Minimale zonne-installatie met batterijen en omvormer

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Minimale zonne-installatie met batterijen en omvormer




par Peter » 27/05/18, 15:24

Gezien de evolutie van de situatie van consumptie/productie/distributie van elektriciteit (toename van het verbruik, veroudering van elektriciteitscentrales, privatisering van waterkrachtcentrales, "slimme" meters) is het goed te voorzien dat de elektriciteitsvoorziening minder betrouwbaar zal zijn in de niet te verre toekomst.

Dus ik denk erover om een ​​klein zonnestelsel te installeren met batterijen die het minimum zouden leveren om niet als een idioot mezelf bij kaarslicht aan te steken, zonder te kunnen bellen en erger nog, zonder het laatste nieuws te kunnen kijken kattenfilmpjes op youtube : Cheesy:
Het doel zou dus zijn om de verlichting (led), de internetbox, een laptop-pc en enkele kleine telefoon- en oplader-achtige apparaten van stroom te kunnen voorzien op een van het netwerk geïsoleerd circuit.

Ik ga dit project niet meteen in praktijk brengen, ik heb andere doe-het-zelf-prioriteiten.
Allereerst moet ik al mijn energiebehoeften meten, daarna kan ik het systeem op maat maken en de uitrusting (indien mogelijk gebruikt) kopen tegen het tarief van goede deals.

Heeft iemand anders hier ook zo'n opstelling? Zo ja, wat is het model van uw panelen/oplader/batterijen/omvormer? Ben je er tevreden mee? Hoeveel heeft het je gekost?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Minimale zonne-installatie met batterijen en omvormer




par chatelot16 » 27/05/18, 18:18

als edf niet betrouwbaar is, hoeft u uw box niet op batterijen te voeden ... als er een edf-storing is, werkt de internetbazaar in de telefooncentrale niet lang ... de tijd dat er groepen waren, is voorbij generator in de telefooncentrales: nu hebben ze alleen batterijen met een zeer korte autonomie

als je edf voor communicatie helemaal wilt missen, moet je postduiven gaan fokken
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Minimale zonne-installatie met batterijen en omvormer




par Peter » 27/05/18, 18:48

Om de internetcommunicatie in stand te houden, dacht ik vooral aan het tegengaan van een lokale storing door de "intelligente" meter die ik met geweld zal hebben geïnstalleerd, die mijn stroom snijdt per ongeluk, storing, hacking of in het geval van een verlies.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Minimale zonne-installatie met batterijen en omvormer




par chatelot16 » 27/05/18, 19:21

luister niet naar alle onzin die op de linky wordt verteld ... het kan slechte betalers bezuinigen, maar het bezuinigt niet voor niets

als de linky snijdt omdat hij kapot is, is het mogelijk om de verzegeling van de zekeringen stroomopwaarts van de meter te schenden en een probleemoplossingsverbinding te maken ... het is verboden, maar in geval van overmacht is het acceptabel

Ik schond toevallig de verzegeling van een edf-stroomonderbreker die de hele tijd sprong ... Ik belde edf voordat ik het deed, en ik verving de defecte stroomonderbreker door een oude stroomonderbreker die niet noodzakelijkerwijs aan de norm voldeed, maar die niet defect was ... ze kwamen de volgende dag om een ​​nieuwe stroomonderbreker te plaatsen en maakten geen enkel probleem voor deze wilde panne ... het was EDF ... EFRO of ENEDIS nog niet uitgevonden

normaal gesproken struikelt de lynky bij overbelasting met dezelfde piekstroomtolerantie als de klassieke stroomonderbreker... dan de stroom die is geautoriseerd door uw abonnement, en wanneer ze een link plaatsen, realiseert u zich dat u het abonnement moet verhogen ... maar het is niet de link die de schuld heeft, het is de oude stroomonderbreker die een geschenk heeft gemaakt
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Minimale zonne-installatie met batterijen en omvormer




par Peter » 27/05/18, 20:23

chatelot16 schreef:het was EDF ... EFRO of ENEDIS nog niet uitgevonden

Het is goed daar de onderkant van de PB, het was een andere keer.
Zouden ze het vandaag ook verzoend hebben, ik geloof er geen seconde in.
Toen ik na de aankoop van de keet het contract op mijn naam moest zetten, rekenden ze mij aansluitkosten aan, ook al was het huis al aangesloten. Dus als ze je een boete kunnen geven, zullen ze dat doen.

Daarna is het doel niet om volledig onafhankelijk te zijn. De koelkast/vriezer, de warmwatertank en andere grootverbruikers zijn altijd aangesloten op het netwerk. Het doel is alleen om het ongemak van een snee te minimaliseren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Minimale zonne-installatie met batterijen en omvormer




par thibr » 27/05/18, 20:45

Zou het in dit geval niet beter zijn om een ​​generator te kopen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Minimale zonne-installatie met batterijen en omvormer




par chatelot16 » 27/05/18, 21:52

het doet me denken aan de storm van december 1999 ... de stroom was enkele weken onderbroken! geen vaste telefoon meer na een vrije dag, en ook geen gsm meer

Ik heb wat generatoren laten snurken om wat vriezers te sparen... en meer benzine in de kleine tankstations omdat er geen elektriciteit was om hun pomp te laten draaien... volle capaciteit... terwijl de kleine handelaars niets meer konden doen... de bakkers bakten geen brood meer... de kleine handelaars waren met hun kapotte koelkast al hun voorraad kwijt

er was een buurman die heel goed zuurdesembrood maakte, één portie per week... hij kon zijn elektrische kneder niet meer gebruiken... Ik vond een oplossing voor hem door een gat in een muur te boren om een ​​cardanische ophanging door te laten om de rotzooi te trainen met een tractor buiten... de houtoven had geen stroom nodig
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Minimale zonne-installatie met batterijen en omvormer




par Peter » 27/05/18, 22:05

Een generator zou handig zijn om de vriezer af en toe te laten draaien, maar ook in de winter.
Maar een groep continu laten draaien voor 100W (led lamp: 20W, laptop: 70W, internetbox: 10W) ​​is niet erg efficiënt. En dan ben ik geïnteresseerd in systemen voor de productie/omzetting van elektrische energie, het zou voor mij een kans zijn om op dit gebied te experimenteren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten