StopCovid 19, de trackingtoepassing wordt #AllAntiCovid

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

StopCovid 19, de trackingtoepassing wordt #AllAntiCovid




par Grelinette » 01/05/20, 11:31

We praten er steeds vaker over, het is niet unaniem en roept veel vragen op, zelfs wantrouwen (zal het niet gebruikt worden voor iets anders dan de traceerbaarheid van de epidemie?...), maar over het algemeen, ondanks twijfels, overheidswetenschappers zijn meer voorstander... (in tegenstelling tot chloroquine!)

De app Stop-Covid-19 wordt verondersteld de Covid-19-epidemie te monitoren en ons te helpen deze te stoppen.
Debatten over dit onderwerp in de media winnen aan kracht en elke dag komen er nieuwe artikelen, analyses, kritiek, suggesties, weigeringen, aanvallen op de vrijheden, ineffectiviteit, etc. bij.

Er lijkt veel verwarring te bestaan ​​over de effectiviteit en privacy van de #StopCovid-app. Hier zal ik proberen de onderliggende DP3T-technologie uit te leggen en waarom het afhankelijk zijn van vrijwilligers niet de verwachte resultaten zal opleveren. #privacy #covid19 @cedric_o @olivierveran
https://threadreaderapp.com/thread/1248 ... 42464.html


Decryptie zou nodig zijn...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Stop-Covid-19, de app...




par Ahmed » 01/05/20, 12:07

Het is eigenlijk behoorlijk complex en lijkt in de praktijk nogal moeilijk te gebruiken, ondanks de ethische vragen (met name de tegenstrijdigheid tussen deze principes en de effectiviteit van het proces)...
In wezen is de aanpak vrij klassiek, het is die van "oneindige reparatie", waarbij we proberen een probleem op te lossen dat wordt veroorzaakt door technologie (hoewel het virus natuurlijk is *), door een aanvullende technologie.

* De verschillende samenzweerderige hypothesen die over de oorsprong van het virus de ronde doen, duiden heel duidelijk op een ontkenning van de normale aard van het bestaan ​​van micro-organismen en van ons zwakke vermogen om zich te verzetten tegen de pathogene.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Stop-Covid-19, de app...




par Grelinette » 01/05/20, 12:38

Ahmed schreef:De verschillende samenzweerderige hypothesen die over de oorsprong van het virus de ronde doen, duiden heel duidelijk op een ontkenning van de normale aard van het bestaan ​​van micro-organismen en van ons zwakke vermogen om zich te verzetten tegen de pathogene.

Ik begrijp niet wat je met deze zin bedoelt...

Aan de andere kant merk ik net als u op dat alle onderwerpen met betrekking tot deze epidemie vergezeld gaan van samenzweerderige hypothesen, en de Stop-Covid-19-app vormt geen uitzondering op de regel, vooral omdat deze een gevoelig onderwerp raakt dat om ons te traceren, voor ons bestwil... of niet!

(Alleen in combinatie, is het “Atavistische ontkenning” of “Aangeleerd voorzichtig wantrouwen”?...
Talloze artikelen en getuigenissen onderstrepen het feit dat de ‘samenzweringstheorie’ typerend is voor de Fransen... Deze ‘weerbarstige Galliërs’, zoals Manu zei, die aan alles twijfelen en zich in principe tegen elk regeringsbesluit verzetten. .. ‘Tegelijkertijd’ , zoals Manu nog steeds zou zeggen: de Fransen tellen niet meer mee leugens van de staat en hun leiders die betrokken zijn bij politiek-financiële zaken, en bewaren in een hoekje van hun geheugen al deze politieke verklaringen die vals zijn gebleken, de: "Ik zweer dat...", "het zit recht in de ogen. ..", "het is abradabrantesque...", enz., van Mitterand tot Chirac, via Juppé, Strauss-khan, Balkany, Fillon, Copé en anderen).
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Stop-Covid-19, de app...




par Ahmed » 01/05/20, 12:46

Ik bedoel dat de opkomst van een natuurlijke macht die in tegenspraak is met ons gevoel van almacht en overheersing van de natuur resulteert in deze defensieve mentale constructie, van de orde van ontkenning, die op geen enkele manier specifiek is voor ons land. Het is ook een universele eigenschap om profylactische verhalen te ontwikkelen om uit te leggen wat we niet begrijpen in een toegankelijker register, zelfs als het onwaar is.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Stop-Covid-19, de app...




par Grelinette » 01/05/20, 13:22

Ahmed schreef:Ik bedoel dat de opkomst van een natuurlijke macht die in tegenspraak is met ons gevoel van almacht en overheersing van de natuur resulteert in deze defensieve mentale constructie, van de orde van ontkenning, die op geen enkele manier specifiek is voor ons land. Het is ook een universele eigenschap om profylactische verhalen te ontwikkelen om uit te leggen wat we niet begrijpen in een toegankelijker register, zelfs als het onwaar is.

Ik begrijp dat er 2 onderwerpen zijn:

- die van ontkenning, wanneer de natuur, door middel van zo'n microscopisch klein element als een virus, binnen een paar dagen al onze wetenschappelijke kennis in twijfel trekt waarop ons "gevoel van almacht en overheersing van de natuur" berust,

- en dat van wantrouwen en wantrouwen jegens onze leiders, wanneer we enerzijds beseffen dat ze uiteindelijk niet zo competent zijn om ons te beschermen in het licht van natuurlijke agressie, en anderzijds dat ze elke gelegenheid kunnen aangrijpen om hun macht vestigen op basis van natuurlijke gevaren die de bevolking destabiliseren.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Stop-Covid-19, de app...




par Christophe » 01/05/20, 13:59

Grelinette schreef:We praten er steeds vaker over, het is niet unaniem en roept veel vragen op, zelfs wantrouwen (zal het niet gebruikt worden voor iets anders dan de traceerbaarheid van de epidemie?...), maar over het algemeen, ondanks twijfels, overheidswetenschappers zijn meer voorstander... (in tegenstelling tot chloroquine!)


Met het risico mezelf te herhalen: er is nooit enig wantrouwen of zelfs maar wantrouwen geweest ten aanzien van tracking door Google of Apple....

Bijna systematische tracering gedurende ongeveer 10 jaar! Ik herinnerde me dat ik in 2012 VIBER op mijn eerste smartphone gebruikte: zelfs als de GPS uitgeschakeld was (software), geolokaliseerde de applicatie me tot op 10 meter!!

Sommige media hebben het erover...in 2017! https://www.lavenir.net/cnt/dmf20171124 ... calisation

Google volgt u, zelfs als u de locatie uitschakelt


Hoe denk je dat Google het wegverkeer voorspelt?

Onlangs liep een kunstenaar rond met 100 smartphones in zijn ‘zak’ om files te simuleren!



Het stopcovid-privacydebat is een volkomen nepdebat! Teleurgesteld !

Bovendien zou het voor Google en Apple voldoende zijn om hun gegevens te openen om bevolkingsregistratie te verkrijgen, er is geen nieuwe stopcovid-aanvraag van € 10 miljoen nodig...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Stop-Covid-19, de app...




par Christophe » 01/05/20, 14:17

Novethic's mening over deze kwestie in 3 artikelen:

De vaagheid van de StopCovid-applicatie

“Ik zou moeilijk kunnen zeggen of het werkt en hoe precies”, gaf Édouard Philippe toe over de StopCovid-applicatie waaraan de regering werkt. Dit laatste moet het mogelijk maken om op vrijwillige basis mensen die aan het virus lijden op te sporen en burgers te waarschuwen die in contact zijn geweest met besmette mensen, om de verspreiding te beperken. Maar de applicatie is nog niet klaar. “Wanneer de applicatie werkt, en vóór de implementatie ervan, zullen we een specifiek debat organiseren, gevolgd door een specifieke stemming”, verklaarde de premier om parlementariërs gerust te stellen die zich zorgen maakten over aanvallen op de privacy en de bescherming van persoonlijke gegevens. De toepassing wordt nauwlettend gevolgd door de CNIL, de IT-politie die al voorwaarden heeft gesteld voor de implementatie ervan.


https://www.novethic.fr/actualite/polit ... 48498.html

StopCovid-applicatie: de regering bereidt zich voor op het volgen van Fransen die lijden aan het coronavirus

De regering onderzoekt nu het volgen van burgers om de post-opsluiting beter te kunnen beheren en het coronavirus aan te pakken. Hij werkt aan een applicatie, Stop Covid, die zowel respect voor individuele vrijheden als gezondheidsbehoeften moet verzoenen. Had hij deze optie aanvankelijk uitgesloten, dan lijken de goede resultaten van landen als Zuid-Korea hem te hebben overtuigd.


https://www.novethic.fr/actualite/socia ... 48418.html

De StopCovid-applicatie voor het volgen van Fransen is niet de oplossing voor alles, waarschuwt de CNIL

Net als de technische oplossingen die in Zuid-Korea of ​​Singapore worden gebruikt om patiënten te volgen en de verspreiding van Covid-19 te voorkomen, wil Frankrijk een trackingapplicatie inzetten met de naam Stop Covid. De CNIL, die garant staat voor de bescherming van de gegevens van de bevolking, is er niet tegen, maar vraagt ​​om garanties op het gebied van vrijwilligerswerk en anonimiteit. Ze waarschuwt echter dat deze technologie nutteloos is zonder een alomvattende gezondheidsstrategie.



https://www.novethic.fr/actualite/numer ... 48494.html
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: StopCovid 19, de volgapplicatie?




par Ahmed » 01/05/20, 15:09

Grelinetteje zegt:
Ik begrijp dat er 2 onderwerpen zijn:
- die van ontkenning, wanneer de natuur, door een element zo microscopisch klein als een virus, binnen een paar dagen al onze wetenschappelijke kennis waarop onze kennis is gebaseerd in twijfel trekt

Wetenschappelijke kennis wordt op geen enkele manier in twijfel getrokken, alleen dit “gevoel van almacht en overheersing van de natuur”.
Wat het tweede punt betreft: tenzij je bijzonder naïef bent, verandert de huidige situatie niet veel...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: StopCovid 19, de volgapplicatie?




par Christophe » 02/05/20, 23:05

Een minder ingrijpend alternatief? Ansamb: http://www.leparisien.fr/high-tech/deco ... 308914.php
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: StopCovid 19, de volgapplicatie?




par Christophe » 20/06/20, 13:18

Stocovid, of hoe (opnieuw) miljoenen Frans overheidsgeld te verspillen (zeer zeker uit vriendjespolitiek: was er een openbare aanbesteding voor stopcovid?)... aangezien GAFA de oplossing al had na een paar uur coderen... zeg ik het al vanaf het begin...

En voor vertrouwelijkheid komen we terug! Maar wij zijn het wel gewend met GAFA!!

Controleer je Android-instellingen in het gedeelte 'Google', om te zien...hier zijn de mijne (ik heb nooit iets geaccepteerd of geïnstalleerd)...Google heeft al een aantal 'dingen' voor je 'voorgeïnstalleerd':

Screenshot_20200620-130853_Google Play-services.jpg
Screenshot_20200620-130853_Google Play services.jpg (38.67 KB) 4304 keer bekeken


Als we klikken, hebben we dit:

Screenshot_20200620-130841_Google Play-services.jpg
Screenshot_20200620-130841_Google Play services.jpg (75.54 KB) 4304 keer bekeken

Screenshot_20200620-131411_Google Play-services.jpg
Screenshot_20200620-131411_Google Play services.jpg (87.99 KB) 4304 keer bekeken



Nu weet je het !!
1 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 263-gasten