Pelletketel PONSAST KP12, instellingen

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
jonckheeralain
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/03/16, 17:26

Pelletketel PONSAST KP12, instellingen




par jonckheeralain » 13/03/16, 18:40

Hallo, ik heb een PONAST KP 12-ketel van het merk, wanneer ik in de equitherme-modus ben, er komt rook uit de silo. Als ik terugga naar de AUTO-modus is alles normaal. EQUITHERME-modus wordt normaal gesproken gebruikt om te besparen. Is er iemand die me kan vertellen waarom?
Is er een slechte weergave van de parameters?

dank u voor uw antwoorden
0 x
OlivierD
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 11/04/06, 14:52
Plaats: 78 Noord
x 11

Re: pelletketel PONSAST KP12, instellingen




par OlivierD » 22/10/16, 00:33

goedenavond
als u hebt geïnstalleerd, raadpleeg dan uw installateur, als u uzelf hebt geïnstalleerd en u weet voldoende over de werking en de benodigde instellingen, moet u zich kunnen aanpassen, anders een pro inschakelen die het weet.

Vergeet niet dat het aanpassen van een apparaat dat u niet kent, vooral een kachel die verbruikt, missie onmogelijk is als u er niet bent (training, ervaring).
olijf
0 x
700W van PV in autoconso met tignous router ...
Permacultuur kan niet worden geïmproviseerd in 15 dagen, laten we luisteren naar Arthur Keller, en laten we niet vergeten te stemmen voor het programma dat onze belangen het beste verdedigt!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: pelletketel PONSAST KP12, instellingen




par Did67 » 23/10/16, 10:22

Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn: als er rook uit de silo komt, is het omdat de trek niet goed is, de ventilatie waarschijnlijk onvoldoende ...

Onder de "dampen" is er een zeer schadelijk gas: koolmonoxide. Kleurloos, geurloos, het doodt elk jaar in Frankrijk, na onjuist afgestelde verwarmingstoestellen, met onvoldoende trek (vooral gasketels geïnstalleerd in appartementen). Doe een zoekopdracht op internet en je zal worden aangepast.

Het is moeilijk te zeggen wat de oorzaak is van deze vrij rustieke "goedkope" ketels (maar niet duur, vergeleken met high-end ketels uitgerust met veiligheidsvoorzieningen, maar twee keer zo duur!)
0 x
elcbzh
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 25/11/20, 22:29
x 2

Re: pelletketel PONSAST KP12, instellingen




par elcbzh » 25/11/20, 23:18

jonckheeralain schrijft:Hallo, ik heb een PONAST KP 12-ketel van het merk, wanneer ik in de equitherme-modus ben, er komt rook uit de silo. Als ik terugga naar de AUTO-modus is alles normaal. EQUITHERME-modus wordt normaal gesproken gebruikt om te besparen. Is er iemand die me kan vertellen waarom?
Is er een slechte weergave van de parameters?

dank u voor uw antwoorden


Hallo jonckheeralain,

Vergeef me dat ik een oud onderwerp heb gehad.
Ik heb een probleem dat erg lijkt op het uwe, maar dan op een KP11.

Veel verwarmingsmonteurs zijn langsgekomen en hebben verschillende pogingen gedaan tot reparatie, onderdelen zijn vervangen (weerstanden, elektronische kaart, flexibel ...), goed onderhoud. Maar niets helpt. Het is een gedoe, we wanhopen. Het is een zeer goede ketel en verkeert in zeer goede staat maar een klein detail ontsnapt ons en het is niet onze taak. Dit wordt zeker in een klein detail uitgespeeld.

Onlangs bleek dat schroef 1 geblokkeerd was (die we meerdere keren hebben gedeblokkeerd en opnieuw schoongemaakt). Daarna begon ze te roken zoals jij en stopte met oververhitting> 95 ° (verrassend omdat de watertemperatuur goed was ingesteld op 60 °, wat gebruikelijk is), na een schoonmaakbeurt heeft ze dit bericht sindsdien niet meer getoond. Tegenwoordig start het en werkt het twee of drie uur (wat het al lang niet heeft gedaan), maar na ongeveer 3 uur begint het overal te roken.

Het is duidelijk dat de rook de tegenovergestelde kant op gaat, het komt uit de trechter en de slang tussen de schroeven, alsof de rook niet in de goede richting kan stromen of om te worden afgevoerd (terwijl voor een paar uur, ja! En daarvoor voor een paar jaar , als !). Dus rokerige kamer en we zetten de ketel uit voordat het gevaarlijk wordt. Tweede soortgelijke test, maar we durven hem niet meer aan te raken. De laatste twee verwarmingsmonteurs spreken van een onvoldoende tocht, maar deze heeft jaren zonder tochtproblemen gewerkt. Onze schoorsteen is niet erg hoog (weliswaar niet boven het feest), maar het werkte vroeger prima en we hebben zelfs een afzuigkap / vacuüm aan het einde toegevoegd.

We vragen ons af over een mogelijke slechte elektronische parametrering.
Tijdens het surfen op internet kon ik discussies zien over verschillende en gevarieerde instellingen: verwarmings- / vermogenscurves? Temperaturen? Schroefsnelheid ten opzichte van elkaar? Ventilator? (Die van ons is in goede staat en loopt, maar loopt hij naar behoren?) De reparateurs die aan onze ketel kwamen werken, hebben deze vragen niet beantwoord en lijken er niet naar te willen kijken.

Dus als je al antwoorden hebt sinds 2016, ben ik een nemer, alsjeblieft ... :(

De verwarmingsingenieur die tegenwoordig naar mijn huis komt, wekt me vertrouwen, ik vind hem kenner, professioneel en toegewijd, vooral als het gaat om pellet- / pelletketels. Ik ben er echter van overtuigd dat het gemakkelijk is om te spelen en dat we een expert nodig hebben in ponast of zelfs in KP-modellen, kenner van instellingen en elektronische aanpassingen om ons probleem op te lossen.

Heel erg bedankt voor de hulp die je me kunt geven.

(Ik sta mezelf toe om deze kleine schreeuw om hulp te maken in een ander onderwerp dat vergelijkbaar is met dit onderwerp met andere auteurs als de moderators me dat toestaan)

Kenavo
1 x
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Re: pelletketel PONSAST KP12, instellingen




par Doudou22 » 12/09/21, 12:01

elcbzh schrijft:
jonckheeralain schrijft:Hallo, ik heb een PONAST KP 12-ketel van het merk, wanneer ik in de equitherme-modus ben, er komt rook uit de silo. Als ik terugga naar de AUTO-modus is alles normaal. EQUITHERME-modus wordt normaal gesproken gebruikt om te besparen. Is er iemand die me kan vertellen waarom?
Is er een slechte weergave van de parameters?

dank u voor uw antwoorden


Hallo jonckheeralain,

Vergeef me dat ik een oud onderwerp heb gehad.
Ik heb een probleem dat erg lijkt op het uwe, maar dan op een KP11.

Veel verwarmingsmonteurs zijn langsgekomen en hebben verschillende pogingen gedaan tot reparatie, onderdelen zijn vervangen (weerstanden, elektronische kaart, flexibel ...), goed onderhoud. Maar niets helpt. Het is een gedoe, we wanhopen. Het is een zeer goede ketel en verkeert in zeer goede staat maar een klein detail ontsnapt ons en het is niet onze taak. Dit wordt zeker in een klein detail uitgespeeld.

Onlangs bleek dat schroef 1 geblokkeerd was (die we meerdere keren hebben gedeblokkeerd en opnieuw schoongemaakt). Daarna begon ze te roken zoals jij en stopte met oververhitting> 95 ° (verrassend omdat de watertemperatuur goed was ingesteld op 60 °, wat gebruikelijk is), na een schoonmaakbeurt heeft ze dit bericht sindsdien niet meer getoond. Tegenwoordig start het en werkt het twee of drie uur (wat het al lang niet heeft gedaan), maar na ongeveer 3 uur begint het overal te roken.

Het is duidelijk dat de rook de tegenovergestelde kant op gaat, het komt uit de trechter en de slang tussen de schroeven, alsof de rook niet in de goede richting kan stromen of om te worden afgevoerd (terwijl voor een paar uur, ja! En daarvoor voor een paar jaar , als !). Dus rokerige kamer en we zetten de ketel uit voordat het gevaarlijk wordt. Tweede soortgelijke test, maar we durven hem niet meer aan te raken. De laatste twee verwarmingsmonteurs spreken van een onvoldoende tocht, maar deze heeft jaren zonder tochtproblemen gewerkt. Onze schoorsteen is niet erg hoog (weliswaar niet boven het feest), maar het werkte vroeger prima en we hebben zelfs een afzuigkap / vacuüm aan het einde toegevoegd.

We vragen ons af over een mogelijke slechte elektronische parametrering.
Tijdens het surfen op internet kon ik discussies zien over verschillende en gevarieerde instellingen: verwarmings- / vermogenscurves? Temperaturen? Schroefsnelheid ten opzichte van elkaar? Ventilator? (Die van ons is in goede staat en loopt, maar loopt hij naar behoren?) De reparateurs die aan onze ketel kwamen werken, hebben deze vragen niet beantwoord en lijken er niet naar te willen kijken.

Dus als je al antwoorden hebt sinds 2016, ben ik een nemer, alsjeblieft ... :(

De verwarmingsingenieur die tegenwoordig naar mijn huis komt, wekt me vertrouwen, ik vind hem kenner, professioneel en toegewijd, vooral als het gaat om pellet- / pelletketels. Ik ben er echter van overtuigd dat het gemakkelijk is om te spelen en dat we een expert nodig hebben in ponast of zelfs in KP-modellen, kenner van instellingen en elektronische aanpassingen om ons probleem op te lossen.

Heel erg bedankt voor de hulp die je me kunt geven.

(Ik sta mezelf toe om deze kleine schreeuw om hulp te maken in een ander onderwerp dat vergelijkbaar is met dit onderwerp met andere auteurs als de moderators me dat toestaan)

Kenavo

Verwijder je schroef op de ketel en kijk of je haard geen haast heeft!Of in de afdaling van de pellets vind je een klein gaatje dat aansluit op de ventilator en controleer of deze niet verstopt is.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten