Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Christophe » 10/02/06, 15:08

Dernière édition par Christophe de 13 / 08 / 08, 21: 32, 7 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/02/06, 15:32

Blijkbaar heb ik niet goed verzorgd, hier zijn enkele interessante feiten (en vers van 2004)

Beeld

http://m.you.free.fr/perrier.html

Voor degenen die technologie glimlach (de stijl is niet genoeg zon voor mij), weten dat de aarde ontvangt iedere dag het equivalent van 40 000 keer de energetische behoeften van de mensheid .... het zou dan ook voldoende te zijn werken ongeveer 1 / 40 000 0.0025% is te voorzien voor ons ... Het laat geen dromer?

Alleen voila, ca het zonnestelsel geen geld te verdienen .... :onheil:

Bekijk project Desertec
Dernière édition par Christophe de 13 / 08 / 08, 21: 24, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/06, 15:51

Wat een vondst deze artikelen!

Het is waar dat de oorlog en na de oorlog had toegestaan ​​om te experimenteren met schone en goedkope technieken.

De truck tussen de 1945 en 51 1000 + Simca (i bekend deze auto) uitgerust met waterstof "solar", het is echt verbazingwekkend dat iedereen die geïnteresseerd is in dat zou kunnen zijn.

We zouden niet staan ​​waar we nu staan ​​op de opwarming van de aarde.

Maar in feite doen we weten hoe hij stierf, dat Jean-Luc Perrier? misschien "wat" had een belang in wat hij niet al te lang leven. :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 10/02/06, 16:56

De laatste informatie
http://m.you.free.fr/perrier.html

Op het moment is het misschien revolutionair, maar nu lijkt het normaal. En zonne-toren project om elektriciteit er was een in Spanje en een in aanbouw in Australië (hoewel ze gebruik maken van de lucht in plaats van stoom dl'eau)

Door nadelen maakt het me denken aan een vraag. Waarom voertuigen op waterstof gebaseerde batterijen (die onduidelijk beheren) in plaats van conventionele verbrandingsmotoren voertuigen zoals LPG. Ik kan me voorstellen Pb opbrengsten of haalbaarheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/06, 17:43

Ze liep met een motor explosie cllassique: Simca dit 1000 op hetzelfde principe als de gpl

De zonne-oven van Jean-Luc Perrier (50 kw) kan zonne-energie om te zetten in waterstof door elektrolyse van water. De oven warm water voor het centraal en stoom onder druk geproduceerd draaide een elektrische generator vereist voor de werkwijze. Een gewijzigde voertuig op het principe van de apparatuur LPG kon goed draaien emitting alleen waterdamp. Geen koolstof afzettingen in de motor cilinders, een langere levensduur, Kan het interessant dat op het moment te vinden? Fabrikanten, oliemaatschappijen, laten !!!


DIE TIJD VERLOREN!

denk dat het helemaal LPG met zijn gepantserde tank, maar LPG in vloeibare vorm wordt gemakkelijk verkregen zonder al te veel druk, die misschien niet het geval is voor zuurstof?

Behalve dat het laat slechts waterdamp in het uitlaatgas; de motoren op LPG zijn ook erg schoon. : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/06, 17:46

Voor het boek, misschien moeten we op zoek naar die site deed en contact met hem.

is ook geïnteresseerd om het te hebben.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/02/06, 18:05

jean63 schreef:het is echt verbazingwekkend dat iedereen die geïnteresseerd is in dat zou kunnen zijn.


Blijkbaar zijn er sommigen die daarin geinteresseerd bent ... maar blijkbaar niet om het te ontwikkelen! Ja, het is verbazingwekkend .... we loopt nog steeds op olie! : Cheesy:

jean63 schreef:Maar in feite doen we weten hoe hij stierf, dat Jean-Luc Perrier? misschien "wat" had een belang in wat hij niet al te lang leven. :onheil:


D'na de "legende" is een auto-ongeluk of ... dat is vreemd is dat het dezelfde dag of de dag ervoor of de dag na (niemand weet precies) de publicatie van zijn boek. ...

nonoLeRobot schreef:De laatste informatie
http://m.you.free.fr/perrier.html

Op het moment is het misschien revolutionair, maar nu lijkt het normaal. En zonne-toren project om elektriciteit er was een in Spanje en een in aanbouw in Australië (hoewel ze gebruik maken van de lucht in plaats van stoom dl'eau).


Er is niets dat fundamenteel verandert (zorg stoom of het creëren van een stroom van lucht en elektriciteit met de zon) met zonne-stoom-energiecentrale behalve 1 wat verveeld PCO onze leider: als de toren project enorme zo ontoegankelijk zijn mensen ... als het Perrier ding was toegankelijk voor individuen en dus eindigde de controle en belastingen .... blah blah blah ... ik zal u saboteren uw remmen ...
Dernière édition par Christophe de 10 / 02 / 06, 18: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 11/02/06, 10:14

Meme niet te vergeten auto (standaard probleem, veiligheid, ...), het idee van het produceren van waterstof en zonne-energie in opslag voldoende overwint het probleem van zonne die onvoldoende constante bron vloeiend worden gebruikt.

Het moet nog steeds een eenvoudig en veilig om waterstof te comprimeren in een fles.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 11/02/06, 12:33

Exact voor opslag.

Het zou ook "fabriek" rekening met de solar waterstof opslagkosten.

Terloops het opslaan van waterstof kan verspillen 50% van de milieu concurrentiepositie ten opzichte van andere aandrijftechnologie. Met inbegrip van vloeibare opslag (cryogene), dat is de ergste van alle oplossingen (zelfs benzinemotor)

Zie de tabel op deze pagina: https://www.econologie.com/piles-combustibles/
Dernière édition par Christophe de 14 / 08 / 06, 10: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 11/02/06, 21:06

Ik heb het boek van JL Perrier netheid maar ik had een maatje die ik uit het oog verloren in de afgelopen jaren.
Als het zo zeldzaam dat ca ...
Het is de moeite waard kan het schot ik borstbeeld mijn kont aan de dichter te vinden en door dezelfde boek ...

Het is het boek dat ik voet in de stijgbeugel voor ecologie

Ik kocht het in 1983 en na het lezen ervan Ik droomde van het bouwen van turnkey zonne-energiecentrales voor het individu, maar het bleef slechts een droom ... jammer ...

Ik wist niet dat hij dood was dierbaar jean luc ca mij verdoemen een schot van aprendre ...

Ik zijn boek ten minste een dozijn keer gelezen en omdat ik netheid het is waar dat ik mis dit boek ...
Het bevatte zoveel interresting informatie over de energie ...

Ik beloofde alles aan gedaan om de buddy-en in het bijzonder het boek voor u de beste stukjes scanner te vinden

in feite op de site http://m.you.free.fr/perrier.html/ foto's zijn in kleur me in het boek dat ik kocht in 1983 ze zijn allemaal in zwart-wit, is dat de dekking is in kleur, terwijl de rest is in zwart-wit!
Dus de man die de site van geassembleerde een speciale editie of het is een in de buurt van luc jean en kan hij de originele foto's.
Dernière édition par pluesy de 12 / 02 / 06, 12: 11, 3 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 101 gasten