Project koppeling zonneboiler en houtkachel

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
jeanluc1102
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 21/07/19, 20:19
Plaats: niet erg ver

Project koppeling zonneboiler en houtkachel




par jeanluc1102 » 03/01/20, 14:22

bonjour tout le monde
Ik ben van plan om mijn 300 liter elektrische zonneboiler te koppelen aan mijn houtkachel; zonne-energie is erg goed als het zonnig is !!! (lang leve Lapalisse) omdat we spaarzaam stralen hebben, had ik het idee om op een raketkachel te gaan om warm water te produceren waardoor ik fout in de avond (momenteel verwarm ik elektrisch van 3 tot 6 in de ochtend om 60 ° te hebben); dus een goed diagram is beter dan een lange speech:
0 x
jeanluc1102
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 21/07/19, 20:19
Plaats: niet erg ver

Re: projectkoppeling zonneboiler en houtkachel




par jeanluc1102 » 03/01/20, 14:37

sorry ik kan de afbeelding niet invoegen, ik ga naar het tabblad "bijlagen", ik klik op "bestanden toevoegen"; mijn bestand verschijnt maar dan blokkeer ik. Kunt u mij de manipulatie uitleggen?
jluc
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: projectkoppeling zonneboiler en houtkachel




par sicetaitsimple » 03/01/20, 14:47

Klik vervolgens op "invoegen in regel".
En dan kun je op "preview" klikken om te controleren.
0 x
jeanluc1102
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 21/07/19, 20:19
Plaats: niet erg ver

Re: projectkoppeling zonneboiler en houtkachel




par jeanluc1102 » 03/01/20, 14:49

verwarming jpg.jpg
jpg verwarming

Ik vind het daar goed, de bewerking is simplistisch maar goed ...
denk je dat dit haalbaar is, drukprobleem?
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: projectkoppeling zonneboiler en houtkachel




par yves35 » 03/01/20, 15:00

hello,

Ik vind het daar goed, de bewerking is simplistisch maar goed ...
denk je dat dit haalbaar is, drukprobleem?


nee, u mag geen energie uit de verwarmingsbuis halen, omdat dit de trek kan verminderen

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: projectkoppeling zonneboiler en houtkachel




par sicetaitsimple » 03/01/20, 15:31

jeanluc1102 schreef:.... met mijn houtkachel ....... Ik had het idee om op een raketkachel te gaan om het hete water te produceren dat ik miste ......


Sorry, het is mij niet duidelijk! Heb je een bestaande houtkachel die je gebruikt of ben je van plan een raketkachel (of een andere houtkachel) te bouwen?
0 x
jeanluc1102
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 21/07/19, 20:19
Plaats: niet erg ver

Re: projectkoppeling zonneboiler en houtkachel




par jeanluc1102 » 04/01/20, 05:47

yves35 schreef:hello,



nee, u mag geen energie uit de verwarmingsbuis halen, omdat dit de trek kan verminderen

Yves

hallo Yves, ik zie niet hoe ik de trek van de kachel kan verminderen], ik gebruik de warmte die rondom de pijp straalt, of deze warmte een kamer (momenteel een logeerkamer) verwarmt of een spoel verwarmt koper waarin water circuleert zie ik niet of kan het probleem zijn ???

sicetaitsimple schreef:
jeanluc1102 schreef:.... met mijn houtkachel ....... Ik had het idee om op een raketkachel te gaan om het hete water te produceren dat ik miste ......


Sorry, het is mij niet duidelijk! Heb je een bestaande houtkachel die je gebruikt of ben je van plan een raketkachel (of een andere houtkachel) te bouwen? [/ Quote
hallo sicetaitsimple
Ik begon in het begin met dit concept, maar met een schoorsteenkanaal op 6 meter van mijn boiler die werkt in de winter, waarom niet proberen het systeem te optimaliseren, nadat ik niet heb gezegd of Yves die me vasthoudt de toespraak dat ik het risico loop om de diepgang van mijn kachel te verminderen, kan ik natuurlijk deze optie nemen.

om verder te gaan in mijn reflecties: een bypass bij de uitlaat van warm water met een terugslagklep en een afsluiter om naar het onderste deel van de spoel te gaan, het water dat de temperatuur heeft bereikt door convectie of geleiding komt uit de bovenkant van de spoel loopt door de tapwaterpomp een terugslagklep + kwartslagklep en op een mondstuk bij de inlaat van de koudwatervulling van de tank. de pomp wordt geactiveerd door een temperatuursonde via een Arduino.
jluc
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Projectkoppeling zonneboiler en houtkachel




par n.Chr. 44 » 04/01/20, 12:18

Hallo,

Wilt u het tapwater laten circuleren (geen tweede warmtewisselaar op uw tank)?

Welke tikken op uw ballonaccounts gaat u gebruiken om verbinding te maken met uw kachel?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: projectkoppeling zonneboiler en houtkachel




par sicetaitsimple » 04/01/20, 12:38

jeanluc1102 schreef: Ik zie niet hoe ik de kacheltrek kan verminderen], ik gebruik de warmte die rondom de pijp straalt, of deze warmte een kamer (momenteel een logeerkamer) verwarmt of een koperen spoel in welk water circuleert ik niet of kan het probleem zijn ???


OK, de kachel en het rookkanaal zijn aanwezig.

Wat betreft het risico op de trekking, ik denk dat het laag is als je doet wat je zegt (warmte uitstraalt). Maar de resultaten zullen waarschijnlijk ook erg laag zijn! Wil je een goede uitwisseling, dan moet er geleiding zijn tussen het kanaal en de spoel (dus contact) en convectie (dus een soort geïsoleerde omhulling rond het "wisselaar" gedeelte zodat het gehele oppervlak van uw spoel bevindt zich in een warme atmosfeer).
0 x
jeanluc1102
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 21/07/19, 20:19
Plaats: niet erg ver

Re: projectkoppeling zonneboiler en houtkachel




par jeanluc1102 » 05/01/20, 08:43

sicetaitsimple schreef:
jeanluc1102 schreef: Ik zie niet hoe ik de kacheltrek kan verminderen], ik gebruik de warmte die rondom de pijp straalt, of deze warmte een kamer (momenteel een logeerkamer) verwarmt of een koperen spoel in welk water circuleert ik niet of kan het probleem zijn ???


OK, de kachel en het rookkanaal zijn aanwezig.

Wat betreft het risico op de trekking, ik denk dat het laag is als je doet wat je zegt (warmte uitstraalt). Maar de resultaten zullen waarschijnlijk ook erg laag zijn! Wil je een goede uitwisseling, dan moet er geleiding zijn tussen het kanaal en de spoel (dus contact) en convectie (dus een soort geïsoleerde omhulling rond het "wisselaar" gedeelte zodat het gehele oppervlak van uw spoel bevindt zich in een warme atmosfeer).


de envelop bestaat al, dat wil zeggen dat ik mijn schoorsteenpijp uit een dubbelwandig geïsoleerd rookkanaal poujolat heb getrokken, ik heb de eerste beschermende envelop opgeblazen met steenwol en ik Ik bevind me met de buis naakt (voor info deze buis die passeert in de kamer van 1m² toen hij werd uitgekleed had een temperatuur van 18 ° en laat me nu toe mijn volume 18 m² x 18 m hoogte = 2,5 m45 te verwarmen tot een temperatuur van 3 ° in 21 uur verwarming : Mrgreen: : Mrgreen: ) om iets meer tastbare gegevens te hebben om dit bericht te voeden, zal ik een laserthermometer bestellen om temperaturen op verschillende niveaus te hebben, ik zal wat foto's maken om dit allemaal te versieren, ik denk dat dit systeem kan worden aangepast op n ' ongeacht welke ketel. Ik moet denken aan het afstoten van de lading voor het geval de temperatuur te hoog zou zijn (een goede gietijzeren radiator ....)
jluc
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten