Olieverwarming en houtkachel

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
Mister_Ash
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/10/17, 13:46

Olieverwarming en houtkachel




par Mister_Ash » 25/07/20, 18:22

Hallo allemaal.

In afwachting van een warmtepomp te kunnen financieren, zal ik deze winter weer verder moeten met mijn oliegestookte cv-ketel.
En de hoeveelheid brandstof die het prikt !!
Het is inderdaad een oude boerderij die niet super geïsoleerd is en ondanks een nieuwe isolatie van de zolder loop ik toch het risico om te douilleren.
Er is echter een mogelijkheid denk ik. De woonkamer is inderdaad uitgerust met een houtkachel en ik vroeg me af of er een mogelijkheid was om een ​​spoel te maken om - ofwel in de haard te brengen - of rond de uitgang van de kachel die terug zou gaan naar de aansluitingen van een radiator (in plaats van de laatste dus)
De ketel is een Chappée Mutine N die ook SWW doet, er zit al een expansievat aan de zijkant. De circulatiepomp werkt alleen permanent als de verwarmingsmodus is geactiveerd. Dit doet me zeggen dat er bij een probleem geen probleem mag zijn van oververhitting of overdruk in het circuit.

Dus denk je dat dit mogelijk is? Heb je al enkele voorbeelden?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Brandstofverwarming en houtkachel




par phil59 » 25/07/20, 19:33

Ik heb direct een houtkachel gekocht.

Je kunt wat vinden op de "coin-coin", door geduldig te zijn, en het is het goede seizoen daarvoor, voor minder dan 500€.

De mijne, nieuw, ik heb hem gekocht voor 1500€.

U heeft een buffertank nodig, een echte aanrader. Ik vond er een, nog steeds op de hoek, voor 100€, een 500L.

Op de kachel moet een veiligheidsklep worden geplaatst, die het watercircuit leegmaakt en met koud water vult. Je moet een nieuwe nemen, veiligheid vereist, minder dan 100€.

2-3 kruiwagens vol moed heb je nodig! : Cheesy:

het werkt redelijk goed, voor mij is het een 8.5 kW lucht en 7.5 water ....

(Ik heb een oud gebouw van meer dan 1000 m3 om te verwarmen, plafond op 3.2 m, enz.). De kachel is niet voldoende, maar zorgt voor een goede aanvulling.
Mijn gasketel geeft ongeveer 50 kW, niet modulerend, en daar helpt ook de buffertank bij.

Ik heb niet lang geleden ook een warmtepomp geplaatst, gebruikt.... die vind je voor veel geld, neem een ​​model met een onafhankelijke warmtewisselaar....

Hier is de grote...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Brandstofverwarming en houtkachel




par Macro » 26/07/20, 07:56

1000m2... De koe inderdaad een kachel zou niet genoeg moeten zijn.... : Cheesy:

En voor Mister-h...de spoel in de kachel...je gaat je hersens pijnigen om niets...Om een ​​huis te verwarmen heb je geen olie, hout, gas, elektriciteit nodig...Het zijn calorieën...Tenzij je een vrije voorraad hout hebt...Het verwarmen van een vergiet kost je altijd ongeveer dezelfde prijs, ongeacht de gebruikte energie...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
nachtschade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 28/01/15, 19:10
x 6

Re: Brandstofverwarming en houtkachel




par nachtschade » 26/07/20, 08:58

0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Brandstofverwarming en houtkachel




par Macro » 26/07/20, 09:11

een recuperator op het rookkanaal... Gezien het uitwisselingsoppervlak... een verband om een ​​houten been...

Als je gratis hout hebt... Een beetje loodgieterskennis... En je geeft niet om de esthetiek van je kachel... Je gooit dit ding midden in de woonkamer aangesloten op je verwarmingsbuizen : Cheesy:
https://www.leboncoin.fr/bricolage/1820486918.htm/

Het zal niet voorkomen dat als je 5000 liter stookolie nodig hebt om te overwinteren, je hetzelfde energie-equivalent aan hout nodig hebt ... Dat wil zeggen ongeveer 10 keer meer in gewicht .... (tenzij je stookolieketel tocht verwarmt in een buitenkamer die niet geïsoleerd is)
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Brandstofverwarming en houtkachel




par n.Chr. 44 » 26/07/20, 10:38

Hallo,

Macro schreef:1000m2... De koe inderdaad een kachel zou niet genoeg moeten zijn.... : Cheesy:


Verwar oppervlakte en volume niet.
0 x
Mister_Ash
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/10/17, 13:46

Re: Brandstofverwarming en houtkachel




par Mister_Ash » 26/07/20, 11:38

Mijn doel is alleen om het brandstofverbruik te verlagen in afwachting van een nieuw verwarmingssysteem, niet om een ​​permanent brandstof/houtsysteem te creëren.
Omdat de kachel in de woonkamer aan het einde van het huis staat, is er niet genoeg luchtcirculatie om het huis te verwarmen (het is jammer dat het goed verwarmt)
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Brandstofverwarming en houtkachel




par phil59 » 26/07/20, 15:33

kachel.jpg
stove.jpg (57.6 KiB) 4350 keer bekeken


Dat is wat ik nam, maar er zijn veel modellen...

Ik zag er gisteren een paar op de hoek om te zien bij jou in de buurt, waaronder een die 5 kW aan de lucht gaf, en 10 aan het water.

Maar al het spul dat je zult vinden (spoel, etc.), in het beste geval heb je 2 kW water, dus alleen voor één radiator, of 2 kleine...

Macro, heb je je oliebrander nog, en hoe ziet die er na een paar jaar uit?

Voor een investering van € 500-1000, en als u goedkoop hout heeft, kan het zeer snel winstgevend zijn.

Daarna is het hout wel wat werk, en moet je het constant kunnen voeren.

De pellet kan koeler zijn, maar veel duurder in investering, pellet in hydro natuurlijk.

De warmtepomp heb ik genomen, want geïnstalleerd, ik kreeg hem terug voor € 2000, omdat ik alles had wat ik nodig had, "toevallig", voor een gemakkelijke installatie.

Als ik toevallig zeg, is het dat op een meter van waar het is, ik had gepland voor iets anders een elektrische voeding van 6 mm2, niet ver in "gas" -leidingen om de wisselaar niet ver van de ketel te installeren, en ik had al alle geplande aansluitingen erop getransplanteerd, die ik had gemaakt toen ik de aansluitingen maakte voor de ketelkachel en de buffertank ... OCCAZ-pomp, natuurlijk.

Voor 2000 € denk ik om het tussen 2 en 4 jaar winstgevend te maken ....

Pompen, je kunt er wel een paar vinden rond de 300 euro, zonder wisselaar, die je aansluit op je directe verwarming, maar dat is geen goed rendement.

Onder ongeveer 5° denk ik niet dat mijn pomp zal draaien, precies te bepalen tijdens gebruik.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten