Batterijen regenereren

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9

Batterijen regenereren




par darwenn » 26/09/17, 06:15

Hallo, ik heb mijn 110 Ah-batterij met langzame ontlading die na twee jaar de geest gaf, vergeleken met mijn oude die 4 jaar meeging. Omdat ik gezien de prijs niet meer wilde kopen, besloot ik te proberen ze te regenereren. Hiervoor heb ik magnesiumsulfaat (puur) besteld. Hoewel ik de procedure ken, ken ik de verhoudingen niet.

Hoeveel gedemineraliseerd water voor hoeveel sulfaat om de cellen te vullen zodra de batterij leeg is.

Hoeveel zwavelzuur (ik heb een blikje met 33% zuur) voor hoeveel water voor de laatste vulling vóór het laden? Omdat ik het oude accuzuur niet wil hergebruiken.

Ik heb ook een desulfator besteld, die ik voortaan parallel aangesloten laat.

Bedankt voor je lichten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Batterijen regenereren




par Christophe » 26/09/17, 11:29

De dosering van Magnesiumsulfaat is 1g per Ah (uit geheugen)

We hebben er hier over gesproken: storingsvrij payday-herstel / regeneratie batterij-to-lead-hs-sulfaat-of-magnesium-t13054.html + andere methoden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Batterijen regenereren




par chatelot16 » 27/09/17, 20:56

als de eerste batterij maar 4 jaar meeging, is dat een teken dat er al een probleem was... capaciteit te laag, te hard gebruikt

als de eerste batterij twee keer zo groot was geweest, zou 2 Ah misschien nog steeds goed zijn

Dat is het hele probleem met loodzuurbatterijen! je moet rijk genoeg zijn om de eerste keer groot genoeg te worden... hoe groter het is, hoe minder het verslijt... als het niet groot genoeg is, is het ruïneus, te kleine batterijen verslijten zo snel dat het minder kost benzine in een generator stoppen
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9

Re: Batterijen regenereren




par darwenn » 28/09/17, 08:39

Dankjewel voor je antwoorden. Dus voor de uiteindelijke vulling na sulfaatdeoxidatie betekent het zuur dat ik in de 33%-container heb, dat het al verdund is tot 33% en dus eenmalig klaar voor gebruik. Er is meer dan dat.
0 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten