Fotovoltaïsch garagedakproject

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Fotovoltaïsch garagedakproject




par Macro » 09/09/22, 09:08

Hallo allemaal.

Ik heb een garage waarvan het dakgedeelte vrij goed georiënteerd zou zijn voor fotovoltaïsche panelen...

De probleemgegevens:

Oppervlakte van de helling: 25 m² (uitbreidbaar tot 35 als ik een beetje hack door een luifel van 2 m toe te voegen)
Dakhelling (niet aanpasbaar) 45% of 24 graden (niet verschrikkelijk)

De helling ligt niet volledig naar het zuiden, maar naar het zuidwesten van ongeveer vijftien graden...

Als ik alles afdek met een paneel, zou iemand mij dan kunnen vertellen welke productie ik kan verwachten van de installatie, ter info, het is in het midden van Frankrijk 37 Indre et Loire...

Welk type panelen zou het meest geschikt zijn voor een dergelijke configuratie?
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Remundo » 09/09/22, 09:22

je probeert een simulatie: https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/

in één oogopslag zeg ik 4 kWp voor 5000 kWh/jaar.

het type panelen, het hangt af van uw budget. Monokristallijn heeft betere prestaties, maar kost meer.

polykristallijn is een zeer goed compromis. Tegenwoordig geven ze ongeveer 150 Wc/m²
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Macro » 09/09/22, 09:31

Een voorkeursmerk panelen? Ik meet liever kwaliteit
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Remundo » 09/09/22, 09:42

ze zijn allemaal chinetoc, behalve Canadian Solar, First Solar en Worldwide Energy Manufacturing (VS)

https://www.industryinsights.eu/2022/02 ... -solaires/

de Duitsers gingen failliet of werden geabsorbeerd door de reuzen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Macro » 09/09/22, 09:47

Wel, er zijn mensen die zeggen dat ze in Frankrijk produceren...Voltec 260€ voor een 385Wc

https://www.myshop-solaire.com/index.ph ... teristique
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Christophe » 09/09/22, 10:59

Macro schreef:Een voorkeursmerk panelen? Ik meet liever kwaliteit


De beste prijzen die ik op internet heb gevonden, zijn bij Alma: https://www.alma-solarshop.fr/235-panneaux-solaires en er zijn regelmatig acties...

400W, €218
450W, €249
...

Sommige hebben een productiegarantie van 30 jaar... is dat voldoende kwaliteit?

Laat wat foto's zien, wat heb je voor een omslag? Heb je maskers?

Ook het bevestigingssysteem moet in het budget worden opgenomen (accessoires, kabelrails etc... afhankelijk van de complexiteit en afstand kan dit 20 tot 30% van het totaal zijn + ook de omvormer + de ontvangst van de bouwplaats...)

En verzendkosten zijn zelden gratis aangezien het 1 of 2 pallets zijn...ook om rekening mee te houden...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par phil59 » 09/09/22, 11:08

En je hebt geen drums meer voor je 106 of sax, ik weet het niet zeker?

Gewoon om een ​​beetje hulp te bieden voor eventuele bezuinigingen....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Christophe » 09/09/22, 11:34

Macro schreef:Wel, er zijn mensen die zeggen dat ze in Frankrijk produceren...Voltec 260€ voor een 385Wc


De laatste PV-fabriek in Frankrijk was ongeveer tien jaar geleden gesloten, maar blijkbaar zijn er weer een paar opgedoken?

Blijkbaar wel, zoals voltec uit de Elzas komt... https://www.lesechos.fr/pme-regions/gra ... on-1405092

En blijkbaar maken ze ook hun eigen cellen:

Het bedrijf Dinsheim-sur-Bruche (Bas-Rhin) gaat zichzelf uitrusten met een nieuwe productielijn met heterojunctietechnologieën, d.w.z. een productieproces dat het mogelijk maakt om de energieopbrengst van de cellen te verhogen dankzij een betere zuiverheid van het silicium Kristallen.

Ik had jaren geleden gelezen dat de Europese "fabrikanten" niet de cellen maakten die allemaal Aziatisch zijn... ze deden alleen de montage...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Macro » 09/09/22, 11:46

Christophe schreef:
Laat wat foto's zien, wat heb je voor een omslag? Heb je maskers? Omdat je het montagesysteem in het budget moet opnemen (accessoires, kabelrails etc... afhankelijk van de complexiteit en afstand kan dit 20 tot 30% van het totaal zijn, neem ook de omvormer mee...)



Momenteel bekleed met verzinkte golfplaten... In oktober renovatie (leisteenkleurige stalen bakplaat)

Ik zou screenshots van satellietfoto's plaatsen... Maar ik ben op mijn hoede voor sommige mensen die mij gestoord noemen en waarschijnlijk nog meer gestoord zijn dan ik die er kwaadaardig genoegen in scheppen om het privéleven van mensen te onthullen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Fotovoltaïsch garagedakproject




par Christophe » 09/09/22, 11:56

Eh? Wat is dit satellietfotoverhaal?*

Als u het dak opnieuw moet doen, doe dat dan direct met PV-panelen! Soort veranda of zonnepergola...

Er zijn semi-transparante panelen die uw garage met daglicht verlichten.

De minuten zullen de waterdichting maken... het zal mooier en waarschijnlijk goedkoper zijn dan de 2 bouwplaatsen samen!

* ok je hebt het aangepast... Ben heeft net foto's van de installatie geplaatst! OSEF vanaf uw adres!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten