Maak een meerlagige buisstijl.

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Maak een meerlagige buisstijl.




par izentrop » 17/06/18, 18:44

Hallo,
Ik heb een oude centrale verwarmingsinstallatie die lekt door tin-gelaste stalen en koperen gelaste buizen. Ik besloot om de meerlaagse buisdiameter 20 en 16 opnieuw te doen voordat ik de nieuwe verwarming installeerde.

Wanneer we de prijs van zien op de markt gebrachte gelijkrichtershet is het waard om het te maken. Ik heb veel kleine wielen gevonden voor een bespottelijk spel (2 maal acht).

In een stuk 2,2 multiplex cm dik op 40 lang sneed ik uit 2-platen van 5 breed en 2 anderen van 10.
De rollen worden alle 12 cm gefixeerd en hun dikte is 1.9 cm, waardoor de 5 cm binnenste zijden van de 16-buis is.

Voor de 20-buis scheid ik de 4 mm-zijden met vulplaatjes.

Niet erg esthetisch, maar het gevraagde werk is het belangrijkste : Wink:

IMG_20180617_173159.jpg
IMG_20180617_173159.jpg (266.59 KB) keer bekeken 49122

IMG_20180617_172445.jpg
IMG_20180617_172445.jpg (201.57 KB) keer bekeken 49122

IMG_20180617_172323.jpg
2 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Maak een meerlaagse buisstijltang.




par lilian07 » 20/06/18, 19:46

Ik vind het idee leuk.
Ik probeer alleen hetzelfde te doen met PEX 32 mm.
Ik stel me voor dat de pijp dan recht is.
Goede installatie.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Maak een meerlaagse buisstijltang.




par izentrop » 20/06/18, 20:40

PER PEX?

De multilayer bevat een laag aluminium en als je hem recht maakt, behoudt hij de vorm. De PER is alleen plastic. Niet gemakkelijk om het recht te trekken, je moet een omgekeerde wending oefenen en we hebben snel een onomkeerbare vouw gemaakt.

Voor de aanpassing in diameter plaats ik in plaats van de schroeven die de zijkanten monteren, een metalen plaat aan elk uiteinde, met gaten in de vorm van licht en een centraal gat voor de doorgang van de buis.
Het is voldoende om de schroeven los te draaien om de aanpassing mogelijk te maken, op voorwaarde dat deze niet te snel glijdt.
Het volgende nummer volgen : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Maak een meerlaagse buisstijltang.




par Christophe » 20/06/18, 23:06

Goed idee en gemakkelijk te bereiken, het is de tijd van de DIY met het herstel :) de mijne van het moment: tuinieren / build-and-a-house-hotel-a-bat-t15698.html

Anders denk ik dat alle PER (in ieder geval in Frankrijk verkocht) op dit moment de anti-zuurstofbarrière (aluminiumlaag) heeft ... behalve misschien die voor sanitair water?

Ik ging ook voorstellen om na te denken over een instelling op de diameter! 8) Als ik je idee begrijp, denk ik dat je alleen een instelling op 2-hoeken nodig hebt (2 L verschuift dus), dit zou het mogelijk moeten maken om de meeste van de buizen PER markt te corrigeren!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Maak een meerlaagse buisstijltang.




par izentrop » 21/06/18, 00:12

Christophe schreef:Ik denk dat alle PER (in ieder geval in Frankrijk verkocht) op dit moment de zuurstofbarrière (aluminiumlaag) heeft ... behalve misschien die voor sanitair water?
Het heeft de naam PER BAO nodig in dit geval voor verwarming (duurder dan sanitair) en het is geen aluminium.
De zuurstofbarrière, bestaande uit een laag EVOH (Ethylene Vinyl Copolymer), voorkomt dat zuurstof infiltreert. Het beperkt dus de vorming van slib in de netwerken en bevordert een langere levensduur van de buizen in de installaties. https://www.comap.fr/faq/est-interet-ba ... -sur-tubes
Christophe schreef:Als ik je idee begrijp, denk ik dat je alleen een instelling op 2-hoeken nodig hebt (daarom 2 L verschuiven)
Ik dacht dat de steun, gegeven de breedte van de wielen, maar foto's, niet gecentreerd zal zijn op de as van het wiel. Ik zou het zien als de tijd rijp is.
Naarmate de houding duidelijk wordt, is de witte meerlaag esthetischer dan de rode of blauwe PER.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Maak een meerlaagse buisstijltang.




par izentrop » 21/06/18, 20:45

Ik nam opnieuw je idee van het verschuiven van 2 L.

Hiervoor heb ik 2-vierkantjes van 11 zijde cm gesneden in 1 multiplex cm, doorboord met een gat van 3 cm gecentreerd op de doorgang van de buis, waardoor het mogelijk is om de buizen van 26 te behandelen.
De onderkant L is aan beide zijden permanent bevestigd met 3-schroeven.
De bovenste houdt vast bij de gouden schroeven.

Ik heb het ingesteld voor de 20-buis die ik eerst ga plaatsen en het werkt prima :D

IMG_20180621_201808.jpg
IMG_20180621_201808.jpg (340.31 KB) keer bekeken 49002
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Maak een meerlaagse buisstijltang.




par Christophe » 22/06/18, 16:21

izentrop schreef:Ik nam opnieuw je idee van het verschuiven van 2 L.

(...)

Ik heb het ingesteld voor de 20-buis die ik eerst ga plaatsen en het werkt prima :D


Eh ja, als ik niet slecht ben in design : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Dams52
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 10/06/20, 23:54

Re: Maak een meerlaagse buisstijltang.




par Dams52 » 11/06/20, 00:14

Hallo en bedankt voor deze zeer nuttige tutorial 8)

Zou u na uw laatste wijzigingen alstublieft een plan of foto's van de gelijkrichter vanuit verschillende hoeken willen hebben?

Ik probeer hetzelfde te maken, maar ik begreep het systeem niet om de afstand aan te passen.

dank u
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Maak een meerlaagse buisstijltang.




par izentrop » 11/06/20, 01:58

Hallo,
Laat het vallen, het is eenvoudiger: rol het af door het tegen de grond te drukken terwijl je het met de voeten vasthoudt, zonder het natuurlijk te verpletteren. Het werkt ook. : Wink:

Dan zijn er eenvoudiger en effectiever dan de buigveren die ze in grote gebieden verkopen: het is om een ​​flexibele elektrische kabel te gebruiken met een iets kleinere diameter met schroefdraad in de buis. Bijvoorbeeld 13 mm voor een 16X2 buis met een binnendiameter van 14

Geen risico om onder een hoek te buigen, zelfs met een kleine kromtestraal en gemakkelijker aan en uit te trekken dan de veren.

PER BAO is tegenwoordig gemakkelijker te vinden. Om opnieuw te beginnen, dit is wat ik zou hebben gekozen, met slippersfittingen, naar mijn mening veel robuuster dan de meerlagige persfittingen met fragiele O-ringen.

Dit jaar doe ik de keuken opnieuw, het laatste sanitair gedaan, geen koper meer in huis, geen lood trouwens : Wink:
0 x
Dams52
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 10/06/20, 23:54

Re: Maak een meerlaagse buisstijltang.




par Dams52 » 11/06/20, 02:54

Hallo,

Bedankt voor je gedetailleerde antwoord.

Het probleem dat ik heb, is dat wanneer ik plat op de grond rol, er altijd zigzag op de buis zit, dus voor de schijn is het niet geweldig. Is het hetzelfde met de gelijkrichter?

Bedankt voor het uiteinde van de elektrische kabel, maar ik ben al uitgerust met een veer.

Ik heb lang getwijfeld tussen per en meerlagen om uiteindelijk de meerlagen te kiezen omdat de installatie in de kelder zichtbaar was, maar uiteindelijk walg ik ervan dat het niet slechter zou zijn geweest met per, de meerlagige kronen zijn moeilijk recht te zetten zonder geschikte uitrusting. .. En het zou me ook veel minder hebben gekost.

Ik weet niet meer wat ik moet doen :? Strijk per of ga door met meerdere lagen :frons:

: Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten