Prestaties en efficiëntie van een zonne-installatie

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Prestaties en efficiëntie van een zonne-installatie




par Christophe » 18/11/07, 19:35

Gezien de verschillende vragen, hier 3 synthetische beelden van de Ingenieur technieken over de prestaties van een zonne-installatie.

energiebehoeften en zonne-potentieel:


Beeld

Rendement van een zonnepaneel met de temperatuur en na het teken van het type: vliegtuig glas vliegtuig, selectieve plan van vacuüm:

Beeld

Jaarlijkse Zonne-energie afhankelijk van het volume van de zonne-ballon:

Beeld
Dernière édition par Christophe de 18 / 11 / 07, 22: 44, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Luc en Cindy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 13/11/07, 18:36
Plaats: Puy de Dôme




par Luc en Cindy » 18/11/07, 20:45

Bedankt!
0 x
Pas toen hij de laatste boom is neergehaald,
vervuilde de laatste rivier,
ving de laatste vis,
die man zal beseffen dat geld is niet eetbaar
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 20/11/07, 16:27

Als ik goed begrijpen de grafiek, worden vacuüm sensoren presteren beter dan anderen.

Dit is wat ik begreep vanaf het begin. Een onbekende blijft: het leven.

Het is waar dat de elementen zijn gemakkelijk uitwisselbaar (in Bysun onder andere), maar wat is de weerstand tegen oververhitting in de zomer vooral bij de aansluitingen.

Ik denk dat we zullen antwoorden op onze vrienden en chaleurterre.com apper-zon, die gedurende ten minste een jaar geïnstalleerd.

Het lijkt ook vrij duidelijk dat de afschrijving sneller voor een groot huis verbruikt ECS tussen maart en begin oktober zal zijn.

Voor de winter periode en de verwarming van de habitat, moet de berekening moeilijker worden om te doen op basis van het gemiddelde aantal zonnige dagen en de geïnstalleerde collector gebied.

Is het niet?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/11/07, 19:17

Het is waar dat de elementen zijn gemakkelijk uitwisselbaar (in Bysun onder andere), maar wat is de weerstand tegen oververhitting in de zomer vooral bij aansluitingen


Deze zomer was er een grote stroomstoring, om 12h00
En mijn vacuum sensor is zonder het verkeer voor een uur ....
Hij steeg naar 160 ° C :schok:
Nou, het is er nog steeds, zonder bobo :D Maar ik was erg bang, want toen ik overhandigde de BAZARD begon, kreeg ik beroemd waterslag ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 21/11/07, 11:55

lejustemilieu schreef:Deze zomer was er een grote stroomstoring, om 12h00
En mijn vacuum sensor is zonder het verkeer voor een uur ....
Hij steeg naar 160 ° C :schok:
Nou, het is er nog steeds, zonder bobo :D Maar ik was erg bang, want toen ik overhandigde de BAZARD begon, kreeg ik beroemd waterslag ...

Wat ?!!!! 160 ° C in alle weerstaan?

het zal misschien sporen nagelaten en beginnen om later te ontvluchten, of hij is versnelde veroudering van bepaalde gevoelige delen veroorzaakt.

Hoe is het om sensoren? Welk merk? normaal of vacuüm?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/11/07, 15:59

jean63 schreef:Wat ?!!!! 160 ° C in alle weerstaan?

het zal misschien sporen nagelaten en beginnen om later te ontvluchten, of hij is versnelde veroudering van bepaalde gevoelige delen veroorzaakt.

Hoe is het om sensoren? Welk merk? normaal of vacuüm?


Dit is de absolute waarheid!
Ik denk dat het enige dat de leeftijd een beetje, het kleine antivries, dat was in de sensor.
Al het andere gehouden, maar nu is het zonnig, en het blijkt ;. Geen probleem
Uiteindelijk in vacuümbuizen, er alleen koperen ... geen probleem.
Ik kocht de spullen op eBay is de Poolse ...
Het merk? Ik moet mijn papieren te zoeken, als ik twee keer gaf de naam, in andere paal.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 21/11/07, 18:59

jean63 schreef:Als ik goed begrijpen de grafiek, worden vacuüm sensoren presteren beter dan anderen.

Dit is wat ik begreep vanaf het begin. Een onbekende blijft: het leven.


Nope ... het hangt af van het temperatuurverschil en als je goed kijkt, een niveau sensor (onzin?), zonder ramen is beter dan elke andere lage-temperatuur sensor.

Voor de levensduur: ik wed dat er geen vacuümsensor is die de 20 jaar heeft overschreden ... vooral Chinese vacuümsensoren (waarvan je het merk noemt) die voor de helft van de prijs per m1 van "standaard" flatpanelcollector.

Wees redelijk, is de Duurzame ca betaald ... en eenvoud is de garantie van een lang leven ...

Ik kan niet wachten om de prestaties te horen van de vacuümsensoren die 10 jaar geleden zijn verkocht ... als kk1 een "getuige" vindt?
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 21/11/07, 19:11

Hallo,

Ik citeer Christophe:

Nope ... het hangt af van het temperatuurverschil en als je goed kijkt, een niveau sensor (onzin?) Zonder ramen is beter dan elke andere lage-temperatuur sensor.


Ik begrijp het niet, voor mij als er een glazen oppervlak dat meer verwarmt, en maakt het mogelijk om hoger te klimmen in de temperatuur.
Het kost me uitleggen!
Merci.
A+
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/11/07, 19:30

:? en, niet ziek van mijn vacuümsensor te spreken, het is erg moedig.
PS er twee systemen
1) sensor die onder water blijft, en een die leeg is wanneer de delta T is onvoldoende.
Mine, blijft onder water permanent
0 x
david adv
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 12/11/07, 22:36




par david adv » 22/11/07, 00:27

bah Ik begrijp niet de grafiek 2 en 3!

De 2e op perf panelen volgens t °: tt / w, het maakt me niet zoveel te vertellen!
als qq voorbeelden van de typische situaties kan geven:
-zomer
-Winter ontruimd
-tijd bedekt zoete

3é: hij heeft geen gebrek aan een gegeven? het is door m² panneauon gezien dat het optimum tussen 200 en 300l maar voor hoe m² panelen ???
0 x
david
nooit om alleen te reizen met 1 ton staal!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten