Hoe kan ik gelukkig (er) 15 (klein) lessen?

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Hoe kan ik gelukkig (er) 15 (klein) lessen?




par Christophe » 25/11/13, 21:49

In tijden van crisis en meer stress voor de meesten van ons, volgen hier 15-tips om (probeer te) ... een beetje gelukkiger in het leven te zijn!

Yapluka!

Tijdens ons bestaan ​​nemen we gewoonten en gedrag aan die pijn en stress veroorzaken. Onze levens beginnen alleen te verbeteren als we de absurditeit van deze attitudes beseffen en stappen ondernemen om ze te verlaten. Hier is een lijst met vijftien tips die je zullen helpen je leven te verbeteren en je gelukkiger te maken:

1 / verlaat uw behoefte om altijd gelijk te hebben

Sommigen van ons kunnen niet tegen de gedachte dat ze ongelijk hebben, en soms brengen ze de relatie in gevaar met mensen die belangrijk voor hen zijn. Toch is het het nooit waard. Als je denkt dat je wilt bewijzen dat je gelijk hebt, vraag jezelf dan: "Is het belangrijker dat ik gelijk heb, of dat ik aardig ben? "

2 / Verlaat uw behoefte aan controle

Laat je verlangen vallen om alle situaties, dingen en mensen om je heen te beheersen. Geef ze de kans om te zijn zoals ze werkelijk zijn en je zult je veel beter voelen.

3 / Stop de schuld

Verlaat je behoefte om anderen de schuld te geven van wat je niet hebt, hoe je je voelt of niet voelt. Stop met het opgeven van je krachten en neem verantwoordelijkheid voor je leven.

4 / negeer negativiteit

Stop met medelijden met jezelf en alleen aan falen te denken. Geloof in jezelf en geloof niet alles wat je geest je opdringt, vooral als het negatieve en demotiverende gedachten zijn.

5 / Verlaat de limieten die u zelf toewijst

Stop met jezelf grenzen te geven aan wat je kunt doen, en niet kunt doen. Laat je van nu af aan niet opleggen aan deze limieten en gebruik je vleugels om zo hoog mogelijk te vliegen.

6 / Stoppen met klagen

Stop met klagen over situaties, dingen, mensen. Niemand of niets kan je ongelukkig maken tenzij je het toestaat. Het is niet de situatie die deze gevoelens in jou triggert, maar eerder jouw manier om ernaar te kijken.

7 / verlaat de kritiek

Stop met het voortdurend bekritiseren van anderen, dingen of gebeurtenissen die van jou verschillen. Mensen zijn allemaal uniek, maar ze lijken op elkaar. We willen allemaal geluk, liefde en liefde. Kritiek is volkomen nutteloos.

8 / De behoefte om indruk te maken op anderen achterwege laten

Stop met zo hard te proberen om iemand te zijn die je niet bent, alleen maar omdat je van jezelf wilt houden. Dingen werken niet zo. Integendeel, als je het masker laat vallen en accepteert dat je jezelf bent, zul je merken dat anderen zich vanzelf tot je aangetrokken voelen.

9 / Stop alle weerstand tegen verandering

Verandering is goed en het enige dat je zal toestaan ​​om te evolueren, om je leven te verbeteren en dat van degenen om je heen. Accepteer de veelbelovende verandering, verzet je niet.

10 / verlaat de labels

Stop met het labelen van dingen, mensen of gebeurtenissen die u niet begrijpt of anders kunt vinden, en probeer langzaam uw geest te openen. Je geest werkt alleen als het openstaat voor nieuwe dingen.

11 / verlaat je angsten

Angst is een illusie, het bestaat niet, het is iets dat je hebt gecreëerd.

12 / Stop excuses

Meestal beperken excuses ons en blokkeren ze ons voor een situatie, waardoor we niet kunnen ontwikkelen, ons leven en die van anderen kunnen verbeteren. In 99,9% van de gevallen zijn deze excuses niet eens echt.

13 / verlaat het verleden

Het verleden verlaten is niet gemakkelijk, omdat het er vaak zoveel beter uitziet dan het heden en de toekomst zo angstaanjagend is. Maar het heden is alles wat je hebt, en je zult nooit iets anders hebben. Stop met jezelf te misleiden en aanwezig te zijn in alles wat je doet en geniet van het leven. Het leven is tenslotte een reis, geen bestemming.

14 / Loslaten

Vanaf het moment dat je dingen losmaakt (wat niet betekent dat je stopt met hen lief te hebben, liefde en gehechtheid niets met elkaar te maken hebben), word je vredig, tolerant en sereen. Je kunt dan dingen begrijpen zonder jezelf te forceren.

15 / Stop met leven volgens de verwachtingen van anderen

Veel te veel mensen voldoen aan wat hun ouders, vrienden, leraren, overheid ... van hen verwachten. Ze luisteren niet naar hun innerlijke stem. Ze willen zo graag anderen behagen dat ze de controle over hun leven verliezen. Je hebt maar één leven, het is hier en nu. Je moet je leven leiden, en in het bijzonder ervoor zorgen dat de mening van anderen je niet van het pad afhoudt dat je hebt getraceerd.

Reactie van Marc Theriault van 18 / 08 / 2013:

Er ontbreekt één belangrijk ding aan deze lijst dat naar mijn bescheiden mening op het verkeerde been begint: 16. Laat de behoefte om gelukkig te zijn los! We herhalen het en herhalen het, rechts en links, op en neer, GELUK IS GEEN BESTEMMING, MAAR EEN GEEST. Wil je gelukkig zijn? Denk er niet eens over na, dat lukt je niet, of in ieder geval niet lang. Waarom? Het is simpel, want je bent een mens vol grenzen die je ervan weerhouden om nu gelukkig te zijn, en die je ervan weerhouden om zo te zijn voor de rest van je aardse leven, vooral met de leeftijd. worden deze grenzen steeds belangrijker. Wil je "MEER" gelukkig zijn? Ah, daar begin je te praten. Dat is goed, het recept is veel eenvoudiger: hou van jezelf en accepteer jezelf zoals je bent, met je fouten, je eigenaardigheden, je onvolkomenheden ...


Bron: http://m.express.be/joker/fr/platdujour ... 168749.htm

Engelse bron: http://www.purposefairy.com/3308/15-thi ... -be-happy/
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/11/13, 11:45

dankzij jou, Christophe! =) 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/11/13, 11:48

Deze principes zijn niet verkeerd, maar ik ben bang dat het een enorme manipulatie is :onheil:

"Laten we dappere mensen zijn, tevreden zijn met de kruimels, laat ons je maaien en gelukkig zijn"

Psychologen zeggen altijd dat ze ons kunnen helpen. Het probleem is dat het meestal niet gaat om het bereiken van onze doelen, maar om hen ervan te overtuigen dat ze niet realistisch zijn.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Grandaddy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 21/11/13, 14:19




par Grandaddy » 26/11/13, 12:05

elephant schreef:Deze principes zijn niet verkeerd, maar ik ben bang dat het een enorme manipulatie is :onheil:

"Laten we dappere mensen zijn, tevreden zijn met de kruimels, laat ons je maaien en gelukkig zijn"


We kunnen het zeker in deze zin zien, maar ik denk dat we zeer kritisch kunnen zijn over het huidige systeem, het beleid enz., Terwijl we toch tevreden kunnen blijven. En integendeel, we kunnen ook "ons laten maaien", alles wat de media zeggen zonder kritische geest geloven en ongelukkig zijn. Ten slotte is er natuurlijk een gulden middenweg.

Beeld
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/11/13, 12:12

yep;
Ik zag dat vooral voor de forum, dat is niet slecht :D
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 26/11/13, 20:16

Goed gezien, olifant!
Anderen respecteren en tolerantie en / of begrip tonen voor hun mening betekent niet dat we kritisch moeten zijn; het is zelfs buitengewoon respectloos om standpunten goed te keuren die men niet deelt, onder het voorwendsel van "geen golven maken"; hypocrisie en cynisme zijn twee verachtelijke houdingen, die al te wijdverspreid zijn om aangemoedigd te worden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/11/13, 12:56

Natuurlijk, Ahmed, maar ik overwoog liever de behoefte om niet blind of voor de gek gehouden te worden.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 30/11/13, 16:12

Blij dat deze "filosoof" over dit onderwerp ...

Een alternatieve versie van 20 adviseert deze ene en meer nuchter (naar mijn mening ...):

http://www.express.be/joker/fr/platdujo ... 198652.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Hoe (meer) blij te zijn in 15 (kleine) lessen?




par Christophe » 01/05/18, 11:31

Klein additief in deze tijden van ontevredenheid ...

http://www.levif.be/actualite/sante/com ... 33917.html

Hoe optimistisch te worden in drie weken

(...)

OK, laten we dat geluk versnellen.

A: Denk elke avond na over drie dingen waar je dankbaar voor bent.

Twee: bedankt elke ochtend iemand die iets positiefs voor je heeft gedaan, per e-mail, telefoon of app.

Drie: beschrijf elke avond een evenement waarvan je veel waarde hecht.

Vier: verplaats een kwartier per dag.

Vijf: mediteer.

Als je drie weken blijft volhouden, word je optimistisch. Dat is tenminste de Amerikaanse Shawn Achor, expert in geluk bij Oprah Winfrey.


Persoonlijke sleutel:

Zes: een klein glas wijn of bier van tijd tot tijd

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Hoe (meer) blij te zijn in 15 (kleine) lessen?




par guibnd » 02/05/18, 20:11

"hoe gelukkiger te zijn in ..."
Ik ken mij niet? ...... door zijn tuin te laten groeien! : Mrgreen:
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 353-gasten