Antroposofie nog steeds relevant

filosofische debatten en bedrijven.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Antroposofie nog steeds relevant




par izentrop » 13/03/19, 01:45

Juridische intimidatie tegen Grégoire Perra en nieuwe oproep voor donaties
Geplaatst op 12 maart 2019 door gperra
https://www.okpal.com/soutenir-le-lance ... e-perra/#/

Beste vrienden, beste lezers van mijn blogs,

Ik moet helaas melden dat er een nieuwe klacht tegen mij is ingediend. Deze tweede klacht in drie maanden komt van een persoon die deel uitmaakt van de beweging van de scholen Steiner-Waldorf en de antroposofie. Het is zelfs een persoon die hoog in deze rangen staat. Ze wordt als bij toeval vertegenwoordigd door dezelfde advocaat als die van de antroposofische artsen die me aanspreken vanwege belediging en laster na mijn artikel: Mijn ervaring met antroposofische geneeskunde. https://veritesteiner.wordpress.com/201 ... -aux-dons/

Heet onderwerp hier. De laatste was gesloten Bedrijfs-en-filosofie / invloeden-from-antroposofie vandaag-hui-t14731-130.html

Aangezien dit een grote geldhandel is gebaseerd op lichtgelovigheid, zie ik niet waarom er niet over praten.
https://anthroposophie.fr/
https://www.weleda.fr/qualite-et-fabric ... posophique
https://eliant.eu/fr/contact/partenaire ... rnational/
https://www.liberation.fr/checknews/201 ... te_1688775
Beeld
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Antroposofie nog steeds relevant




par izentrop » 17/05/20, 01:35

0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Antroposofie nog steeds relevant




par GuyGadebois » 17/05/20, 12:31

Dank aan de kampioen van de chemische landbouw en ggo's voor het feit dat hij bijna ongezonde zorg heeft besteed aan het losmaken van iets dat hij niet begrijpt met illustraties zo leeg als zijn paranoïde brein.
Ps: Voordat je het weer op het tapijt legt: Maretak is een erkende kankerbestrijder. Ah, en het verslag van Arte begint slecht: als een leraar inderdaad kinderen tot 14 jaar goed volgt, is hij onder meer alleen hun hoofdleraar. Wat betreft de andere idioot (Grégoire Pera echte bedrieger) die een beroep doet op donaties om een ​​voortijdig verloren rechtszaak te betalen, laat hem gaan en zijn leugens zien. : Mrgreen:


Seksuele aanraking van een minderjarige
Om de oorsprong van de aanpak van Grégoire Perra te begrijpen, gaan we terug naar 2007, het jaar van zijn ontslag bij de Steiner-Waldorf-school in Chatou. De echte reden voor zijn vertrek (in feite een ontslag vermomd als ontslag) heeft betrekking op een reeks problematische gedragingen van zijn kant. Volgens onze informatie heeft hij bijvoorbeeld zijn leerlingen tegen hun ouders en, bij herhaling, tegen zijn collega's gezet. Hij organiseerde ook tal van uitjes waarbij hij zijn studenten soms liet kennismaken met antroposofie. Een persoon die hem toen nabij was, beschreef hem als "een echte goeroe, de enige die ik ontmoette in de antroposofische omgeving". Maar erger is.
In een officieel document waarvan we een kopie konden verkrijgen, beschrijft Mathilde Quétineau, een oud-leerling van haar klas die ten tijde van de feiten 17 jaar oud was, tijdens een schoolreisje seksuele aanraking te hebben gehad van Grégoire Perra in het Musée d'Orsay in november 2006. Zijn opbouwende getuigenis werd in 2013 opgetekend tijdens het proces van de Federatie van Steiner-Waldorf Scholen. Hier is een uittreksel: “… met zijn hand begon hij (Grégoire Perra, nes) mijn dij te aaien (sic). Absoluut versteend en niet in staat om te reageren, bleef ik aanvankelijk volledig verlamd. Ik moest al mijn mentale kracht verzamelen om van positie te durven veranderen om hem ervan te weerhouden zijn liefkozingen voort te zetten. Maar ondanks mijn weigering die duidelijk tot uiting kwam in deze beweging, legde hij zijn handen deze keer terug. Ik leed aan zijn aanraking die op een duidelijk seksuele manier van mijn kruis naar mijn knie ging. Ik veranderde nog een paar keer van positie, maar hij bewoog zich ook om zich aan te passen en zijn liefkozingen voort te zetten. Op dat moment bad ik dat iemand zou ingrijpen. "

Een paar dagen later vertrouwt het meisje haar ervaring toe aan een vriend. Ze vertelt het aan haar ouders, die de directrice waarschuwen. Mathilde Quétineau schrijft dat ik "zeer geraakt was door het vertrouwen dat de leraren van Perceval (Steiner-Waldorf School in Chatou, nes) gaven aan mijn opzegging en de responsiviteit van hun administratieve procedures. "In een brief van 27 maart 2007, gericht aan zijn student, erkent Grégoire Perra zijn fout en verontschuldigt zich:" Je moet weten dat ik nu volledig het dubbelzinnige en agressieve karakter van mijn acties erken en dat ik klaar om ze te erkennen voor de (sic) Justitie als u of uw ouders een klacht wilden indienen. 'Later schrijft hij nog steeds:' Ik zal je eenvoudig zeggen: ik ben ziek. Dit is niet nieuw. Ik denk dat ik een diepe neurose heb of zoiets. Minder ernstige maar soortgelijke gebeurtenissen, die me hadden moeten waarschuwen, begonnen me hiervan bewust te maken. Hij voegt eraan toe dat hij een psychoanalyticus is gaan raadplegen om te "genezen".

https://www.redacteur-independant.ch/20 ... ire-perra/
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Antroposofie nog steeds relevant




par izentrop » 17/05/20, 22:42

GuyGadebois schreef:Maretak is een middel tegen kanker
Wat heeft dit met zuurkool te maken? ... Ah! Ja inderdaad
De oorsprong van het huidige gebruik van maretak gaat terug tot Rudolf Steiner, filosoof. Geboren in Kroatië en afgestudeerd in de filosofie, bracht hij antroposofische theorie voort (12), geïnspireerd door andere filosofen zoals Goethe.

Volgens Bramly Serge, schrijver, wil deze beweging de spirituele gedachten van de mens bundelen met de wetenschappelijke methode (13). Hij stelt in zijn boek Rudolf Steiner, profeet van de nieuwe mens: "De vader van de antroposofie had een missie: wetenschap en religie verenigen. (13). Vandaar de discrepantie tussen de allopathische en antroposofische geneeskunde die voornamelijk op één punt verschillen: voor antroposofische artsen is het welzijn van de patiënt net zo belangrijk als de ziekte. Om een ​​patiënt te genezen, moet zijn comfort worden gemaximaliseerd om optimale genezingsresultaten te hebben. We moeten daarom de mens als geheel beschouwen, het spirituele, de ziel en het lichaam.

De antroposofische geneeskunde past dus in de traditionele geneeskunde door de ideeën van Steiner op te nemen (14).
Vervolgens, wat u aanhaalt, waarschijnlijk laster. Zoals in de video wordt uitgelegd, staan ​​er grote belangen op het spel.
GuyGadebois schreef:een verloren proces
Het is mogelijk dat een alleenstaande man voor een vertrouwen van deze omvang staat.

In ieder geval was Steiner erg slim in het doorgeven van een religie voor wetenschap.
New age doctrine helemaal opnieuw gefabriceerd met elementen die in andere religies werken. Een effectieve gloubi-boulga, want zelfs vandaag gedijt deze nevel nog steeds.

Je schreef dat je grootvader de oorsprong was van Demeter ... https://www.demeter.fr/biodynamie/
Te geloven dat je nog steeds belangen hebt, gezien de virulentie die je hebt ingezet om ze te verdedigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Antroposofie nog steeds relevant




par GuyGadebois » 17/05/20, 23:59

Omdat je hebt begrepen waar ik het over had als het over maretak ging (je had er veel over gesproken in je vorige rotte afhankelijke onderwerp dat werd gesloten), heeft Weleda in feite een product op de markt gebracht dat is gebaseerd op deze plant met als doel het bestrijden van kanker . Maar het is niet de enige.
Maretak-extracten (Viscum-album) worden sinds het begin van de 20e eeuw gebruikt als aanvulling op kankerbehandelingen. Verschillende extracten van de in de handel verkrijgbare maretakplant (ANOBAViscum®, Cephalektin®, Eurixor®, Helixor®, Iscador®, Isorel®, Lekinol®) worden getest in klinische studies. Deze extracten komen altijd uit de Europese maretak. Amerikaanse maretak wordt alleen gebruikt voor decoratieve doeleinden.

https://www.cancer.be/complementsalimentaires/20471
en:
https://hal.sorbonne-universite.fr/hal- ... Viscum.pdf
Of (gerandomiseerd):
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?Db= ... d_RVDocSum
Voor de rest zie ik niet in de naam van wat men zou verordenen dat deze filosofie of religie, die noch oorlogszuchtig noch bekeerling is, die milieuactivist en bijna onzichtbaar is, de woede van wie dan ook zou moeten ondergaan. Niemand kan het de antroposofen kwalijk nemen dat ze zich schuldig hebben gemaakt aan heilige oorlogen, 'conquista's' en andere kruistochten in de naam van welke God dan ook, of dat ze biotopen hebben afgeslacht of vernietigd of dat ze kinderen hebben laten werken om sportschoenen te maken. ...
Ps: mijn grootvader was geen antroposoof, maar een orthodoxe van de Armeense kerk.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Antroposofie nog steeds relevant




par Exnihiloest » 18/05/20, 18:19

Er is niet meer te begrijpen in antroposie dan in hiëroscopie. Het verbaast me niet dat de reactionaire anti-chemie, anti-GMO of anti-vaccin cantors kunnen geloven dat het operationele effecten zou hebben die voortkomen uit deze pseudowetenschap, behalve placebo op de goedgelovige, verlichte en gebrekkige een magische wereld.
Dernière édition par Exnihiloest de 18 / 05 / 20, 18: 28, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Antroposofie nog steeds relevant




par GuyGadebois » 18/05/20, 18:26

Exnihiloest schreef:Meer valt er niet in te begrijpen antropose ...

Begrijp andropauze al, we zullen zien.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Antroposofie nog steeds relevant




par Exnihiloest » 18/05/20, 18:29

Het feit dat deze sektariërs geen religieuze oorlog zijn begonnen, maakt ze op geen enkele manier duidelijk. Het is nog steeds crimineel obscurantisme, omdat het risico bestaat dat patiënten van de echte geneeskunde worden afgeleid, zoals blijkt uit Quebec-dossiers van Sience-presse, exemple.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Antroposofie nog steeds relevant




par GuyGadebois » 18/05/20, 18:36

Exnihiloest schreef:Het feit dat deze sektariërs geen religieuze oorlog zijn begonnen, maakt ze op geen enkele manier duidelijk. Het is nog steeds crimineel obscurantisme, omdat het risico bestaat dat patiënten van de echte geneeskunde worden afgeleid, zoals blijkt uit Quebec-dossiers van Sience-presse, exemple.

Als ze vaccinatie niet aanmoedigen, laten ze mensen vrij om te kiezen (gelukkig!). Zoals in sommige landen * die volgens u oneerlijke criminele obscurantisten zouden zijn omdat er geen verplichting is om zuigelingen te vaccineren ... AH LES SALAUDS !!! Alle antroposofen, linksen, ecologen en anti-vooruitgang. : Mrgreen:

* Duitsland, Oostenrijk, Cyprus, Denemarken, Spanje, Estland, Finland, Ierland, IJsland, Litouwen, Luxemburg, Noorwegen, Nederland, Portugal, Verenigd Koninkrijk, Zweden
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Antroposofie nog steeds relevant




par Exnihiloest » 18/05/20, 19:11

GuyGadebois schreef:...
Als ze vaccinatie niet aanmoedigen, laten ze mensen vrij om te kiezen (gelukkig!). Zoals in sommige landen * die volgens u oneerlijke criminele obscurantisten zouden zijn omdat er geen verplichting is om zuigelingen te vaccineren ... AH LES SALAUDS !!! Alle antroposofen, linksen, ecologen en anti-vooruitgang. : Mrgreen:

* Duitsland, Oostenrijk, Cyprus, Denemarken, Spanje, Estland, Finland, Ierland, IJsland, Litouwen, Luxemburg, Noorwegen, Nederland, Portugal, Verenigd Koninkrijk, Zweden

"Volgens mij", niet. Alleen volgens de oneerlijkheid waardoor je mij ideeën toeschrijft die niet van mij zijn (misvatting van de vogelverschrikker).

Geen van de genoemde landen weerhoudt zich van vaccinatie, integendeel, ze informeren, adviseren en moedigen aan. Ontraden van vaccinatie heeft niets te maken met het vrijlaten van vaccinatie of niet. Alleen afraden van vaccinatie is strafbaar, het is verkeerde informatie die dodelijk kan zijn. Ben je van kant veranderd? Heeft Janic je overtuigd? Zit je nu in het obscurantisme?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot], Remundo en 213 gasten