Senseo-machine verstopt? Lage doorstroming, kleine koffie, antikalkmiddel ... Een eenvoudige reinigingsmethode!

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Senseo-machine verstopt? Lage doorstroming, kleine koffie, antikalkmiddel ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Christophe » 25/11/17, 10:28

Sinds 2015, ongeveer 2 jaar, gebruik ik een Senseo 2 of 3 keer per dag bijna elke dag. Het indicatielampje brandt al maanden, maar ik heb nog maar een paar dagen geleden een echte druppelstroom gezien. En een stroom die dit verlaagt betekent kortere koffie, omdat de hoeveelheid wordt beheerd door timing, niet door een flowmeteruitsparing. Dus ik had koffie die rikiki begon te worden! :?

Deze Senseo-machine heeft tussen 1500- en 2000-cycli. Het is een Phillips-model, maar ik denk dat de methode mogelijk ook voor andere merken geldt.

Senseo_machine.jpg
Senseo_machine.jpg (356.24 Kio) 27407-tijden bekeken


Het "kalksteen" lampje brandt al 6 maanden (dus ongeveer 18 maanden na aankoop), zonder enig verlies van stroming. Ik gebruikte toen nog de officiële antikalk (er werden 2 doseringen meegeleverd) maar het lampje bleef branden. De officiële antikalksteen is eigenlijk citroenzuur ... zeker 10 keer duurder verkocht onder het merk Senséo dan het anders kost ...

Ik maakte vervolgens 2- of 3-reserveringen met pure witte azijn ... hetzelfde licht is ook verlicht.
Er is 6 maand dat ik de zaak heb laten vallen, de stroom is goed.

Je kunt je nog steeds afvragen wat voor fysiek criterium deze indicatorkalksteen is ... In ieder geval is het geen meting door pH-probe die het dooft, noch een druksensor ... Dus ik weet het niet echt, maar we kunnen Veronderstel een eenvoudige telling cycli ... Gewoon om de huisvrouw te laten schrikken ... Ik zou graag willen weten hoe om te schakelen hoe dan ook!

Maar de stroom is de afgelopen weken aanzienlijk afgenomen ...

Dus ik keek naar het probleem en de oplossing is, in mijn geval, heel erg simpel! En ik veronderstel dat dat het geval is in veel Senseo's, die uiteindelijk worden weggegooid in plaats van alleen te worden schoongemaakt ...

Sterker nog; het is niet de machine binnen die klompen maar de beker!

Hier is het verschil tussen een vervuilde beker en een schone beker:

Senseo_coupelle_propre.jpg
Senseo_coupelle_propre.jpg (215.18 Kio) 27407-tijden bekeken

Senseo_coupelle_sale.jpg
Senseo_coupelle_sale.jpg (398.2 Kio) 27407-tijden bekeken


Het is duidelijk dat de kleine hopper in het midden vies is.

De methode bestaat daarom uit het licht wrijven van deze trechter en er azijn doorheen te leiden, er is een gekalibreerde klep om de koffiecapsules onder druk te houden, de stroom "naar de atmosfeer" zal op zijn best een druppel zijn ( ongeveer 2 of 3 druppels per seconde indien schoon)

Senseo_vinaigre.jpg
Senseo_vinaigre.jpg (195.38 Kio) 27407-tijden bekeken


Ik heb 5 of 6 "azijn" -cycli gedaan, daarna 3 of 4 kopjes heet water om de kop van de vinagire te spoelen ...

Deze reinigingsmethode is des te interessanter, want deze vervuiling zorgt er uiteindelijk voor dat de pomp harder gaat werken, wat de levensduur aanzienlijk kan beperken ...

Dit is mijn Senseo heeft een nieuwe jeugd gevonden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Lolounette » 25/11/17, 11:34

het is altijd bevredigend om het leven van deze alledaagse objecten die te verouderd zijn geworden te verlengen!
maar met dit type machine blijven we min of meer gevangen in de fabrikant van capsules, die duur zijn en afval genereren ...

Voor degenen die voornamelijk koffie en koffie drinken en melk drinken, sta ik toe dat ik je post gebruik om ze naar een andere oplossing te leiden: een professionele of semi-professionele espressomachine gekoppeld aan een goede molen


De Oscar Simonelli en een automatische Prof Bezzera zijn zulke goede 2 relatief compacte machines vaak gebruikt (zie de referentie-site in de zaak) tegen redelijke prijzen en die geen verbinding met het netwerk niet nodig water toe- en afvoer ...

en voor degenen die ruimte hebben, zijn er de echt gebruikte barmachines, die ze normaal gesproken moeten verbinden met het waterleidingnet en evacuatie hebben. Maar ze kunnen ook op de tank werken, dat is wat ik doe. Ik heb de mijn 350 € betaald, ik heb 100 € materiaal (voegen, nieuwe deurbeker en andere dingen) geplaatst en het is 8 jaren dat het als een klok draait : Wink: voeg 100 € toe aan 150 € mini voor de molen en hop ...

5B1AD0A1-75EE-495D-A4A0-76AF10BE4403.jpeg


Nadelen: het kost ruimte en een koffiemolen van goede kwaliteit is verplicht (niet de kleine loempia van onze grootmoeders). Verwarmingsduur 30min daarom is het het beste om de machine alumée de hele tijd van gebruik te laten omdat het onderhoud in temperatuur veel minder energie verbruikt dan de stijging in temp. De mijne staat op een aangesloten contactdoos die me de conso geeft, het is heel redelijk: 20 kWh per maand dus ongeveer 3 €. Je moet de koffie malen met de kop en de koffie zelf maken (ik vind het leuk maar goed!) En in het begin is er wat hulp nodig (niets ingewikkelds echter, mijn dochter is er!)

EFA845F7-8586-400A-938A-90E3BB0143F3.jpeg
EFA845F7-8586-400A-938A-90E3BB0143F3.jpeg (45.8 Kio) Consulté 27381 fois


Voordelen: bijna onsterfelijke machines en volledig herstelbaar, het is niet wegwerpbaar. Geen afvalproductie behalve de afvallen die naar de tuin gaan. Prijs van de beker, doe de wiskunde: 500g India Malabar koffie graan kosten tussen 10 en 15 € en laat u toe over 70 bekers te maken. We zijn bij 0,22 € per beker met een premium koffiebrander en ik verzeker je dat het resultaat in beker niet te vergelijken is met koffie in een capsule. Als je kiest voor goede koffie goedkoper dan gaat deze beker naar minder dan 0,10 € en blijven we erg goed in een beker. Dezelfde melkdrank heeft niets te maken, er zitten verschillende inkepingen boven het smaakniveau. En we weten wat we in de beker stoppen ...

sorry voor het kleine off-topic maar ik moest erover praten : Wink:
Dernière édition par Lolounette de 25 / 11 / 17, 11: 49, 1 keer bewerkt.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Ahmed » 25/11/17, 11:41

Het lijkt een goed plan voor koffieverslaafden ... Professionele apparatuur heeft niets te maken met goed "ontworpen" troep bedoeld voor particuliere consumenten.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Christophe » 25/11/17, 12:05

Lolounette schreef:maar met dit type machine blijven we min of meer gevangen in de fabrikant van capsules, die duur zijn en afval genereren ...


Senseo, met zijn papieren capsules, is nog steeds de minst ergste pod-machine ... en veruit vergeleken met Nespresseo (aluminium of plastic) of Dolce Gusto (plastic). De papieren filterpods vallen goed samen met composteren.

Qua prijs kunnen we Senseo-capsules goedkoper vinden dan koffiepoeder ... minder dan 5 € kg ... maar het zijn geen Senseo-capsules (en voor info zijn er nog veel meer) keuze van alternatieve merken bij Senseo dan bij Nespresso ... zelfs de Lidl eigenlijk ...).

Daarom heb ik besloten om mezelf uit te rusten met een 2015-podmachine ... omdat de impact nog steeds vrij beperkt lijkt ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Christophe » 25/11/17, 12:07

Ahmed schreef:Het lijkt een goed plan voor koffieverslaafden ... Professionele apparatuur heeft niets te maken met goed "ontworpen" troep bedoeld voor particuliere consumenten.


Ja, maar hun prijs (tenminste in negen) is afschrikkend: een bistro-koffiemachine kan de 1000 € overschrijden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Lolounette » 25/11/17, 12:18

Natuurlijk is het geen kwestie van nieuw kopen als je geen cafébezitter bent : Mrgreen:
maar de goede coincoin heeft heel wat zeer redelijke aanbiedingen (bijv hier)
soms is het veel goedkoper dan automatische machines die werken met granen (Jura en consort), die ook wegwerpmachines zijn ondanks hun onbetaalbare prijs ...

Want dat is een beetje klusjesman is er zelfs zaken te doen: ik viel in een rommelmarkt op Prof Express € 100, Pomp loopt, elektronica lijkt ok zou het volstaan ​​dat ik er een beetje, maar moet opnieuw vormen geen probleem. Ik gewoon lui rondslingeren in mijn verslavingen, totdat ik mezelf eruit ziet.


93FC42A2-8649-4B68-9257-F399F077A566.jpeg



wat betreft de papieren pads (of in ieder geval de koffie die eruit komt) ... sorry ik kan het niet doorslikken : Oops:
Geen Nespresso-koffie noch de meeste bar-cafés.
Dolce Gusto Ik was verrast op een dag dat ik een drinkbaar drankje kreeg!
ja dat had ik waarschijnlijk moeten toevoegen in de nadelen is dat we meer koffie buiten huis kunnen drinken : Lol: : Lol:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par izentrop » 25/11/17, 15:27

Hallo,
Christophe schreef:we kunnen aannemen dat er eenvoudige telcycli zijn ... Gewoon om de huisvrouw bang te maken ... Ik zou graag willen weten hoe het toch uit te schakelen!
Ja, een eenvoudige telling van 400-bekers, om het ontkalkingsmiddel dat goed gaat te verkopen : Mrgreen:

Of u volgt deze procedure https://www.philips.fr/c-f/XC000001231

Anders is er een radicalere methode, ik weet niet zeker voor de toetsen (SGDG):
Koppel het netsnoer los.
Druk op de knoppen M / A en 2T
Zonder de knoppen los te maken, sluit u de stekker opnieuw aan.

Een harde tandenborstel is goed om de padhouder schoon te maken en je moet altijd naar een lichtbron kijken door het middengat voordat je hem gebruikt, om er zeker van te zijn dat hij niet verstopt is door een boon.
Ik heb Senséos al onder druk gezien, onmogelijk om meerdere dagen te openen, vanwege een gevulde pod.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Christophe » 25/11/17, 16:06

izentrop schreef:Ja, een eenvoudige telling van 400-bekers, om het ontkalkingsmiddel dat goed gaat te verkopen : Mrgreen:

Of u volgt deze procedure https://www.philips.fr/c-f/XC000001231


Ah bin Mea Culpa, ik deed dit niet toen ik een paar maanden geleden het ontkalken deed:

Start de eerste ontkalkingscyclus
door kort op de knoppen te drukken
voor 1- en 2-bekers tegelijkertijd.
Water komt met tussenpozen en de machine naar buiten
stopt 3 keer.


Er werd niets genoteerd op zakjes met philipszuur ... dus ik heb 2 of 3 keer op keer in de reserve doorgebracht met een dosis citroenzuur ... 2 keer (2 pods) .. op het einde Ik denk dat het chemische resultaat er is ... vooral als het een telling is van kopjes die niet veel waard is ...

izentrop schreef:Anders is er een radicalere methode, ik weet niet zeker voor de toetsen (SGDG):

Koppel het netsnoer los.
Druk op de knoppen M / A en 2T
Zonder de knoppen los te maken, sluit u de stekker opnieuw aan.


Hey het werkt goed bedankt :) grappig dat deze reset niet wordt aangegeven in de .pdf :schok: Ik vraag me af waarom : Cheesy:


izentrop schreef:Ik heb Senséos al onder druk gezien, onmogelijk om meerdere dagen te openen, vanwege een gevulde pod.


Het is precies een klein lek dat me in het oor heeft gezet over de dop van de padhouder! Ik ben ervan overtuigd dat 90% van de gebruikers niet denkt om hun pods schoon te maken, vandaar dit onderwerp!

ps: Ik ben er vrij zeker van dat ik meer dan 400-bekers heb gedaan (2 3 per dag voor 1 anderhalf jaar), ik denk eerder aan de 1200, maar ach, hoe belangrijk ... het is een detail dat .. .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Christophe » 25/11/17, 16:14

Lolounette schreef:Natuurlijk is het geen kwestie van nieuw kopen als je geen cafébezitter bent : Mrgreen:
maar de goede coincoin foirmille van zeer redelijke aanbiedingen


Ik hou niet van genoeg koffie (of ben niet rijk genoeg) om 350 € in een gebruikt koffiezetapparaat te doen ... zelfs als het een goede gelegenheid is ...

Er zijn peulen, niet duur, die koffie behoorlijk goed maken voor mijn smaak ... naar de smaak en de kleuren ... maar het is zover dat we niet het niveau van een bistro-espresso hebben ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par izentrop » 25/11/17, 16:27

Voor 400-bekers hangt het van het model af, zie het naamplaatje.

Heb je die verdomde ziener geblust?
omdat de reset kan zijn: raak een beker aan + steek de stekker in het stopcontact.
Eindelijk is er geen risico om andere combinaties te testen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten