ETAI RTA review de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) zwendel

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

ETAI RTA review de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) zwendel




par Christophe » 07/05/17, 13:57

Een week geleden kocht ik een autotechnisch tijdschrift in digitale versie (e-RTA of eRTA), ik had hele goede herinneringen aan hun papieren versies, dus ik twijfelde geen moment. Prijs € 24.90 voor een digitale versie ... als het garagerekeningen bespaart, is het goedkoop ...

Alleen hier is het resultaat catastrofaal: weinig uitleg, ontbrekende illustratie, geen globale afdrukbare pdf... Kortom, niets bruikbaars...

Mijn klachtenmail die binnen een uur na aankoop is verzonden, is op dit moment niet beantwoord. Ik vroeg of het "normaal" was...

Het is des te teleurstellender dat op alle pagina's van hun site de melding "Tevreden of terugbetaald" staat...

Een snelle zoektocht (uiteraard a posteriori gedaan...) bevestigt een vrij wijdverbreide zwendel op digitale versies: http://www.60millions-mag.com/forum/com ... 23232.html

2 screenshots van het "niets" van mijn digitale versie:

eRTA2.png
eRTA2.png (22.79 KiB) 15789 keer bekeken

eRTA.png
eRTA.png (17.72 KiB) 15789 keer bekeken


Kortom, ik denk dat de RTA vertrouwt op een reputatie uit het verleden... en dat is nogal beschamend...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: ETAI RTA merken de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) oplichting




par Did67 » 07/05/17, 15:21

Is het de RTA??? Of slimme mensen die het acroniem min of meer legaal gebruiken???
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: ETAI RTA merken de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) oplichting




par Christophe » 07/05/17, 15:44

Helaas, ja...

Ik heb de site doorgenomen http://www.etai.fr/ die naar de site verwijst https://www.revue-technique-auto.fr/ achter de verkoop...

Eenmaal gekocht, is toegang tot e-RTA's via http://online.revue-technique-auto.fr/

Zoals ik hierboven al zei, is het des te jammer dat de papieren versies echt van goede kwaliteit waren... immers, niets zegt dat 100% van de digitale versies nep zijn... maar een aantal ervan is duidelijk... zie de andere getuigenissen op de 60 Million consumenten-site...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: ETAI RTA merken de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) oplichting




par Did67 » 07/05/17, 19:04

Ik gebruikte eigenlijk 30 of 40 jaar geleden papieren versies... Het was de beste! Het was technisch foutloos, maar begrijpelijk voor een niet-professionele...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: ETAI RTA merken de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) oplichting




par Christophe » 07/05/17, 19:41

Ja absoluut, vandaar mijn aankoop van een digitale versie "met vertrouwen"...nou, er is veel veranderd...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: ETAI RTA merken de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) oplichting




par Ahmed » 07/05/17, 22:07

Heeft, je schreef gedachteloos het tegenovergestelde van wat je bedoelde:
Het was technisch foutloos, maar inbegrijpelijk voor een niet-professionele...

Het is inderdaad beter om een ​​minimum aan kennis over het onderwerp te hebben, want deze werken vormen in geen geval handleidingen om automechanica te leren...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: ETAI RTA merken de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) oplichting




par Janic » 08/05/17, 08:14

bovendien is de kwaliteit in 30 jaar flink achteruit gegaan: slechte foto's, gebrek aan verklarende tekeningen, verwijderen van een mechanische snee, etc... verondersteld gericht te zijn op een algemeen publiek van klussers, vinden ze op internet meer uitleg dan in dit boek.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: ETAI RTA merken de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) oplichting




par Ahmed » 08/05/17, 08:26

...deze vind je op internet meer uitleg dan in dit boek.

Het is waar, maar de aanbevelingen die op het net te vinden zijn, moeten met de grootste zorg worden opgevolgd, aangezien de competentie van de bijdragers variabel en niet erg homogeen is (naast gedegen advies kan een totaal ontoereikende manier van handelen voorkomen*).

*Ik heb dingen gezien die je doen huiveren! : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: ETAI RTA merken de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) oplichting




par chatelot16 » 08/05/17, 09:54

lang geleden was de autotechnische keuring een goed middel om monteurs op te leiden... ten tijde van de renault4 of de simca1000 hebben we daar veel geleerd

dan hoe ingewikkelder de auto wordt, hoe minder de rta dik is: het betekent dat er niet meer is wat nodig is

op het moment dat ik de RTA kocht om een ​​auto te kiezen ... het was in de RTA dat ik een originele kwaliteit van de vooras van de citroen GS zag en dat maakte dat ik hem wilde kopen

als ik nu een RTA van een auto lees, walg ik ervan

het is een serieus ecologisch probleem... een auto van de best mogelijke kwaliteit gaat nog wel eens kapot: dus de belangrijkste kwaliteit is niet om nooit kapot te gaan, maar om de juiste documentatie te hebben om hem goed te repareren: als de eigenaar geen toegang heeft tot de documentatie, is hij verplicht om het werk te laten doen door een monteur van het merk, en dit is niet eens een garantie voor goed resultaat: ik zie om me heen veel mensen die hun auto laten afslachten door garages van het merk van de auto: deze auto's zullen voor de leeftijd worden gesloopt na een enorme verspilling van onderdelen die zijn vervangen. noodzakelijkerwijs

het belangrijkste criterium voor de ecologische kwaliteit van een auto is een vermindering van de vervuiling met een paar %, wat niet eens noodzakelijk waar is, of de kwaliteit van de technische documentatie waardoor deze goed onderhouden en goed gerepareerd kan worden voor een lange levensduur

het zou nodig zijn om een ​​echt ecologisch beleid te voeren om goede documentatie van de fabrikant te eisen ... beschouw de auto die zonder documentatie wordt geleverd duidelijk als oplichterij: inclusief toegang tot de computer van de auto door de klant!

om beleid te maken zodat het in de vorm van een wet komt! dat wie een gebruikte auto koopt, informatie kan opvragen bij de fabrikant ... omdat het gebruikelijk is dat de eerste eigenaar niet geïnteresseerd is in de doc, aangezien hij nieuwe auto's koopt en verkoopt voordat er pech optreedt
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: ETAI RTA merken de e-RTA (Digital Automobile Technical Review) oplichting




par Did67 » 08/05/17, 15:55

Ahmed schreef:Heeft, je schreef gedachteloos het tegenovergestelde van wat je bedoelde:
Het was technisch foutloos, maar inbegrijpelijk voor een niet-professionele...

Het is inderdaad beter om een ​​minimum aan kennis over het onderwerp te hebben, want deze werken vormen in geen geval handleidingen om automechanica te leren...


Voor een keer zijn we het er niet mee eens: hoewel we geen monteur waren, waren de RTA's van 30 of 40 jaar geleden "begrijpelijk" - er waren de foto's, met kleine a's, b's, c's die het onderdeel aanduidden... Dus zelfs als we niet professioneel waren, begrepen we het! IN de zin: we wisten wat er moest gebeuren. Tot slot heb ik alleen maar studentenauto's uit de jaren 80 "gewerkt": 2CV, 4L, VW combi...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten