Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetron?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetron?




par Christophe » 25/02/21, 17:22

Alles staat in de titel ... ik zie dat mijn nieuwe magnetron, die nog maar een paar maanden oud is en niet meer dan 5 of 6 uur continu gebruik (als ik het zonder kan, doe ik het), verwarmt voedsel veel langzamer dan tijdens het eerste gebruik ... :? :? :?

Hoe is het mogelijk ? Waarom dit stroomverlies? En hoe dit verlies te kwantificeren? Waar gaat het stroomverbruik heen (wat zeker niet had mogen dalen ... ik ben bang voor het antwoord ...)

Ik maak van deze gelegenheid gebruik om een ​​voorouderlijk maar zeer interessant onderwerp te ontdekken: meting en berekening van de efficiëntie van een magnetron

(die mijn bovenstaande vragen ongetwijfeld gedeeltelijk zou moeten beantwoorden)

En deze ook wetenschap-en-technologie / microgolf-mythen-en-realiteit-t2596.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetronoven?




par Macro » 25/02/21, 19:46

HS antenne
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetronoven?




par Christophe » 25/02/21, 19:53

Wat zegt hij? :schok: :schok: :schok:

Het warmt nog steeds op, maar sneller dan voorheen ...

Waar gaat de elektrische Wh naartoe?
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetronoven?




par thibr » 25/02/21, 20:48

valt het nog onder de garantie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetronoven?




par Macro » 25/02/21, 22:16

De HS antenne kan ook zijn werk blijven doen ... Minder efficiënt ... kon de exacte naam niet onthouden ... De magnetron ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetronoven?




par Christophe » 26/02/21, 00:18

Thibr schreef:valt het nog onder de garantie?


Waarschijnlijk is hij pas een paar maanden oud maar ik zou graag de oorzaak van deze val willen weten ... want als het gebeurt gaat het om veel ovens ... maar mensen merken het niet ... zolang het maar is weer opwarmen ... zelfs een beetje ... stel je de verspilling van energie in het hele land voor en vooral waar gaat deze energie naartoe?

Ik ga er een ampèremeter op aansluiten om te zien wat hij nog steeds echt verbruikt ...

Ik schat de daling van de verwarming op meer dan 50% ... ik moest 15 minuten zetten die in 7 minuten gekookt waren ... het is subjectief, maar de daling is aanzienlijk ...

Ok macro maar ik raak dat niet aan ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4341

Re: Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetronoven?




par GuyGadeboisTheBack » 26/02/21, 01:00

Christophe schreef:
Ok macro maar ik raak dat niet aan ... : Cheesy:

Heeft u gekeken of de inactieve jet niet verstopt is? Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetronoven?




par Macro » 26/02/21, 08:50

Christophe schreef:
Thibr schreef:valt het nog onder de garantie?


Waarschijnlijk is hij pas een paar maanden oud maar ik zou graag de oorzaak van deze val willen weten ... want als het gebeurt gaat het om veel ovens ... maar mensen merken het niet ... zolang het maar is weer opwarmen ... zelfs een beetje ... stel je de verspilling van energie op wereldschaal voor en vooral waar gaat deze energie naartoe?

Ik ga er een ampèremeter op aansluiten om te zien wat hij nog steeds echt verbruikt ...

Ik schat de daling van de verwarming op meer dan 50% ... ik moest 15 minuten zetten die in 7 minuten gekookt waren ... het is subjectief, maar de daling is aanzienlijk ...

Ok macro maar ik raak dat niet aan ... : Cheesy:


Als je het niet aanraakt ... Je weet het niet ... Je brengt je oven terug die als garantie wordt genomen, je krijgt een nieuwe en de oude belandt in de AEEA-container van de winkel ...

Daarna kunt u ook op google zoeken naar het merk en type van uw oven .... Misschien komt u er enkele tegen forum of RS waar er jongens zijn die behoorlijk goed geïnformeerd zijn over electromerdier ... Ze lieten me veel dingen besparen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetronoven?




par Christophe » 26/02/21, 08:52

Ik raak niet aan, want als ik het uit elkaar haal, zou ik echt een magnetronpistool willen maken voor de gele vesten !! : Mrgreen: : Mrgreen:

Anders zou ik hem natuurlijk willen repareren maar de magnetron in reserveonderdeel is zeker het dubbele waard van de oven ... niet?
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Verlies van verwarmingsvermogen van een magnetronoven?




par Peter » 26/02/21, 18:13

Voer al een verbruiksmeting uit om te zien of het zijn oorspronkelijke vermogen verbruikt, en je kunt ook zien of de magnetron niet zichtbaar beschadigd is door achter het micaplaatje in de oven te kijken.
Mijn ouders hadden een magnetron die werkte maar vonken op het achterrek in de oven.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 54-gasten