Het einde van de opsluiting nadert ...

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Het einde van de opsluiting nadert ...




par Grelinette » 30/04/20, 17:55

Het is over 11 dagen! ... sommigen vinden het goed, anderen vinden het te vroeg.

Een overzicht van de Fransen aan het einde van de opsluiting gepland voor 11 mei geeft merkwaardige resultaten!

Terwijl de Fransen het steeds moeilijker vinden om de opsluiting te respecteren, verklaren ze tegelijkertijd dat ze willen dat de opsluiting langer duurt dan 11 mei!

Wat moeten we vinden van deze tegenstrijdige antwoorden? ...

- de angst dat de epidemie op 11 mei nog niet voorbij is,

- Eindelijk opsluiting, voor sommige Fransen is het niet zo erg: we profiteren van het gezin, de tuin (als we die hebben), we zijn minder gestrest door werk, we zien dat de planeet en de natuur een gezondheid, enz.

- Dat tot op zekere hoogte deze opsluiting velen van ons in staat stelt onze voeten op te heffen, onze ogen van het stuur te heffen, te vragen en de tijd te nemen om te leven en dichter bij de onze te komen in deze samenleving waar alles te snel gaat en waar we belangrijke dingen in het leven missen ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Het einde van de opsluiting nadert ...




par Moindreffor » 30/04/20, 18:00

welkom
je moet op de verkeerde plaats zijn, hier hebben we een totaal opgesloten geest, dus opsluiting we weten niet wat het is, dsl
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Het einde van de opsluiting nadert ...




par Ahmed » 30/04/20, 18:10

- Dat tot op zekere hoogte deze opsluiting velen van ons in staat stelt te kalmeren, kijk omhoog van het stuur...

Voor mij is het precies het tegenovergestelde, omdat ik niet langer kan fietsen zonder deugdzame en ongerechtvaardigde vermaningen te riskeren ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Het einde van de opsluiting nadert ...




par Peter » 30/04/20, 19:35

Ik denk dat er twee reacties zijn op deze aankondiging van beëindiging:

- "J'menfoutistes" die, geconfronteerd met het gebrek aan consistente informatie van de media en politici, er de voorkeur aan geven te geloven wat bij hen past en gretig terug willen keren naar hun vorige leven.

- De 'bezorgde' (waarvan ik er een ben) die zich ook buiten de reguliere media informeren en hun eigen conclusies trekken, spelen het liever 'veilig' en blijven beperkt tot de tests en effectieve behandeling voor iedereen beschikbaar zijn de wereld in geval van infectie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Het einde van de opsluiting nadert ...




par GuyGadebois » 30/04/20, 19:38

Ahmed schreef:
- Dat tot op zekere hoogte deze opsluiting velen van ons in staat stelt te kalmeren, kijk omhoog van het stuur...

Voor mij is het precies het tegenovergestelde, omdat ik niet langer kan fietsen zonder deugdzame en ongerechtvaardigde vermaningen te riskeren ...

Ja, ik hoorde een getuigenis op France-Inter waar een man zei dat de politie hem steeds 'beval' om zijn auto te gebruiken in plaats van te fietsen om boodschappen te doen, terwijl hij in Duitsland wordt aanbevolen om ventilatie, oxygenatie te bevorderen, de immuniteit te versterken en in vorm te blijven!
We kunnen de verschillen zien in de uitkomst van de twee beleidslijnen.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Het einde van de opsluiting nadert ...




par Ahmed » 30/04/20, 19:40

... maar, tegelijkertijdzullen premies worden betaald om de beoefening van fietsen na deconfinentie aan te moedigen ... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Het einde van de opsluiting nadert ...




par GuyGadebois » 30/04/20, 19:42

Ik begrijp niet waarom we de scholen op 11 mei heropenen in plaats van wijselijk te wachten op de start van het nieuwe schooljaar in september. Weer een domheid van onze leiders? Nog één?

Coronavirus: kinderen eindelijk zo besmettelijk als volwassenen?

Dit is een studie van het team van professor Drosten, bijgenaamd 'de viroloog van virologen', omdat hij de eerste was die in Berlijn een PCR-test voor covid-19 heeft opgezet en beschikbaar heeft gesteld aan collega's Europeanen. De arts, die in het Charité-ziekenhuis in Duitsland werkt, wilde de viral load van SARS-COV-2 (wetenschappelijke naam van het virus) beoordelen op basis van de leeftijd van de patiënt. Is het minder sterk bij kinderen? De onderzoekers analyseerden de PCR-testwaarden van 3712 COVID-19-patiënten en correleerden deze met hun leeftijd. Ze vonden geen significant verschil tussen de leeftijdscategorieën, ook niet voor kinderen.

https://www.rtbf.be/info/dossier/epidem ... d=10492701
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Het einde van de opsluiting nadert ...




par GuyGadebois » 30/04/20, 19:44

Ahmed schreef:... maar, tegelijkertijdzullen premies worden betaald om de beoefening van fietsen na deconfinentie aan te moedigen ... : Roll:

Ik heb deze info inderdaad gehoord. 50 euro exclusief belastingen betaald voor reparatie en / of aankoop van een fiets. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het einde van de opsluiting nadert ...




par sicetaitsimple » 30/04/20, 19:48

Ahmed schreef:... maar, tegelijkertijdzullen premies worden betaald om de beoefening van fietsen na deconfinentie aan te moedigen ... : Roll:
om (zelfs weinig) bij te dragen aan de desaturatie van het openbaar vervoer .... Als ik uw situatie goed heb begrepen, maakt dat u niet veel uit, maar u bent misschien niet representatief voor de gemiddelde Fransman die zal hebben elke dag in de grote steden werken? : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Het einde van de opsluiting nadert ...




par Ahmed » 30/04/20, 19:52

... elke dag naar je werk gaan in een grote stad? :schok: Je bent niet gek :? : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten