thermische zonnepanelen, Fluidyne en Stirling

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Malicati
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/06/14, 14:32
x 1

thermische zonnepanelen, Fluidyne en Stirling




par Malicati » 11/06/14, 14:34

Hallo iedereen,

Op dit moment heb ik een idee dat in mijn hoofd ligt ... en ik denk dat het kan werken ..... Ik denk dat het mijn zomerwerkboeken zullen zijn ;-)

Ik heb zojuist een thermisch zonnepaneel gemaakt (dat vinden we op deze site), zodat ik deze winter minder elektriciteit verbruik voor onze verwarming.

Aan de andere kant zei ik tegen mezelf: deze zomer, zelfs vanaf nu, warmt het paneel op, maar het is nutteloos, behalve om lucht te laten branden, niet erg nuttig op het eerste gezicht.

Toen ontdekte ik tijdens het wandelen op het net de Stirling-motor, die warm en koud kan produceren. Dus ik dacht: het kan handig zijn om ons huis te koelen, maar we moeten deze motor trainen, dus leg ik dat terzijde.

Toen, ik weet niet echt hoe het, in de meanders van mijn geest, naar de laatste Robocop keek, het kwam bij mij een premisse van het begin van idee .........

Het thermische paneel produceert verbrandingslucht, een vloeistof werkt met een temperatuurverschil, daarom kan deze verbrandingslucht worden gebruikt om een ​​of meer vloeistoffen te bedienen.

Met een of meer fluidyne, kan men een gesloten circuit creëren waar er water in beweging zou zijn ......... men kan dus een Stirlingmotor in beweging brengen ....

Qu'en pensez-vous?

Ik zou graag willen weten of het haalbaar lijkt? .....

Bij voorbaat dank.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Juliengarrigue
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 14/10/14, 23:44
Plaats: auch
Neem contact op met:

Re: Solar thermal panel, fluidyne en Stirling




par Juliengarrigue » 03/09/17, 17:26

Hallo,

het interesseert me ook :)
0 x
Diversiteit creëert rijkdom
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Solar thermal panel, fluidyne en Stirling




par izentrop » 05/09/17, 08:40

Hallo,
Het probleem is dat kleine systemen een kleine output hebben. http://mon.danstagueule.fr.free.fr/NRJr ... nzetta.pdf

In plaats van in deze richting kosten te maken, is fotovoltaïsche energie meer gedemocratiseerd: waarom zou u geen elektrische pomp hebben die in werking treedt zodra de batterijen zijn opgeladen? Een beetje domotica en presto!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten