Recycle begraven olietank thermische buffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Recycle begraven olietank thermische buffer




par dede2002 » 16/10/13, 12:29

Hallo : Cheesy: ,

De tank 6000 kubieke liter, wordt begraven in het zand in de buurt van het huis.

Als ik energie zijn veranderd, zal het niet meer dienen voor niets. Er is zelfs vertelde me dat hij had om uit te gaan (tegen hoge kosten), indien zij alleen uitging, te grappig ...

Mijn idee is om de gevangene water (frituurvet gebruikt met additieven ...) te vullen, en het opbouwen van een warmtewisselaar aangesloten op mijn systeem.

Er is een grote mangat en ik heb vrijwilligers naar beneden te gaan en schoon te maken.

---

Veel gestelde vragen:

Heeft de stalen zal water weerstaan?

Het zand zal hij zich in isolatie of extra thermische voorraad?

Een flexibele zak gevuld met water binnen, met isolatie rond, is dit een goed idee?

Welke andere problemen auquels heb ik niet aan gedacht?

A+
1 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 16/10/13, 13:09

Ik denk dat je moet niet iets anders dan water om redenen van mogelijke bodemverontreiniging te zetten.
Deze vaten staal eindigen altijd boor. normen voor brandstoftanks zijn ook veranderd.
Bovendien, het is waar dat we een of andere manier iets moet invullen wanneer u een back niet alleen willen.
Me, ik deed het schoon, ontvetten en een laag epoxy verf binnen en het dient als mijn reserve van water.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 16/10/13, 13:18

Yep Ik dacht ook van dit potentieel gebruik.

De haakjes zijn gerelateerd aan een ander onderwerp van de forum.

Anders denk ik dat de gevangene water.

En zand rond de tank ????
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/10/13, 13:18

een brandstoftank roest jammerlijk wanneer je op regenwater ... behalve door de invoering van het schilderij zijn zeer goed

thermische buffer als het water dat niet wordt vernieuwd is als centrale chauffge, wanneer het water zijn zuurstof heeft verloren er niet te veel corrosie: men kan zelfs zetten een anti corosion additief

zand of andere bodem zijn niet geïsoleerd: het opslaan van warmte zal zonde zijn

Ik zie liever een tank als een goed punt van contact met de grond: goede ay sluit een warmtepomp die een niet al te lage temperatuur zal vinden

de lage temperatuur warmte zonnecollector te sturen? waarom niet een lichte stijging van de tempearture van de tank en het verbeteren van de coop voor de warmtepomp ... maar verhoging van de temperatuur van de tank, zodat het dient de directe verwarming geloof ik niet
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 16/10/13, 13:22

Voor warmtewisselaars, omdat we van binnen kunt gaan, kun je een aantal radiatoren sloop (van erg zwaar en dik vet) in de tank (onder water) is geïnstalleerd aan te sluiten.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 16/10/13, 13:26

chatelot16 schreef:een brandstoftank roest jammerlijk wanneer je op regenwater ... behalve door de invoering van het schilderij zijn zeer goed
....
temperatuur van de tank, zodat het dient de directe verwarming geloof ik niet


Ik dacht dat het voorverwarmen van tapwater midden van het seizoen, maar een beetje meer panelen op het dak te zetten en opgeslagen in de zomer.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 16/10/13, 13:35

Het zand rondom de tank, het is aan de ene kant tegen de stichting (de kelder muur) onder meer dan 2 ou3 m. van het oppervlak, geplaatst kon isoleren.

Aangezien aanvankelijk mijn enige investeringen in de productie van warmtewisselaars, en de toename van de oppervlakte panelen, kan het interessant zijn ...?

Als je in dat als ik in te dienen mijn idee is het helemaal van jou te bestuderen :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/10/13, 14:05

voor mij is het niet kan dienen als lauw bron voor een warmtepomp

Als u al heeft zonnepaneel, je gewoon altijd weer slingeren alle beschikbare warmte om te zien of de temperatuur stijgt of als alles is verloren in de grond

nutteloos om af te koelen in de warmtewisselaar alvorens te weten wat het wordt gebruikt: circuleert water rechtstreeks tussen de tank en het zonnepaneel, met enkele antivries gebruikte anti corosion

vooral niet plantaardige olie die geen anti corrosie effect heeft, en zou nog erger dan niets pourissant zijn
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 16/10/13, 14:09

Ik wist niet eens zonnepanelen.

Ik probeer te achterhalen hoe ik kon gebruik maken van een zo groot mogelijk gebied éconologiquement overblijvende winstgevende, wetende dat ik een Taliban direct recycling.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 17/10/13, 13:10

Het zou in eerste instantie dienen oververhitte radiator, want als ik wil warm water voor gezinnen tussen 4 seizoen, ik heb te veel warmte in de zomer.

Met een warmtewisselaar verbonden met de schakeling met vaste antivriesmiddel sensoren, die bij overschotten aan de temperatuursensoren beperken.

Dan kunnen we bestuderen hoe het terugwinnen van warmte, en wat is de thermische inertie.

Een isolerend deksel boven zou haalbaar.
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten