Installatie van de verwarming voor beginners en warm water voor de zon

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Dudule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/04/08, 01:12
Plaats: Bordeaux / Frankrijk

Installatie van de verwarming voor beginners en warm water voor de zon




par Dudule » 15/11/17, 00:14

Hallo,

Ik ben nieuw op het gebied van thermische zonne-energie en ik ben van plan om 17 m2 zonnepanelen te installeren die ik tegen een redelijke prijs kan krijgen voor verwarming en warm water. Hierdoor kan ik in de winter meer warmte terugwinnen in vergelijking met 2 tot 5 m2 panelen.

De thermische panelen dienen als kap om de zomer 3 ramen op het zuiden te beschermen en ik kan geen water-luchtsysteem plaatsen aangezien de thermische panelen niet op een laag punt zitten, bovendien maakt het geluid.
De buizen gaan omhoog naar het dak, dan naar de nok en naar beneden en gaan de garage in naar de ballonnen.
In de zomer ben ik van plan om een ​​deel van de panelen af ​​te dekken om oververhitting te voorkomen.
Ik denk dat ik daarom glycol moet gebruiken.

Wat raden jullie aan om oververhitting te voorkomen als dit gebeurt?
Dit is het geval bij zeer mooie zonnige dagen in het voorjaar, huis alleen in het weekend bewoond, een storing in de installatie....
Ik heb geen zwembad of put en ik weet niet wat ik moet verwarmen.

Merci.
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten