Referentie "GERMAN STYLE" palletwagenafdichtingen die lek zijn

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Maanziek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/01/22, 11:06
x 1

Referentie "GERMAN STYLE" palletwagenafdichtingen die lek zijn




par Maanziek » 11/01/22, 11:17

Bonjour à tous,
Nieuw op de site, ik moet de afdichtingen van mijn lekkende palletwagen vervangen. het probleem is dat ik de referentie van mijn pallettruck niet heb om de juiste sealkit te vinden. Op de body van de pomp staat: "GERMAN STYLE". maar ik kan geen info vinden over dit merk. er zit ook een label op de vorken maar een letter is niet leesbaar: "CBG? - Hand Pallet" hij dateert uit 2010 en het serienummer is 100/1562/128

Heeft iemand een idee of een aanwijzing? zijn allemaal afdichtingskits veelzijdig. Ik durf het niet uit elkaar te halen voordat ik de juiste referenties heb. en is het handig om alle pakkingen te vervangen of alleen de lekkende.

Dank u bij voorbaat

Monnstruck
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: "GERMAN STYLE" zegelreferentie voor pallettrucks




par Christophe » 11/01/22, 11:26

Hallo en welkom hier

Waar loopt hij precies vandaan? Van de cilinderstang stel ik me voor? Voeg hier 1 of 2 foto's toe die we beter begrijpen (functie bijlagen)

Als het er is, zijn het oliekeerringen en is het min of meer gestandaardiseerd. Vooral omdat je machine vrij recent is.

123roule heeft een zeer compleet assortiment pakkingen: https://www.123roulement.com/gamme-joints

Als je in ieder geval moet demonteren om het lek te repareren, kun je het net zo goed nu doen om de afdichting(en) precies op te meten...
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Referentie "GERMAN STYLE" palletwagenafdichtingen die lek zijn




par Ahmed » 11/01/22, 12:01

Ben het eens met advies van Christophe. Wat betreft het vervangen van alle zegels, het is nutteloos als uw apparaat recent is, anders kan het worden beschouwd als een preventieve mechanische interventie. Een andere factor om te overwegen is het belang van het gebruik van de machine: als het incidenteel is, verander je gewoon de defecte afdichting, als het intensief en strategisch is, is het verstandiger om op het falen te anticiperen. ..

NB: als het om een ​​O-ring gaat, is het naast de gemakkelijk te vinden standaardafmetingen altijd mogelijk voor afwijkende afmetingen, en vooral grote diameters, om de pakking "per meter" te lijmen door op maat snijden de juiste lengte ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Maanziek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/01/22, 11:06
x 1

Re: "GERMAN STYLE" zegelreferentie voor pallettrucks




par Maanziek » 11/01/22, 12:17

Christophe schreef:Hallo en welkom hier

Waar loopt hij precies vandaan? Van de cilinderstang stel ik me voor? Voeg hier 1 of 2 foto's toe die we beter begrijpen (functie bijlagen)

Als het er is, zijn het oliekeerringen en is het min of meer gestandaardiseerd. Vooral omdat je machine vrij recent is.

123roule heeft een zeer compleet assortiment pakkingen: https://www.123roulement.com/gamme-joints

Als je in ieder geval moet demonteren om het lek te repareren, kun je het net zo goed nu doen om de afdichting(en) precies op te meten...


Hallo Christopher,
Bedankt voor je snelle reactie. ja hij lekt uit de cilinderstang. Ik ben begonnen met demonteren, ik heb de stang van de cilinder verwijderd, er zit inderdaad een blauwe afdichting aan de basis van de grote moer (de oliekeerring stel ik me voor). moeten we anderen in het lichaam veranderen? en raad je me aan om alle verbindingen te veranderen (aangezien deze gedemonteerd is)
Dank aan u.

20220109_171911.jpg

20220111_120812.jpg

20220111_120840.jpg
1 x
Maanziek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/01/22, 11:06
x 1

Re: Referentie "GERMAN STYLE" palletwagenafdichtingen die lek zijn




par Maanziek » 11/01/22, 12:22

Ahmed schreef:Ben het eens met advies van Christophe. Wat betreft het vervangen van alle zegels, het is nutteloos als uw apparaat recent is, anders kan het worden beschouwd als een preventieve mechanische interventie. Een andere factor om te overwegen is het belang van het gebruik van de machine: als het incidenteel is, verander je gewoon de defecte afdichting, als het intensief en strategisch is, is het verstandiger om op het falen te anticiperen. ..

NB: als het om een ​​O-ring gaat, is het naast de gemakkelijk te vinden standaardafmetingen altijd mogelijk voor afwijkende afmetingen, en vooral grote diameters, om de pakking "per meter" te lijmen door op maat snijden de juiste lengte ...


Hallo Ahmed,
Bedankt voor je antwoord. het is meer dan incidenteel gebruik, aangezien het in mijn persoonlijke garage staat. (daarom zeldzaam gebruik) Ik zal daarom alleen de defecte verzegeling vervangen.
Dank aan u
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Referentie "GERMAN STYLE" palletwagenafdichtingen die lek zijn




par Christophe » 11/01/22, 12:26

Cool voor de foto's!

Als het ergens anders niet lekt, geen reden om alles te veranderen want zoals Ahmed zegt, de machine is vrij recent ... nu kun je in detail onderzoeken of er elders geen microlekkages zijn (er zitten er geen 36 op een pallettruck)

De cilinder die het meest werkt, is de cilinder en deze ziet eruit als een grote spinnakerafdichting.

Haal het uit elkaar en neem de afmetingen (zorg ervoor dat je de druk eerst laat ontsnappen), gezien de grootte zou ik zeggen dat je voor minder dan 10 € op 123rollings zou moeten rondkomen ...

Is de cilinderstang in goede staat? Als het bekrast is, is het nutteloos om de verzegeling te vervangen ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Referentie "GERMAN STYLE" palletwagenafdichtingen die lek zijn




par Ahmed » 11/01/22, 12:41

Het is inderdaad een lipafdichting, een klassieker in dit gebruik: het is de druk die op de lip drukt en de plaat op de cilinder. Omdat het vrij dun is, is het normaal dat het verslijt. Nu is een lichte lekkage niet ongebruikelijk zonder dat deze moet worden vervangen: het hangt allemaal af van de hoeveelheid die ontsnapt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Referentie "GERMAN STYLE" palletwagenafdichtingen die lek zijn




par Christophe » 11/01/22, 12:44

Dat is alles!

Dit is het probleem bij veel motorfietsen die een tijdje niet zijn gebruikt ... de afdichting verhardt uiteindelijk ...

Controleer toch de oppervlakteconditie van de staaf (met een vingernagel) ...
0 x
Maanziek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/01/22, 11:06
x 1

Re: Referentie "GERMAN STYLE" palletwagenafdichtingen die lek zijn




par Maanziek » 11/01/22, 12:53

Christophe schreef:Cool voor de foto's!

Als het ergens anders niet lekt, geen reden om alles te veranderen want zoals Ahmed zegt, de machine is vrij recent ... nu kun je in detail onderzoeken of er elders geen microlekkages zijn (er zitten er geen 36 op een pallettruck)

De cilinder die het meest werkt, is de cilinder en deze ziet eruit als een grote spinnakerafdichting.

Haal het uit elkaar en neem de afmetingen (zorg ervoor dat je de druk eerst laat ontsnappen), gezien de grootte zou ik zeggen dat je voor minder dan 10 € op 123rollings zou moeten rondkomen ...

Is de cilinderstang in goede staat? Als het bekrast is, is het nutteloos om de verzegeling te vervangen ...



Bedankt 2 voor je antwoorden. Ik zal daarom alleen de bovenste spinnakerafdichting vervangen. de cilinder is in goede staat. Ik ben gerustgesteld omdat ik tijdens het bekijken van enkele video's op het net een beetje bang was omdat de volledige demontage behoorlijk ingewikkeld leek met naast de jonts in alle hoeken ...

nogmaals bedankt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Referentie "GERMAN STYLE" palletwagenafdichtingen die lek zijn




par Christophe » 11/01/22, 12:56

Hou ons op de hoogte als het gelukt is :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten