Zonnepanelen en boilers

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
srry
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/01/21, 16:08

Zonnepanelen en boilers




par srry » 02/01/21, 16:10

Bonjour à tous,

Ik heb veel discussies over dit onderwerp gelezen en ik vraag me af wat het voordeel is van het veranderen van mijn huidige installatie.

Ik heb momenteel een vrij hoge elektriciteitsrekening, ongeveer € 140, - per maand voor een huis met een elektrische boiler, elektrische kookplaten, een oven en vooral een zwembad met een warmtepomp. Ik woon in de buurt van Dijon. Ik vraag me af of ik zou investeren in oplossingen om mijn elektriciteitsrekening te verlagen.

Ik was eerst op een thermodynamische boiler gegaan in plaats van op mijn elektrische CE. Ik kreeg toen het advies om in plaats daarvan te kiezen voor een zonneboiler met een offerte van 6000 €. Ik zou inderdaad de bijdrage van MaprimRénov krijgen voor een bedrag van 2000 €.
Gezien de levensduur van een solar CE vraag ik me af of het een winstgevende investering is? Zal er altijd elektriciteitsverbruik zijn met een dergelijk systeem? Het voorgestelde product is een ENERGIE-merk solar CE type CO 250 IS Keymark Solar. Heeft u feedback over dit product?

Parallel aan deze installatie werd mij aangeboden om zonnepanelen voor eigen verbruik te installeren met het mylight-systeem voor een prijs van 12700 €.
Zelfde vraag als voor de zonneboiler, denk je dat het een winstgevende investering is, wetende dat hierdoor mijn zwembadwarmtepomp misschien autonoom kan zijn in termen van energie.

Ik heb 14 dagen herroeping en wacht daarom op uw advies. DANKJEWEL
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Zonnepanelen en boilers




par Philippe Schutt » 02/01/21, 21:34

Bonsoir,
Elektriciteitsverbruik van een zonneboiler:
we rekenen ongeveer 250 € per jaar voor 2 personen, daarna 100 € meer per extra persoon.
De impact op uw elektriciteitsfactuur is dus beperkt en met een dergelijke inschatting de winstgevendheid waard. Aan de andere kant, productie met weinig vervuiling en uitstekende ecologische voetafdruk.
Fotovoltaïsche panelen
Ik ben niet bekwaam. Ik kan je vertellen dat bedrijven normaal gesproken winstgevendheidssimulaties uitvoeren om je hun systemen te verkopen.

Moet u ook zien welke apparatuur het meest verbruikt, hoeveel en wanneer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Zonnepanelen en boilers




par GuyGadeboisTheBack » 02/01/21, 21:42

Toen ik in mijn zonneboiler investeerde, heb ik er nooit naar gekeken in termen van winstgevendheid. Ik zei tegen mezelf (en het zal mensen ongetwijfeld aan het lachen maken): "Ik heb de middelen, het is ecologisch, ik koop". Puntbalk. Gezien het comfort dat ik geniet (vergeleken met anderen), heb ik andere dingen te doen dan mijn hoofd te verdiepen met berekeningen, voorspellingen of andere. Je eigen filosofie volgen zonder andere overwegingen, als je kunt, vereenvoudigt het eerlijk gezegd het bestaan. : Cheesy:
En hoe meer je in het Zuiden woont, hoe meer zon er is en hoe meer dit soort systeem elektriciteit bespaart. De onze werkt elektrisch (indien nodig) tijdens "daluren" via een timer. In de zomer wordt de verbinding vaak verbroken, afhankelijk van het weer. Niet nodig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Zonnepanelen en boilers




par Philippe Schutt » 02/01/21, 22:09

eh, we moeten het elektriciteitsverbruik van een elektrische boiler lezen, natuurlijk niet van zonne-energie ... : Oops:
Zeker, GuyGadebois maar 6k € lijkt me echt overdreven. Op de manchet zou ik de helft hebben gezegd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Zonnepanelen en boilers




par Forhorse » 03/01/21, 07:54

6000 € voor een CESI is veel te duur ... ongetwijfeld een kunstmatig opgeblazen prijs omdat er een subsidie ​​is. Ik denk dat je het bedrag van de subsidie ​​al kunt intrekken tegen de lage prijs, namelijk 4000 € waarvan je de subsidie ​​die je ontvangt aftrekt en je valt op 2000 € wat een eerlijke eindprijs moet zijn voor zo'n gesubsidieerde installatie.
Vraag om andere offertes omdat er sprake is van oplichting ...

Ter informatie, ik heb mijn CESI zelf 4 jaar geleden opgezet en ik had amper 2000 € materiaal (openbare prijs, geen pro-prijs ...) en de montage is niet ingewikkeld, vooral voor een professional die dit het hele jaar door moet doen, dus zelfs 2000 € aan arbeid is duur!
http://www.stable-boy.net/index.php?pos ... au-solaire
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Zonnepanelen en boilers




par GuyGadeboisTheBack » 03/01/21, 12:04

Philippe Schutt schreef:eh, we moeten het elektriciteitsverbruik van een elektrische boiler lezen, natuurlijk niet van zonne-energie ... : Oops:
Zeker, GuyGadebois maar 6k € lijkt me echt overdreven. Op de manchet zou ik de helft hebben gezegd.

Absoluut, ik heb het niet over de prijs die overdreven wordt opgeblazen door slickers zonder scrupules.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Zonnepanelen en boilers




par ENERC » 03/01/21, 13:29

Grote zwendel zoals we die vaak op internet vinden.

Ga je gang.
€ 12700, - voor een installatie voor eigen verbruik : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Deze boeven die overal op het net posten, zouden hun coördinaten moeten achterhalen en ze voorgoed in de gevangenis moeten sturen.
1 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Zonnepanelen en boilers




par lilian07 » 03/01/21, 15:39

Hallo, vandaag, gezien de prijs van thermische zonne-installaties, is het beter om over te schakelen op fotovoltaïsche zonne-energie om geld te besparen en zelfs warm water te maken terwijl je je elektrische tank behoudt.
In principe is de installatie betrouwbaarder, eenvoudiger, winstgevender en kan voor veel andere dingen worden gebruikt dan thermische zonne-energie.
Bij automatische installatie is het eenvoudig met een terugverdientijd van 2 tot 3 jaar, dit break-evenpunt wordt over het algemeen bereikt door het ingestelde PV-vermogen op tweemaal het achtergrondgeluidsverbruik van het huis te zetten. Ongeveer 600W aan PV (d.w.z. 3 tot 6 panelen), prijs minder dan 2000 euro voor zelfinstallatie.
U vindt een uitgaande flowcontroller-router naar ECS op:
https://www.rouchenergies.fr/galerie-re ... boost.html

Een ander voordeel is dat je niets injecteert in het Enedis-netwerk (geen specifiek contract) en je optimaliseert je eigen verbruik door opslag zonder batterij uit te voeren.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zonnepanelen en boilers




par sicetaitsimple » 03/01/21, 17:28

lilian07 schreef:Hallo, vandaag, gezien de prijs van thermische zonne-installaties, is het beter om over te schakelen op fotovoltaïsche zonne-energie om geld te besparen en zelfs warm water te maken terwijl je je elektrische tank behoudt.
In principe is de installatie betrouwbaarder, eenvoudiger, winstgevender en kan voor veel andere dingen worden gebruikt dan thermische zonne-energie.

Ik ben het ermee eens, vandaag(dit was 5 jaar geleden misschien niet waar), het lijkt mij dat het installeren van fotovoltaïsche installaties eenvoudiger, goedkoper en relevanter is dan thermische installatie, ook al is het vooral om te doen het ECS.
In ieder geval 6000 € (exclusief premie) voor een installatie van 250 liter (ik veronderstel volgens de referentie) lijkt het mij alsof anderen te duur zijn.
Op de PV-schatting van € 12700, waar dient het geïnstalleerde vermogen voor?
0 x
srry
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/01/21, 16:08

Re: Zonnepanelen en boilers




par srry » 03/01/21, 17:48

Hallo,

Het is een installatie voor 3kWp met het mylight-systeem waarmee het eigen verbruik kan worden beheerd.
En zoals je hebt ontdekt, is de CES inderdaad een installatie van 250 liter.

Merci pour votre retour.
Ik zal mijn aanbevolen en andere oplossingen voor mijn huis voorbereiden, inclusief fotovoltaïsche energie en installatie, zelf wetende dat ik er op dit moment niets van weet.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten