Divertron 1200x dompelpomp onverwachte uitschakeling

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
toche01
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/10/21, 16:44

Divertron 1200x dompelpomp onverwachte uitschakeling




par toche01 » 03/10/21, 16:56

Hallo,
Ik doe een beroep op u omdat ik een dompelpomp heb voor mijn regenwateropvangbak. Model divertron 1200x.
Deze pomp is 9 jaar oud en staat sinds een paar weken onverwacht stil om direct weer op te starten.
Ik heb de waterafvoer gedemonteerd en opgestart, in dit geval en zonder uitlaatdruk werkt hij continu goed.
Als ik hem opnieuw op het netwerk aansluit en hem aanzet om bijvoorbeeld de toiletten te voeden, stopt hij elke 5 tot 10 seconden alsof de druk in het netwerk te hoog lijkt, maar start hij onmiddellijk opnieuw op ... om te stoppen en opnieuw te starten en te stoppen. Ik heb ook de indruk dat het vullen van de toilettank langer duurt dan voorheen.

Komt dit symptoom overeen met de slijtage van de condensator die dan vervangen zou moeten worden?

Ik zie bij voorbaat dank en goede dag voor u.
0 x
divertron1000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/03/23, 11:47

Re: Divertron 1200x dompelpomp onverwacht stilgelegd




par divertron1000 » 25/03/23, 11:50

Hallo,
Heb je je probleem opgelost? als ik een kraan open, start mijn pomp, het water stroomt gedurende 1 minuut en stopt dan. Ik moet de stekker uit het stopcontact halen of er weer insteken om hem opnieuw te laten starten... Ik kan het probleem/de oplossing niet vinden
0 x
toche01
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/10/21, 16:44

Re: Divertron 1200x dompelpomp onverwacht stilgelegd




par toche01 » 25/03/23, 15:39

Hallo,
Nee, ik heb het probleem niet opgelost omdat mijn pomp onmogelijk te demonteren is vanwege een volledig vastgelopen moer. Ik heb dus geen toegang tot het elektronische gedeelte.
Maar mijn pomp blijft 2 jaar op dezelfde manier werken, hij werkt 30 seconden, stopt dan en gaat 1 seconde later weer verder.
Het is niet hetzelfde probleem als jij. Jij gaat in veiligheid.
0 x
divertron1000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/03/23, 11:47

Re: Divertron 1200x dompelpomp onverwacht stilgelegd




par divertron1000 » 25/03/23, 21:54

totoche01 schreef:Hallo,
Nee, ik heb het probleem niet opgelost omdat mijn pomp onmogelijk te demonteren is vanwege een volledig vastgelopen moer. Ik heb dus geen toegang tot het elektronische gedeelte.
Maar mijn pomp blijft 2 jaar op dezelfde manier werken, hij werkt 30 seconden, stopt dan en gaat 1 seconde later weer verder.
Het is niet hetzelfde probleem als jij. Jij gaat in veiligheid.


Bedankt voor je bericht. Heb je enig idee hoe ik deze "veiligheid" kan oplossen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 148 gasten