"O Earth", het gedicht voor de aarde door Rémi Guillet (milt)

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11038

"O Earth", het gedicht voor de aarde door Rémi Guillet (milt)




par Christophe » 02/04/19, 16:30

Remi Guillet stuurde me een gedicht dat ik hier met je deel ...

Na de klassieke melancholische milt, hier is de ecologische milt (realistisch?)?

O Aarde!

Unieke accommodatie voor de levenden
Waardigheid van subtiele evenwichten
Dat de Grootmeester niet lijkt te zijn gereproduceerd
Je hebt de verschijning van de mens gedragen
Met de ontwikkeling van zijn cognitieve vaardigheden
Je laat je misbruiken door hem
Als een vrouw te vrijgevig
Geconfronteerd met hongerige roofdieren

Nu ben je moe
Als drijven
Op je rug leerde de man hoe je geld kon verdienen
Creëer zogenaamde rijkdommen door de jouwe te verspillen
Maar dit geld heeft geen kans
Om je schoonheid te herstellen

O Aarde
Verzorgt de meest bezorgde mannen
En hindert je grootste plunderaars
We houden van je!

Rémi Guillet (maart 2019)


Rémi is ook dit (onder andere):
https://www.econologie.com/these-combus ... i-guillet/
verbruiken minder auto / synthese-verbranding en injectie-en-water-in-Remi-Guillet-t14240.html
het begrijpen van water-injectie / verbranding-nat-explanation-by-remi-Guillet-t5794.html
https://www.econologie.com/vie-changer- ... i-guillet/
https://www.econologie.com/croissance-p ... n-energie/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11038

Re: "Ô Terre", het gedicht voor de aarde van Rémi Guillet (milt)




par Christophe » 21/01/20, 11:08

Voor het nieuwe jaar stuurde Rémi me zijn verzameling van 25 op gedichten georiënteerde econologie ...

COLLECTIE 25 gedichten DPP.pdf
(398.97 KB) Downloaded keer 615
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: "Ô Terre", het gedicht voor de aarde van Rémi Guillet (milt)




par Exnihiloest » 22/01/20, 15:03

Christophe schreef:Remi Guillet stuurde me een gedicht dat ik hier met je deel ...

Na de klassieke melancholische milt, hier is de ecologische milt (realistisch?)?

O Aarde!

Unieke accommodatie voor de levenden
Waardigheid van subtiele evenwichten
Dat de Grootmeester niet lijkt te zijn gereproduceerd
Je hebt de verschijning van de mens gedragen
Met de ontwikkeling van zijn cognitieve vaardigheden
Je laat je misbruiken door hem
Als een vrouw te vrijgevig
Geconfronteerd met hongerige roofdieren

Nu ben je moe
Als drijven
Op je rug leerde de man hoe je geld kon verdienen
Creëer zogenaamde rijkdommen door de jouwe te verspillen
Maar dit geld heeft geen kans
Om je schoonheid te herstellen

O Aarde
Verzorgt de meest bezorgde mannen
En hindert je grootste plunderaars
We houden van je!

[i] Rémi Guillet (maart 2019) ...

Sorry dat ik nog steeds kritisch ben, maar in de vergoddelijking van de aarde en de minachting van mensen, zie ik niets positiefs voor de toekomst van de mensheid.
De mens is wat hij is en wat hij is heeft hem door miljoenen jaren van evolutie laten gaan, een teken dat hij goed is aangepast en dat wat hij is waarschijnlijk noodzakelijk is. Het is bovendien een vergissing om zich altijd tegen de natuur te verzetten als het haar product is.

We moeten aannemen dat de mens een moreel wezen is dat in het algemeen wil verbeteren, wat toont de geschiedenis behalve onder de volgelingen van "het was eerder beter", waarom zouden we anders de minste relevantie aannemen voor de woorden van degenen die tegenwoordig beweren te spreken voor het algemeen belang?

We hoeven de mannen uit het verleden niet te veroordelen die door problemen op te lossen, misschien anderen hebben gecreëerd, maar minder, door meer dan 7 miljard inwoners op aarde te onderhouden. Want wie zegt dat wij zelf ook niet wat zullen creëren ondanks onze goede wil, niemand is slimmer dan zijn voorouders vergeleken met zijn tijd, ook al plakt hij aan de billen het label 'groen' door te beweren dat hij spreekt voor het welzijn van toekomstige generaties?

De excessen van een gewetenloze uitbuiting van de aarde moeten worden veroordeeld, niet de uitbuiting ervan zonder welke we zouden sterven of vegeteren tot een paar miljoen op aarde. En vandaag begon de drift met de veroordeling van alles en nog wat, en zelden het voorstel van realistische pragmatische vervangingsoplossingen. Op dit punt ben ik voor een keer volledig in harmonie met Rémi Guillet dat ik het meest constructief vind wanneer hij concrete, innovatieve en economisch levensvatbare technologie biedt, en mijn vragen in de andere thread werden gesteld om bevestiging.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "Ô Terre", het gedicht voor de aarde van Rémi Guillet (milt)




par Janic » 22/01/20, 17:02

We hoeven de mannen uit het verleden niet te veroordelen die, door problemen op te lossen, misschien anderen hebben gecreëerd, maar minder, door meer dan 7 miljard inwoners op aarde te ondersteunen.

Het begrip mindere heeft niets te maken met het aantal inwoners, integendeel. Als iemand de walgelijke toiletten verlaat, is dit niet de beste, maar als de hele mensheid hetzelfde doet, zelfs als ze iets minder op de telescoop achterlaten, is het catastrofaal en kan het niet lang duren als niemand opruimen en momenteel laat iedereen hun shit over aan de volgende.
Want wie zegt dat wij het zelf ook niet zullen creëren ondanks een goede wil,
Goede wil is niet genoeg, je moet een echte en diepgaande verandering maken (Eclectron-manier of niet) en het begint slecht.
De excessen van een gewetenloze uitbuiting van de aarde moeten worden veroordeeld, niet de uitbuiting ervan zonder welke we zouden sterven of vegeteren tot een paar miljoen op aarde.
Precies met een paar miljoen zouden onze overstorten weinig impact hebben, maar met een paar miljard vermenigvuldigen we deze overstromingen met zoveel en zodra de put vol is, stroomt deze over en stinkt hij overal. En sommige mensen koesteren dit reductionistische idee van de mensheid.
En vandaag begon de drift met de veroordeling van alles en nog wat, en zelden het voorstel van realistische pragmatische vervangingsoplossingen.
Vervang een jaloezie door een andere jaloezie die alleen de kant van het zicht verandert, het verandert de weergave niet in 3D.
Op dit punt ben ik voor een keer volledig in harmonie met Rémi Guillet dat ik het meest constructief vind wanneer hij concrete, innovatieve en economisch levensvatbare technologie biedt, en mijn vragen in de andere thread werden gesteld om bevestiging
Ja, het heet teruggaan om beter te springen, net zo interessant als het idee om vervuiling te verminderen, dat we ook graag zouden gebruiken. Op die manier zullen we minder individueel vervuilen en veel meer gezien het aantal en dat is wat er nu gebeurt!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: "Ô Terre", het gedicht voor de aarde van Rémi Guillet (milt)




par Exnihiloest » 22/01/20, 17:09

Janic schreef:... het is catastrofaal en het kan niet lang duren ...

Nostradamus?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: "Ô Terre", het gedicht voor de aarde van Rémi Guillet (milt)




par GuyGadebois » 22/01/20, 17:26

Exnihiloest schreef:Sorry dat ik nog steeds kritisch ben, maar in de vergoddelijking van de aarde en de minachting van mensen, zie ik niets positiefs voor de toekomst van de mensheid.

Geen minachting voor de mens maar voor sommige mannen, dit afval dat je gewend bent te verdedigen.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: "Ô Terre", het gedicht voor de aarde van Rémi Guillet (milt)




par Exnihiloest » 22/01/20, 19:26

GuyGadebois schreef:Geen minachting voor de mens maar voor sommige mannen, dit afval dat je gewend bent te verdedigen.


Verkeerd lezen.

"Je hebt de verschijning van de mens doorstaan"
"Je laat je door hem bedriegen"

Het is daarom inderdaad een woede tegen de mens als soort.
En deze positie heeft, in tegenstelling tot die van jou, in ieder geval de verdienste om eerlijk te zijn, aangezien iedereen profiteert van de exploitatie van het land (wie eet er niet?). Dus iedereen is verantwoordelijk, niet alleen de industriëlen of de boeren noem je "vuilnis" terwijl je van hun diensten profiteert. Je bewijst het zelfs door de elektronica die je gebruikt om hier onnodig te posten, zoals alle taarten die de forums om te klagen over de verspilling van energie door de datacenters van deze "rotzooi"! : Roll:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: "Ô Terre", het gedicht voor de aarde van Rémi Guillet (milt)




par Ahmed » 22/01/20, 19:48

Sophisme van "Tu quoque" ... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: "Ô Terre", het gedicht voor de aarde van Rémi Guillet (milt)




par GuyGadebois » 22/01/20, 20:31

Exnihiloest schreef:
GuyGadebois schreef:Geen minachting voor de mens maar voor sommige mannen, dit afval dat je gewend bent te verdedigen.


Verkeerd lezen.

"Je hebt de verschijning van de mens doorstaan"
"Je laat je door hem bedriegen"

Vervolgens specificeert hij:
'Op je rug leerde de man geld te verdienen
Om zogenaamde rijkdom te creëren door de jouwe te verkwisten "<<< Hij spreekt goed over het afval dat ik hierboven noemde, zo dierbaar voor je hart, dat uiteindelijk de plaats van je hart inneemt.
Mijn lezing is daarom niet verkeerd, aan de andere kant is de uwe bevooroordeeld of begreep u niets. Intelligentie is nutteloos als je niet weet hoe je het moet gebruiken.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: "Ô Terre", het gedicht voor de aarde van Rémi Guillet (milt)




par Exnihiloest » 23/01/20, 10:31

GuyGadebois schreef:...
Vervolgens specificeert hij:
'Op je rug leerde de man geld te verdienen


"man", niet" bepaalde mannen ", niet" mannen ", het is algemeen, leer Frans.
Omdat degenen die geld verdienen niet meer verantwoordelijkheden hebben dan degenen die ze blindelings kopen, mensen zoals jij die boeren of industriëlen spuwen die dit land exploiteren terwijl ze hun producten kopen. U bent hun sponsors.
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten