Senseo HD7821 / 41

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Brumax
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 26/04/19, 17:12

Senseo HD7821 / 41




par Brumax » 26/04/19, 17:30

hello,
Ik heb een senseo HD7821/41 waarvan de uitloop in hoogte varieert. Er komt koffie uit, maar misschien niet met voldoende druk, waardoor de koffie langs de zijkant van het koffiezetapparaat loopt in plaats van uit de tuit. Ik dacht aan een ingang, maar misschien ook aan een pijp in de machine.
Ik heb ontkalkt, het bruine gedeelte is niet verstopt, de afdichting aan de bovenkant is correct.
als je een idee hebt, ik zag een foto van dezelfde machine (paars) van christophe waar hij het had over ontkalken.
had jij hetzelfde probleem?
bedankt voor je antwoord. Ik neem contact op met Philips omdat de garantie al 5 maanden is afgelopen. Hij zou een zet kunnen doen, maar deze wordt niet gewonnen.
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Betreft: senseo HD7821/41




par SixK » 26/04/19, 17:59

Als het uit de opening komt (waar u de peulen plaatst), kan het afkomstig zijn van uw peulen.
Het lijkt mij dat de Senseo niet van peulen met een hard gedeelte houdt (soort Carrefour peulen lijkt mij)

U kunt controleren of uw sluitzegel nog intact is.

Hoe dan ook, de senseo op drukniveau is 0 ;) Ha nee 1 bar...
Kortom, het is zwaartekracht, druk, er is geen...

Voor koffie begint het ‘echte leven’ bij 15 bars, ik zou zelfs zeggen 19 bars (voor de Riviera en Bar bijvoorbeeld)
Maar we zitten niet meer op de pod. (hoewel het mij lijkt dat er in de mijne een filterhouder voor peulen zit, maar die heb ik nog nooit gebruikt)

Anders was het voor de peulen, in termen van persoonlijke smaak/kwaliteit, lobodis, de rest was niet zo geweldig.

Om te ontkalken draai je het water uit het reservoir, je doet er genoeg in om een ​​paar kopjes witte azijn te laten lopen.
Je warmt op, je leegt je tank door een paar kopjes koffie te laten lopen (zonder koffie), je stopt voordat er niets meer in de tank zit.
Je recupereert je witte azijn of je draait hem om, je voegt water toe en je zet 2/3 koffies opnieuw zonder koffie...

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Betreft: senseo HD7821/41




par izentrop » 26/04/19, 18:14

Hallo,
Heeft u gecontroleerd of de padhouder niet gedeeltelijk verstopt is?
Er is een centraal gat met een zeer kleine diameter. U zou een lichtpunt in het midden moeten zien als u de padhouder op een lichtbron richt. Controleer ook of de pakking schoon is. : Wink:
0 x
Brumax
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 26/04/19, 17:12

Betreft: senseo HD7821/41




par Brumax » 26/04/19, 18:20

de afdichting is goed, er is niets verstopt.
de koffie komt er zonder problemen uit maar stroomt langs het koffiezetapparaat in plaats van via de tuit het is een HD7821 model met de tuit die omhoog of omlaag kan, dus normaal gesproken wordt de koffie in de tuit geschoven, het lijkt alsof hij er mee aankomt niet genoeg druk uit en dat het in de uitloop en langs het koffiezetapparaat stroomt
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Betreft: senseo HD7821/41




par izentrop » 26/04/19, 18:25

SixK schreef:Voor koffie begint het ‘echte leven’ bij 15 bars
Nou, ik geef de voorkeur aan filterkoffie... Bovendien is het beter voor je gezondheid
Diterpeenalcoholen.
De koffieboon bevat van nature aanzienlijke hoeveelheden diterpeenalcoholen, waaronder cafestol en kahweol. Deze verbindingen, aanwezig in de oliën van koffiebonen, komen vrij bij contact met heet water. Ze zouden het cholesterolgehalte verhogen5. Afhankelijk van de bereidingswijze zal de koffie meer of minder diterpenen bevatten. Gekookte koffie bevat bijvoorbeeld 1,2 mg tot 18 mg cafestol en kahweol per 100 ml, terwijl espressokoffie 0,2 mg tot 4,5 mg bevat. Filterkoffie daarentegen bevat vrijwel niets (van 0 mg tot 0,1 mg).
Antioxidanten.
Koffie bevat verschillende antioxidanten. Gezien de frequentie van consumptie kan het aanzienlijk bijdragen aan de antioxidantcapaciteit van de voeding. In dit opzicht laat een Noorse studie zien dat koffie het voedsel in de voeding is dat het meest bijdraagt ​​aan de totale inname van antioxidanten in deze populatie6.

Uit onderzoek is gebleken dat de antioxidantcapaciteit van plasma aanzienlijk toeneemt na de inname van één kopje gefilterde koffie (200 ml)7. Dit suggereert dat koffie waarschijnlijk zijn preventieve effect op bepaalde ziekten zou uitoefenen dankzij zijn antioxiderende kracht5. Tot de antioxidanten in koffie behoren fenolverbindingen, waaronder bepaalde vluchtige stoffen die tijdens het branden worden geproduceerd. Deze vluchtige stoffen worden toegeschreven aan de karakteristieke geur van koffie8,9.
https://www.passeportsante.net/fr/Nutri ... oc=cafe_nu : Wink:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Betreft: senseo HD7821/41




par izentrop » 26/04/19, 18:29

Brumax heb je de uitloop gedemonteerd om hem schoon te maken?
0 x
Brumax
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 26/04/19, 17:12

Betreft: senseo HD7821/41




par Brumax » 26/04/19, 19:04

oui
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Betreft: senseo HD7821/41




par Forhorse » 27/04/19, 12:48

Een defecte afdichting is bij visuele inspectie niet noodzakelijkerwijs zichtbaar. Ik schijn te hebben gehoord van een afdichtingsprobleem op deze machines na enige tijd gebruik.
Het eerste dat u moet doen, is daarom de pakking vervangen en kijken of het probleem aanhoudt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten