Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
leeuwoe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 29/12/08, 17:58

Cumulus verwarmd met fotovoltaïsche cellen?




par leeuwoe » 29/12/08, 18:17

Dit lijkt misschien vreemd voor je, maar ik kan geen concreet antwoord vinden op mijn onderzoek. Hier begin ik pas te begrijpen hoe zonne-energie werkt, maar ik heb echter nog steeds één vraag. Ik heb 4 fotovoltaïsche panelen van 20WC 12V, ongeveer 80W/u voor een oppervlakte van ongeveer 8m2 mijn vraag is eenvoudig. Ik zou graag voldoende energie willen produceren om een ​​weerstand van 2600W van stroom te voorzien om het water van een cumulus te verwarmen. Hoeveel batterijen heb ik nodig en hoe bereken ik dit aantal benodigde batterijen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 29/12/08, 18:28

Zou je alsjeblieft een poging kunnen doen met de spelling?

Uw cijfers zijn inconsistent. 8m² voor 4*20Wc is onzin.

Warmte opwekken met elektriciteit is zowel ecologisch als economisch onzin... en nog meer als het fotovoltaïsche elektriciteit betreft...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/12/08, 22:17

8) Kom op, we gaan het jaar in zenitude afsluiten. :D

De fotovoltaïsche productie wordt geschat op ongeveer 120 W per m² (laag bereik), dus 8 m² moet 960 W produceren, laten we afronden naar 1000 W...

De geïnstalleerde fotovoltaïsche m² wordt geschat op € 1000, of € 8000

Voor deze prijs (volledige installatie geïnstalleerd door een professional, vóór subsidies en belastingaftrek) in thermische zonne-energie beschikt u over 4m² (mini) panelen die meer dan 1000W per m² zullen produceren :schok: d.w.z. meer dan 4000 W (ongeveer 5 kW)
Deze prijs omvat normaal gesproken een supergeïsoleerde tank van 300 liter, die meerdere dagen autonomie mogelijk maakt bij afwezigheid van zon.

Dus om samen te vatten;
Bij thermische zonne-energie:
meer dan 1000W per m² en ongeveer 500€/m², inclusief tank
De opbrengst is groter dan 80%. 8)


Op het gebied van fotovoltaïsche energie:
minder dan 150W per m² en ongeveer 1000€/m², tank niet inbegrepen (ongeveer 300€ voor een middenklasse). Het rendement is minder dan 15%


Ik hoop dat deze cijfers u verlichten. :?

De zon voorziet ons van nature van warmte. Het opvangen en overbrengen naar een warmwatertank zal altijd efficiënter zijn dan het omzetten van zonne-energie in elektriciteit en vervolgens elektriciteit in warmte...

Fotovoltaïsche zonne-energie is de minst efficiënte oplossing voor het gebruik van zonne-energie, omdat het alleen licht omzet in energie...
Thermische sensoren gekoppeld aan een Stirling-motor die een elektrische generator aandrijft, zorgen al voor opbrengsten die het dubbele zijn van die van de beste fotovoltaïsche panelen...
:?
0 x
leeuwoe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 29/12/08, 17:58

correctie




par leeuwoe » 30/12/08, 08:30

Allereerst dank aan Christophe en evenzeer aan mij voor de spelling gelukkig nieuwjaar in ieder geval terug in Frankrijk kon ik een azerty-toetsenbord gebruiken
correctie voor mijn gegevens ik heb 4 panelen van 0.19 m2 dus minder dan 120w. het probleem is dat we een huis in Italië hebben en natuurlijk grote problemen met elektriciteit dus ik denk erover om deze 4 panelen te gebruiken met een zonneregelaar, omvormer, batterij zonne-energie, maar ik weet niet hoeveel batterijen ik zou moeten hebben voor dagelijks gebruik, wetende dat als ik me niet vergis met een weerstand van 2300 W, ik ongeveer 10 A nodig zou hebben met twee batterijen van 5 Ah. Ik zou langs moeten komen, denk je, of zo, ik laat vallen en Ik investeer in thermische sensoren? Gelukkig nieuwjaar citro en bedankt en duizend excuses, maar een Brit die Frans schrijft is niet gemakkelijk
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: repareren




par Dirk Pitt » 30/12/08, 08:48

Leozoe schreef:.Het probleem is dat we een huis in Italië hebben en er zijn natuurlijk grote problemen met de elektriciteit


Ik zie niet welke problemen er in Italië zijn met elektriciteit??
zijn er bezuinigingen??

met 4x20Wc produceer je niet veel warm water, ook al kunnen er nog wel een paar LED-lampen mee van stroom worden voorzien.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: repareren




par ik Citro » 30/12/08, 09:26

Leozoe schreef:correctie voor mijn gegevens ik heb 4 panelen van 0.19 m2 dus minder dan 120w. het probleem is dat we een huis in Italië hebben en natuurlijk grote problemen met elektriciteit dus ik denk erover om deze 4 panelen te gebruiken met een zonneregelaar, omvormer, batterij zonne-energie, maar ik weet niet hoeveel batterijen ik zou moeten hebben voor dagelijks gebruik, wetende dat als ik me niet vergis met een weerstand van 2300 W, ik ongeveer 10 A nodig zou hebben met twee batterijen van 5 Ah. Ik zou langs moeten komen, denk je, of zo, ik laat vallen en Ik investeer in thermische sensoren? Gelukkig nieuwjaar citro en bedankt en duizend excuses, maar een Brit die Frans schrijft is niet gemakkelijk

:? Houla, je haalt alles door elkaar, de versterkers, de watts, en je vergeet de volts... (Watts = volt x ampère)
Waarschijnlijk werken uw panelen op 12V, wellicht op 24V, dit is afhankelijk van de montage (serie of parallel), het model van de zonneregelaar en de omvormer.
Als u 2 accu's van 12V 5Ah parallel heeft, krijgt u 12 Volt 10Ah of 120W... Dit is net genoeg om te voorkomen dat uw water bevriest, maar het zal niet opwarmen... Bovendien zijn uw batterijen leeg in minder dan 30 minuten...
5Ah-accu's zijn goedkope alarmsysteem-, speelgoed- of elektrische fietsaccu's. :?

Je apparatuur is alleen bedoeld voor het aansteken van LED-lampen en een radio voor een avondje. :?
Wat is uw huis, een chalet op een afgelegen plek. :?
Als dit het geval is, verwarmt u wellicht met hout, dan is warmteterugwinning in de haard of op de kachel wellicht een eenvoudiger, zuiniger en effectievere keuze. :?

Water verwarmen met fotovoltaïsche panelen is als het trekken van een caravan met fietsen... het kost veel, het is ingewikkeld en het gaat niet snel... Verander van gedachten. :? :|

Een van mijn vrienden heeft een houten chalet gebouwd (het hele jaar door bewoond), de windturbine (300W) en het paneel van 60W laden verschillende 12V-batterijen op voor een totale capaciteit van ongeveer 200Ah, waardoor het een paar dagen autonomie heeft voor zijn verlichting en zijn kleine audiovisueel in 12V.
De verwarming is hout, het warme water (voorlopig) met een gasfles.
0 x
leeuwoe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 29/12/08, 17:58

merci




par leeuwoe » 30/12/08, 19:18

sorry voor de p= u * i citro Ik denk dat ik de panelen ga bewaren voor een paar LED's in de tuin en ik ga een zonneboiler eens goed bekijken we hebben 4 duizend m2 grond denk ik Ik ga er een voor ze zoeken, dus plaats voor krachten van 10 W. Ik kan er minstens 10 gebruiken. Bedankt en sorry dat ik het onderwerp niet onder de knie heb, maar toch fijne eindejaarsvakantie voor iedereen
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/12/08, 19:50

: Arrowu: Je hoeft geen spijt te hebben leeuwoe. : Wink:

Niet-weten is geen fout, ook ik leer elke dag, en hoe meer ik leer, hoe meer ik mijn onwetendheid besef. :?

Als u veel ruimte heeft, bedenk dan dat het thermosifonfenomeen een interessant onderdeel is van een zonnesysteem... Als dit u kan behoeden voor het installeren van een circulatiepomp... 8)
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 30/12/08, 23:43

Hallo ! Ah, er is een vraag die mij al een tijdje bezighoudt!
Christophe schreef:Warmte opwekken met elektriciteit is onzin, zowel ecologisch als economisch.

Ik lees deze toespraak vaak; maar kun je mij vertellen waarom?
Ik bedoel, economisch begrijp ik dat het goedkoper kan zijn om hout te verbranden voor verwarming dan om dezelfde energie te produceren door middel van het joule-effect.
Maar ecologisch? Ja, verwarming kost veel energie, maar als deze energie schoon is... waarom niet? Ik verwarm mezelf liever met een windturbine van 10 kW dan met een gas- of olieketel van hetzelfde vermogen.

Wat raad je anders aan aan een man die (tijdens gebruik) 0 gram CO2 wil uitstoten met zijn verwarming, warm water, verlichting, enz.?

Gezien het feit dat hout (bijvoorbeeld) hernieuwbaar is, is dat oké, maar er is toegevoegde waarde die vervuilt (transport, kap), en we hebben niet noodzakelijkerwijs controle over de manier waarop het oorspronkelijke bos wordt geëxploiteerd (1 boom geplant voor 1 boomkap is goed, maar minder dan 1 boom geplant voor 0 kap)

Kortom, waarom zoveel haat tegen elektriciteit voor verwarming en warm water? Natuurlijk komt dit neer op grote bedragen op de rekening, maar het is juist het verwarmingsprincipe dat dat vereist! Het eet...
Zelfs als dit betekent dat er veel energie wordt verbruikt, waarom zou deze energie dan niet elektrisch kunnen zijn?
Bedankt voor het aansteken van mijn lantaarn (LED : Mrgreen: )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 31/12/08, 01:30

Olivier22 schreef:Kortom, waarom zoveel haat tegen elektriciteit voor verwarming en warm water? Natuurlijk komt dit neer op grote bedragen op de rekening, maar het is juist het verwarmingsprincipe dat dat vereist! Het eet...

Zelfs als dit betekent dat er veel energie wordt verbruikt, waarom zou deze energie dan niet elektrisch kunnen zijn?
Bedankt voor het aansteken van mijn lantaarn (LED : Mrgreen: )


Het is een berekening van de algehele efficiëntie die de aberratie van elektrische verwarming en lucht-lucht warmtepompen laat zien... omdat ze zelden een COPA (jaarlijkse COP) hebben die hoger is dan 2.58.

Pkoi 2.58? Omdat er in Frankrijk 2.58 kWh primaire energie nodig is om 1 kWh elektriciteit bruikbaar te maken voor verwarming (deze coëfficiënt is vrij laag en omvat hydro-elektrische dammen: het is een gemiddelde)... Ter vergelijking voor stookolie is het 1.10 tot 1.15 kWh EP ...maar de DPE's nemen deze laatste correctie niet over.

Elektrisch als back-up ben ik niet tegen (ik heb een berekening op het vuur) maar 100% het is een aberratie (maar die uiteraard past bij de kWh-verkopers)...nu kan het uiteraard zuinig en dus econologisch lijken in de bouw. ..

Elektriciteit is een edeler energie dan warmte...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten