Zorgen over stand-alone installatie

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
YannBZH
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 27/08/18, 15:14

Zorgen over stand-alone installatie




par YannBZH » 27/08/18, 15:16

Hallo,

Ik begin met autonome fotovoltaïsche zonne-energie.

Mijn installatie:
Panelen: 2x100w mono en 2x100w poly, bedraad in serie / parallel
Regelaar: Epever Tracer 40A, met externe behuizing MT50
Converter: 12v / 230v pure sinus 2500w
Batterijen: 2 x 12v 85Ah (C5), zoutoplossing.

In juli, en door mijn panelen regelmatig te oriënteren, slaagde ik erin om 1,4Kwh te produceren
Maar vandaag is het bijna de kat ...

Ik weet dat de zon niet hetzelfde is ... Maar op dit moment moet er ergens een probleem zijn.
Mijn behoefte is laag: 1 laptop 14h: dag en wat LED-verlichting.

Terwijl ik deze regels schrijf (15h), heb ik wat zon. maar:
Mijn regelaar geeft mijn PV weer: 41.7v en ... alleen 1.3w.
Waar ik vaak 200w en soms 300w zag, zijn er een paar keer dat ik meer 20w krijg ... Mijn batterijen, die tot 13,5v gingen, zijn nu eerder op 11v.

Mijn investeringscapaciteit is ongeveer 150 € / maand. En ik ben van plan door te gaan met de aankoop van panelen en batterijen. Maar eerst zou ik graag willen weten waar zich een probleem voordoet. Regelaar, batterijen ???

Help me alsjeblieft de fout te identificeren.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: zorgen over autonome installatie




par Bardal » 27/08/18, 16:10

Dit lijkt sterk op een (of) bedradingsfout in uw fotovoltaïsche panelen en / of in uw batterijen.
U vertelt ons niet in welke spanning u werkt, 12 of 24 V? Ik denk dat het 12 V. is
In ieder geval moet u 41 V niet op uw borden vinden. Het is waarschijnlijk dat met deze spanning uw regulator en / of uw converter regelt en voorkomt dat uw batterijen worden opgeladen; tenzij de een of de ander is beschadigd ...


Probeer hier een elektrisch schema van uw installatie te plaatsen; hierdoor kunt u iets duidelijker zien. Normaal gesproken verkopen de verkochte PV-panelen in 12 V (soms in 24 V); er is daarom geen reden om ze in serie te bedraden voor installatie in 12 V.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: zorgen over autonome installatie




par n.Chr. 44 » 27/08/18, 16:59

Hallo,

bardal schreef: Normaal gesproken verkopen de PV-panelen flow in 12 V (soms in 24 V)


Ach ja? !!?!?!?
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: zorgen over autonome installatie




par Bardal » 27/08/18, 19:13

Dit is het meest voorkomende geval voor consumententekens; natuurlijk voorkomt niemand een bedrading die verschillende spanningen toelaat, maar het is minder gebruikelijk voor de panelen met grote diffusie.

Bovendien betekent dit niet dat hun productiespanning 12 volt is (als dit het geval zou zijn, zou deze batterij niet kunnen worden opgeladen), maar eenvoudigweg dat ze zijn ontworpen voor een circuit dat in 12 werkt volt ...

Maar waarom deze vraag? Is er een reden (het is nog steeds een triviaal onderwerp), zouden mijn suggesties verkeerd zijn? Heb je nog een relevanter antwoord? Of anders?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: zorgen over autonome installatie




par izentrop » 27/08/18, 22:13

Hallo,
PV's in // kunnen problematisch zijn als ze niet precies zijn gekoppeld en als bypass-diodes ontbreken.
Waarschijnlijk een gebroken cel. Over elk paneel moet een spanningsmeting worden uitgevoerd.

Zoals Bardal vroeg, zou een diagram met de kenmerken van elk element ons helpen.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: zorgen over autonome installatie




par n.Chr. 44 » 27/08/18, 22:48

Sorry voor het late antwoord ...

Neem het niet slecht op, mijn vraag wachtte gewoon op een antwoord, dat is alles!

Omdat ik geen elektricien ben (laat staan ​​een elektrotechnisch ingenieur ...), ben ik daarom helemaal niet gekwalificeerd om yannBZH een antwoord te bieden (en mijn excuses). Wat is meer op afstand zonder daadwerkelijk iets te weten over de installatie.

Aan de andere kant, op het enige punt dat me vragen stelde, lijkt het mij (maar ik kan het verkeerd hebben) dat de spanning aan de uitgang van de panelen noch in 12 of 24 wordt geregeld ...

willekeurig balthazar, een kleine update over de werking van een zonnecelpaneel: http://www.energiedouce.com/content/14- ... x-solaires

in extract:

"Op de productfiches op onze site vind je de namen 12V en 24V, in werkelijkheid is de spanning die deze zonnepanelen leveren veel hoger (respectievelijk 18-20V en 36-40V); Deze naam wordt 'gepopulariseerd' om weet snel of een bepaald product geschikt is voor een accusysteem aangesloten op 12V of 24V "


op deze, goede nacht.
0 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten