Idee van Sensor

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Idee van Sensor




par falcon1208 » 04/09/17, 01:19

Hallo,

Ik denk er lang over om een ​​thermische sensor te bouwen met cellulair polycarbonaat en ik vraag me af of iemand de operatie al heeft geprobeerd.
Dernière édition par falcon1208 de 04 / 09 / 17, 01: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: Sensor idee




par yves35 » 04/09/17, 01:35

hello,

we moeten op onze hoede zijn als de plaag van supergrote ideeën die niemand ooit heeft bedacht, vooral als je ze zelf niet hebt meegemaakt. De mens leert veel door imitatie: lopen om te glimlachen, te praten enz. Heb je al een realisatie gezien die dicht bij je idee ligt? werkte het naar tevredenheid met de middelen die werden geïnvesteerd?

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: Sensor idee




par Christophe » 04/09/17, 12:28

Dat is al gedacht en gedaan ...

Zorgen met het gebruik van polycarbonaat zonnepaneel zijn:

- UV-bestendigheid (behandeld maar alleen op 1-oppervlak, dus wees niet verkeerd),
- Waterdichtheid aan de uiteinden van het paneel,
- Het gedrag in de tijd bij de temperatuur (80-90 ° van water in de zomer ...)
- Drukweerstand (indien niet drainback, zie: Solar-thermische / solar-system-to-drain-drainback-why-c-is-beter-t8197.html et Solar-thermische / drain-back zonne-zelfontlediging-t12645.html)
- Schuim en mallen (van buiten gemakkelijk schoon te maken, maar intern veel moeilijker: het gebruikte water moet zeer steriel zijn)

Bovendien wordt polycarbonaat niet langer "gegeven" ...

Beter om EPDM te gebruiken dat niet transparant is (zoals de zachte panelen van het zwembad ...), zie: Solar-thermische / wie-with-hot-from-EPDM-to-pool-t7783.html

Anders een echt koperen paneel met glas en druk gehouden zoals het nu is 150-200 € / m2 ... dus helemaal niet dat de ambachten nog steeds interessant zijn ...
0 x
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Sensor idee




par falcon1208 » 04/09/17, 14:10

Christophe schreef:Dat is al gedacht en gedaan ...


Bedankt voor deze waardevolle informatie Christophe. Weet jij wie het experiment heeft geprobeerd?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: Sensor idee




par Christophe » 04/09/17, 14:15

Niet precies maar een onderzoek forums geeft deze 2 onderwerpen veel informatie over de gebruikte pc in zonnepaneel (niet geweldig):

Solar-thermische / search-plate-coating polycarbonaat-zonnepanelen-t3171.html
Solar-thermische / help-on-the-choice-for-glas-panel-air-warmte-t7348.html

ps: we leren elkaar kennen forum : Wink:
0 x
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Sensor idee




par falcon1208 » 04/09/17, 15:42

Bedankt voor de links. Jammer dat ik niet zag wat het aan de finale gaf.



Christophe schreef:Niet precies maar een onderzoek forums geeft deze 2 onderwerpen veel informatie over de gebruikte pc in zonnepaneel (niet geweldig):

Solar-thermische / search-plate-coating polycarbonaat-zonnepanelen-t3171.html
Solar-thermische / help-on-the-choice-for-glas-panel-air-warmte-t7348.html

ps: we leren elkaar kennen forum : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten