Koelkast Liebherr IKS250 is koud maar stopt na 10mn

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Koelkast Liebherr IKS250 is koud maar stopt na 10mn




par bleusideral » 05/05/19, 15:51

Hallo,
Ik heb een Liebherr IKS250 koelkast waarvan de compressor na ongeveer tien minuten stopt, gedurende welke tijd het koud is in de compartimenten. Ik ontkoppel/hersluit hem of M/A met onregelmatige tussenpozen, en elke keer dat hij opnieuw opstart voor dezelfde duur, na 6-7 pogingen, slaag ik erin om de gewenste T° te verkrijgen: -20° vriezen/4° koelkast. Er is een elektronische kaart met display die geen fouten zoals "F0---F9" aangeeft
Waar kan dit van zijn, alsjeblieft?
Dank u bij voorbaat !
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Koelkast wordt koud maar stopt na 10 minuten




par dede2002 » 06/05/19, 12:40

Hallo,

Het is waarschijnlijk de thermische overstroomonderbreker die uitvalt, maar u moet weten waarom. Blijft het startrelais in de startstand? Het zou nodig zijn om de intensiteit van de verbruikte stroom te meten.

Wat zijn de mogelijke storingen F0...F9?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Koelkast wordt koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 06/05/19, 14:32

Bedankt voor deze info, ik zal er eens naar kijken! Hoewel, zodra de motor stopt, doe ik M/A onmiddellijk of na een paar minuten start hij meteen weer!

de foutcodes worden door de fabrikant aangegeven en worden waarschijnlijk weergegeven op het kleine bedieningsscherm!




Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par Christophe » 06/05/19, 16:50

Ja, ik zie ook alleen de thermische ... die teruggaat naar de neutrale stand als je de stekker uit het stopcontact haalt en weer aansluit ... Speelt de omgevingstemperatuur een rol?

Misschien is de thermiek te gevoelig geworden?

Kijk of je het om te beginnen kunt shunten om te zien of dat het probleem oplost?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 06/05/19, 19:52

Ok, bedankt Christophe, waar kan ik deze bug vinden en hoe ziet hij eruit? :schok:
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par izentrop » 07/05/19, 00:43

Hallo,
Als de klixon uitvalt, is de compressor waarschijnlijk defect en oververhit. Het is een onderdeel dat in direct contact staat met de motor van het apparaat.
Deze video toont een heel oud bandmodel, maar het kan er heel anders uitzien op je koelkast.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par izentrop » 07/05/19, 01:23

bleusideral schreef:Hoewel, zodra de motor stopt, doe ik M/A onmiddellijk of na een paar minuten start hij meteen weer!
In dit geval is het onwaarschijnlijk dat het de klixon is.
Elektronisch bord of sonde? U zult hier waarschijnlijk hulp in vinden forum https://forums.futura-sciences.com/sear ... d=22877486 door de exacte referentie van uw koelkast op te geven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 07/05/19, 07:10

Bedankt, ik heb mijn verzoek al op deze site geplaatst, maar voorlopig geen concreet antwoord, ik blijf geduldig!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par izentrop » 09/05/19, 00:14

U kunt al zoeken naar identieke storingen zoals hier https://forums.futura-sciences.com/depa ... iston.html

De klixon heeft 2 werkingsmodi: veiligheid bij stroomoverschrijding zoals Dédé2002 al heeft voorgesteld. Het vermogen van de groep staat vermeld op het typeplaatje. Je kunt dus de stroom afleiden en meten met een ampèremeter.
Als je een verbruiksmeter of energiemeter hebt, kun je direct het verbruik checken.
De tweede modus is de uitschakeling bij oververhitting van de motor. Zo kunt u controleren of de motor oververhit raakt.

In beide gevallen: overconsumptie of oververhitting, zou de groep worden beschuldigd. ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 09/05/19, 09:17

Bedankt voor de antwoorden!
Op de stekker staat 1,2A wat ongeveer 270W geeft
De motor wordt niet warm, nauwelijks lauw en geeft snel koude af...
Hij vindt me een verbruiksmeter, goed idee die moet ik in een hoek hebben...
Ik heb gisteren de besturingskaart gedemonteerd, de triac-uitgang kortgesloten en de motor loopt prima zonder te stoppen.
Ik zou de kaart niet veranderen (€ 160), maar ik ben van plan een digitale thermostaat + nieuwe 12V-sensor te installeren
omdat ik hem op een omvormer in een camper wil laten draaien.
Enige probleem is de startintensiteit, met een 300/600W pseudo sinus werkt het niet, dat is een andere vraag, maar hoe beperk je de startstroom van de compressor?
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten