet in uw hoofd verzet bent tegen het idee van een wereld zonder geld, in principe al?
Zie je de negatieve aspecten van onze zilveren samenleving en zie je dat het zonder geld beter zou kunnen?
Zoals je begreep, was het een gezamenlijke reflectie rond het project https://mocica.org/fr/Intro, waar ik nog steeds geen tijd voor heb gehad, kunt u uw eigen suggesties doen voor veranda's van exotisch hout. (ook in brede zin)

Uitgaande van een zeer ongelijke wereld, zal de overgang naar gelijkheid uiteraard niet zonder overgangsproblemen teweegbrengen
Waarom zou je in een louche studio in de buitenwijken wonen in plaats van in een luxe villa aan de kust?
Ik heb momenteel geen bevredigend antwoord voor je.
Het is zeker dat geld daarvoor erg praktisch is, om ongelijkheden te 'rechtvaardigen'.

Aan de andere kant kan de regulerende rol van geld worden verzekerd door objectieve informatie voor aanvragers.
Als er geen masker is, is er geen masker
Geld of geen geld.
In wezen zijn het de middelen in de zeer brede zin die ervoor zorgen dat er maskers zijn of niet.
Wat er ook mogelijk is om maskers te maken met bankbiljetten en met elastiekjes voor bundels bankbiljetten.
als we 10 veranda's per jaar kunnen maken met lokale benzine, dan zullen dat 000 veranda's per jaar zijn.
En een goede pseudo-random generator * om veranda's op de wachtlijst toe te wijzen.
* thermische agitatie doet dit wonderbaarlijk! : Lol:

Het is gewoon een inspirerende video om eens stil te staan ​​bij iets anders dan de huidige samenleving.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: een wereld zonder geld?




par ABC2019 » 03/03/21, 10:44

eclectron schreef:Zoals u al in detail gaat, moet ik hieruit afleiden dat u in uw hoofd niet in uw hoofd verzet bent tegen het idee van een wereld zonder geld, in principe al?

het is geen detail, het is een algemeen en fundamenteel probleem geïllustreerd door een voorbeeld: op basis waarvan bepaal je wie waar recht op heeft?

een wereld zonder levend geld zoals het Paleolithicum of eigenlijk moeten we de prooi delen en niet veel anders, kan ik me voorstellen.

een wereld als de onze zonder geld, nee ik kan me helemaal niet voorstellen hoe dat zou werken, maar in plaats van mezelf in grote discussies te storten, geef ik liever een voorbeeld; een exotische houten veranda, aan wie geven we er een en wat regelt de vraag?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: een wereld zonder geld?




par GuyGadeboisTheBack » 03/03/21, 12:45

ABC2019 schreef: een veranda van exotisch hout, aan wie geven we er een en wat regelt de vraag?

We geven het aan niemand. Het is een bron van primaire bosontbossing. Afgewerkte tuinmeubelen, veranda's en exotische houten vloeren.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: een wereld zonder geld?




par ABC2019 » 03/03/21, 12:55

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef: een veranda van exotisch hout, aan wie geven we er een en wat regelt de vraag?

We geven het aan niemand. Het is een bron van primaire bosontbossing. Afgewerkte tuinmeubelen, veranda's en exotische houten vloeren.

Oké, dus de man in de video is niet erg consistent.

Hoe zit het met de auto's? de boten ? huizen groter dan 200 m2? ook niemand?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: een wereld zonder geld?




par GuyGadeboisTheBack » 03/03/21, 12:57

ABC2019 schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef: een veranda van exotisch hout, aan wie geven we er een en wat regelt de vraag?

We geven het aan niemand. Het is een bron van primaire bosontbossing. Afgewerkte tuinmeubelen, veranda's en exotische houten vloeren.

Oké, dus de man in de video is niet erg consistent.

Hoe zit het met de auto's? de boten ? huizen groter dan 200 m2? ook niemand?

Neen. terug naar de prehistorie, naar de kaars en de houten knots. : Roll:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: een wereld zonder geld?




par ABC2019 » 03/03/21, 13:03

GuyGadeboisLeRetour schreef:Neen. terug naar de prehistorie, naar de kaars en de houten knots. : Roll:


zelfs de kaarsen waren een vrij kostbaar goed dat bewaard moest worden. Ze hebben een waarde en je moet ze kopen als je niet over de grondstof beschikt. Dus op welke basis doen we de distributie zonder geld?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: een wereld zonder geld?




par GuyGadeboisTheBack » 03/03/21, 13:09

ABC2019 schreef: Dus op welke basis doen we de distributie zonder geld?

Geen, we laten mensen elkaar doden om effectief te vechten tegen overbevolking.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: een wereld zonder geld?




par ABC2019 » 03/03/21, 13:41

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef: Dus op welke basis doen we de distributie zonder geld?

Geen, we laten mensen elkaar doden om effectief te vechten tegen overbevolking.

het lijkt me inderdaad een waarschijnlijke uitkomst, de wet van de sterkste ... nou nee, dank je dan : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: een wereld zonder geld?




par GuyGadeboisTheBack » 03/03/21, 13:48

ABC2019 schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef: Dus op welke basis doen we de distributie zonder geld?

Geen, we laten mensen elkaar doden om effectief te vechten tegen overbevolking.

het lijkt me inderdaad een waarschijnlijke uitkomst, de wet van de sterkste ... nou nee, dank je dan : Mrgreen:

We zitten er al middenin. Dus geen dank voor de wereld vandaag.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten