Solar + wind (verbindingsvraag)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
mATX
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 23/10/08, 17:44

Solar + wind (verbindingsvraag)




par mATX » 23/10/08, 19:05

Goedemorgen.

uw forum lijkt te zijn gevuld met competente mensen, dus ik heb me net aangemeld en kom mijn vraag stellen in de hoop enige opheldering te krijgen.

vraag 1
Ik heb 5 zonnepanelen met batterijen / omvormer en ik wil een windturbine plaatsen om 's nachts en / of bij slecht weer energie te kunnen produceren. Mijn vraag is deze: hoe sluit ik de windturbine aan op mijn batterijen? Hoeveel regelaar is nodig? Is het nodig een regelaar voor de panelen en een andere voor de windturbine of kunnen we deze twee energiebronnen tegelijkertijd aansluiten tijd en op dezelfde regelaar? Ik zag MPPT-modellen voor zonneregelaars die nog een paar watt besparen, is het mogelijk om panelen en windturbines aan te sluiten op modellen zoals die op deze site worden gepresenteerd? http://www.enr-boutique.com/boutique/li ... =34&num=16

vraag 2
Ik heb alleen 5-panelen in mijn bezit en ik wil er een paar toevoegen.
Kan ik toevoegen in de installatie van zonnepanelen van merk of verschillende intensiteit Moet het een andere regelaar plaatsen voor elke batterij panelen

Dank u voor uw aandacht.
mATX


Veel succes en bedankt allemaal voor deze mooie forum(Beheerder, modo, lid). :D
Dernière édition par mATX de 23 / 10 / 08, 19: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 23/10/08, 19:30

Hallo matx

citaat
"Ik zou graag een windturbine plaatsen om 's nachts en / of bij slecht weer energie te kunnen opwekken"

Je bedoelde zeker "als het winderig is" : Mrgreen:

Als Elephant in de hoek of een ander voorbij komt, zal het je antwoorden

Naar mijn mening is het technisch mogelijk (economisch is het een ander verhaal)

Zeg dan dat ik 5-panelen heb, het is kwantitatief ... maar het is hoeveel m2 en hoeveel elektrische piekproductie

Moet een beetje dieper ingaan op het probleem

Hoewel ik hier echt geen expert in ben, kunt u misschien een antwoord krijgen van een van de leden als u uw verzoek beter definieert 8)

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
mATX
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 23/10/08, 17:44




par mATX » 23/10/08, 20:07

Bedankt voor uw snelle reactie bpval :)

Er zijn 5 dimpanelen: 1.28m / 67cm van 100w elk, maar het piekvermogen weet ik niet: s.
Ik denk dat je me dit vraagt ​​om te weten of de toezichthouder de kracht van de twee systemen zal verzilveren. Ik ken de cijfers niet, maar de toezichthouder die ik momenteel heb, lijkt meer op speelgoed dan op een toezichthouder "die geld". het is een 30A / 24V.

Ik hoop dat dit me het antwoord van een van de leden oplevert;)
mATX
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 23/10/08, 22:26

Hallo matx

PV-sensoren of een windturbine kunnen worden vergeleken met een generator met een nominale uitgangsspanning en een eindig vermogen.
Dit wordt Watt-pieken voor PV en maximaal vermogen voor een generator van het windtype genoemd.
Deze generatoren kunnen parallel worden aangesloten, zolang hun nominale spanning dicht is. (12 V?)
Een regelaar is alleen nodig als de laadintensiteit 10% van de capaciteit in AH van de batterijen overschrijdt.
De kans dat er op een zeer zonnige dag veel wind zal zijn, dwingt je om het maximale momentane vermogen te berekenen, en dus de maximale laadsterkte die je die dag kon waarnemen.
Kies dus de juiste hoeveelheid batterijen of kies de juiste regelaar.
Als de accu's eenmaal zijn opgeladen, is het beter om er geen overspanning (> 14V) op aan te brengen, dit is ook waar de regelaar een rol speelt, anders moet je de verse KWh "consumeren".

Er is een oplossing die me erg leuk lijkt (omdat er geen batterijen voor nodig zijn), het is de omvormer die op het thuisnetwerk is aangesloten en waarvan de onmiddellijke productie het verbruik op de EDF-meter "verlicht".

A+
0 x
mATX
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 23/10/08, 17:44




par mATX » 27/10/08, 20:47

Bedankt voor je reactie Looping :)

Ik weet niet hoe ik een dergelijke berekening moet maken, maar in principe moeten de toezichthouders automatisch de stroom uitschakelen als er een probleem is met over- of onderspanning, toch?

Het is een windturbinemodel zoals dit dat ik zou willen installeren:
http://www.enr-boutique.com/boutique/fi ... g=1&num=14 die hun eigen regulator hebben

en ik heb 6 100w-paneel (SCHOTT Solar ASE-100-GT-FT) het lijkt mij dat ze 12v zijn. + batterij (12 * 2v) en omvormer.

Hoe ze parallel te verbinden en deze berekening te maken? :|
En kunnen de batterijen tegelijkertijd worden opgeladen door 2 verschillende bronnen?
dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 27/10/08, 21:58

Hallo matx

Als de spanning op de uitgang van de regelaar onvoldoende is, gebeurt er niets, omdat u op zijn minst de accuspanning moet bereiken om ze te laden.
Als de spanning de 14V overschrijdt, wordt een deel van de stroom omgeleid naar een weerstand die zal "diffunderen" in de vorm van warmte, deze overtollige energie. Onnodig te zeggen dat wat de mogelijkheden van de toezichthouder te boven gaat, verloren gaat.
De regelaar is er om het overladen van de batterijen te beschermen, maar om te kiezen is het beter om een ​​grote capaciteit te hebben die niet bang is voor overspanning, dus overstroom.

Als ik mijn experimentele installatie als voorbeeld neem, heb ik 4 12V-batterijen van 75AH parallel, of het equivalent van een enkele 12V-batterij van 300AH, dus ik kan 30A erin injecteren zonder het risico te lopen dat het verslechtert.

De windturbine mag nooit leeglopen, anders zal hij te snel draaien en het risico lopen de rotor te vernietigen. De voorgestelde rem is een kortsluiting van de 3-fasen, waardoor een krachtige elektromagnetische rem ontstaat.

Uw 6-zonnepanelen 12V die parallel zijn aangesloten, kunnen 600W of 50A op piekniveau produceren.
Parallel gemonteerd als 3-serie paren, zou de uitgangsspanning 24V zijn, maar de intensiteit zou beperkt zijn tot 25A.
Het zou logischer zijn om in 24V te werken vanwege de uitgangsspanning van de windturbine.
Maar het verbinden van de 2 zou je dwingen jezelf uit te rusten met een grote, zelfs zeer grote regulator!

Hier is de directe link naar de fabrikant van de apparatuur die in uw bericht wordt vermeld (de prijs is nog steeds goedkoper)

http://www.futurenergy.co.uk/turbine.html

Als u geïnteresseerd bent in feedback, raadpleeg dan deze pagina die de werking met een omvormer op het behuizingsnetwerk goed uitlegt, een formule die ook voor PV bestaat.

http://www.chaleurterre.com/forum/viewsujet.php?t=7901$

A+
0 x
Terra Eco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 05/11/08, 12:30




par Terra Eco » 05/11/08, 18:13

Hallo Matx,


Voor de vraag 1
Tenzij je een "hybride" regelaar hebt, heb je 2 regelaars nodig, één voor de windturbine, de andere voor je reeks panelen die parallel zijn aangesloten op dezelfde batterijbank
U kunt van het net de installatiehandleiding van de betreffende windturbine downloaden waarin mogelijk het "hybride" bedradingsschema wordt gespecificeerd (zie bijvoorbeeld SouthWest)
We kunnen u dit bericht sturen als u het niet kunt vinden
Dernière édition par Terra Eco de 05 / 11 / 08, 21: 44, 2 keer bewerkt.
0 x
Hartelijk
Terra Eco
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/11/08, 21:23

Sorry, ik zal je een professioneel antwoord geven:

Er zijn omvormers (ik zal geen merk noemen) die omgaan met de stroomopwaartse stroomtoevoer en de stroomafwaartse belasting.
Als alternatief plaatsen we ze parallel.
Er moeten modellen zijn die dit continu doen.
Er is niets om het laden en schakelen van verschillende batterijgroepen te voorkomen.
Dat gezegd hebbende, ik ben geen fan van eilanden, behalve hoge berggebieden en geïsoleerde atollen. de opbrengst is niet beroemd.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/11/08, 21:48

:pijl: Er zijn regelaars met 2-ingangen;
- 1 input fotovoltaïsche panelen
- 1 input van windturbines.

Uw 30A 24V-regelaar verzamelt daarom 720W

Ik herinner u aan de rol van de regulator, het voorkomen van overbelasting van de batterijen die ze zouden kunnen vernietigen ... Maar ook het voorkomen van hun te diepe ontlading die net zo destructief is ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 06/11/08, 06:33

Dag

Ik herinner u aan de rol van de regulator, het voorkomen van overbelasting van de batterijen die ze zouden kunnen vernietigen ... Maar ook het voorkomen van hun te diepe ontlading die net zo destructief is ...



Om overladen te voorkomen, dissipeert de regelaar het overtollige vermogen van een elektrische verbruiker van het weerstandstype, zodra de spanning over de batterij een bepaalde drempel overschrijdt (in het algemeen 14 V) of wanneer de laadstroom een ​​bepaalde waarde overschrijdt. .
Ik denk dat bij het opladen van een batterij de maximale spanning en stroom gekoppeld zijn. (als u 14V niet overschrijdt, is er geen risico dat de maximale intensiteit van 10% van de batterijcapaciteit wordt overschreden)
Er zijn laadregelaars die deze overproductie "zenden" op een circuit parallel aan de batterijen, waarop een "verbruikers" -apparaat van het type warmtapwatertank is aangesloten ...

Aan de andere kant, om de ontlading te regelen, denk ik dat alleen de regelaar / acculader die op het netwerk is aangesloten de mogelijkheid heeft om over te schakelen naar de "lader" -modus wanneer de lage drempel wordt bereikt (ongeveer 11.5 V)

Het is gebruikelijker om een ​​alarm of veiligheidsapparaat op de DC / AC-converter (omvormer) te vinden dat uitschakelt op de drempel van de ontlading.

Als u informatie hebt over een ander type materiaal, met andere functies, zijn we geïnteresseerd.

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten