Pascal tussen drukverhoger en drukschakelaar

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
wini47
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/07/19, 10:38
x 1

Pascal tussen drukverhoger en drukschakelaar




par wini47 » 25/07/19, 11:05

Hallo,

De irrigatie waarmee ik mijn gewassen kan beheren, is defect : Oops: .

Ik heb de pomp, de tank en het drukschakelsysteem eenmaal opnieuw opgestart, maar de druk daalde na een paar dagen. De manager is afwezig om voor het onderhoud van de apparatuur te zorgen, dus ik ben aan mijzelf overgelaten.

Ik heb lucht in de druktank geïnjecteerd tot 4 bar, maar de manometer van de drukschakelaar blijft nul weergeven. Kunt u mij de meest voorkomende reden (en) geven?

Waarom, toen ik de tankklep opende naar het pompcircuit van de drukschakelaar, toont de manometer van de drukschakelaar me 0 bar toen ik de tank opblaastte naar 4? Naar je goede hart : Oops:.

Als het een terugslagklepprobleem is, heeft u misschien een oplossing om mij te helpen deze pomp opnieuw te starten.

Dank u voor uw aandacht.
0 x
wini47
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/07/19, 10:38
x 1

Re: Pascal tussen druktank en drukschakelaar




par wini47 » 25/07/19, 11:26

Kleine details:

- / De pomp is ondergedompeld, maar ik veronderstel dat het ding in dit geval niets verandert.
- / De drukschakelaar is een XMP 6 / 12. Misschien als de drukregelaar mechanisch is, werkt de manometer niet totdat de inschakeldruk op de overeenkomstige waarde is ingesteld?

Maar nog steeds opgeblazen tot 4 bar, terwijl de pomp bij normaal gebruik snijdt bij 5 bar. :?

Het is vervelend, maar als alles moet branden, zou ik graag willen weten dat het niet snel opraakt met de gieters en de kleine voorraad regenwater op voorraad.
Ik zal het volgend jaar opnieuw doen : Wink: .
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Pascal tussen druktank en drukschakelaar




par Ahmed » 25/07/19, 12:45

Een kleine foto zou welkom zijn ...
Het moet mogelijk zijn om ervoor te zorgen dat er inderdaad druk in de tank is, omdat de drukschakelaar misschien HS is?
Het zou ook goed zijn als je precies zou kunnen beschrijven wat er aan de hand is ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
wini47
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/07/19, 10:38
x 1

Re: Pascal tussen druktank en drukschakelaar




par wini47 » 25/07/19, 13:08

Het is ingewikkeld om foto's te maken :schok: zelfs al geef ik toe, soms verklaart een kleine tekening beter dan een lange toespraak.

In termen van het waarborgen van de druk in de tank. Ik weet zeker dat ik 4 drukbalk heb geplaatst, ik heb de manometer op de klep van de tank aangesloten.

Moeilijk om precies te zijn, er gebeurt niets :? . Ik zet de stroom aan, de tijd om een ​​vacuüm te creëren met de klep van de tank op het hoofdcircuit en de stroomonderbreker van de pomp onderbreekt de stroom.
En het is ook mijn mening, een probleem van drukschakelaar, maar hoe weet ik het zeker, zonder het te vervangen door een in goede staat?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Pascal tussen druktank en drukschakelaar




par Ahmed » 25/07/19, 15:49

Als het de stroomonderbreker van de pomp is die is geactiveerd, is er misschien een elektrisch probleem op dit niveau?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten