Die hout voor outdoor gate?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
logredudon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 42
Inschrijving: 08/11/08, 23:44

Die hout voor outdoor gate?




par logredudon » 08/12/10, 12:35

Hallo,

Ik wil een kleine houten poort (h 90 cm, L 130cm) aan het begin van de oprit die naar mijn huis leidt installeren.

Ik vroeg een paar citaten aan timmerlieden die op het niveau van hout het er helemaal niet mee eens waren ...

- Men adviseert mij over de Lariks die volgens hem buiten erg resistent is (niet vervormt) door mij te adviseren tegen de eik (volgens hem slecht buiten leeftijden);

- Een ander ziet alleen bij de eik;

- Eindelijk kiest een derde voor een exotisch hout (iroko of sipo).


Wie te geloven? Welke is het beste hout?

Merci.
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 08/12/10, 12:50

Goedemorgen.

Ik zal wat boomhout zetten. : Mrgreen:


Anders geef ik de voorkeur aan melèse aan de eik en als er exotische bossen bij je in de buurt zijn, is dat ook goed, maar als ze 15000 kms zijn, is dat minder goed.

jlg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/12/10, 13:53

Het hangt allemaal af van de behandeling ...

Met een klasse 4-behandeling zou dennen en zelfs dennen geschikt zijn (als je kijkt in de brico is dat wat ik denk)) ...

Behandeling = autoclaveer installatie of beits door de klant, het ene belet de ander niet.

Ik denk niet dat het nodig is om in dit geval een exotisch hout te gebruiken.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/12/10, 13:30

Sinds XNUMWanneer ik een deur in zacht Amerikaans hout heb die bestand is tegen het weer, rood, bijna zonder vernis, dat ik mezelf had gemonteerd met een hout dat door een verkoper van hout werd verkocht als zeer weerbestendig, licht en zacht hout tot nu toe!
Ik bevestig dat het goed bestand is tegen 33ans, beter dan de palen in eik (meer solide) die ik moest veranderen !!
Ik denk dat het red cedar was:
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/fr/Thuja_plicata
(automatische vertaling)
toepassingen
Het zachte roodbruine hout is geclassificeerd voor zijn weerstand tegen rot, op grote schaal gebruikt voor buitenbouw in de vorm van palen, sieren, gordelroos, gevelbekleding, en ga zo maar door. Het wordt gekweekt als sierboom en ook (in beperkte mate) in bosbouwplantages en voor schermen en heggen. Het is geïntroduceerd in andere delen van de gematigde zone, waaronder West-Europa, Australië (minstens zo ver noordelijk als Sydney), Nieuw-Zeeland, Oost-Verenigde Staten en grotere hoogten. hoog Hawaii. Het wordt ook gebruikt voor het krassen van kasten en kisten, omdat wordt verondersteld dat de prikkelende aroma-oliën motten van kevers en tapijten ontmoedigen, die het weefsel kunnen beschadigen door het eten van wol en vergelijkbare vezels. Het is van nature effectiever in correct geconstrueerde redcedar borst (soms volledig gemaakt van ceder), omdat de oliën zijn beperkt door schellak en lederen gewrichten. Een goed gesloten redcedar-kist zal zijn scherpe geur vele decennia lang behouden, soms al meer dan een eeuw. Zijn lichte gewicht en sterkte maken het een populaire keuze voor gitaar-soundboards.

Dit hout lijkt momenteel weinig verkocht in Frankrijk (prijs?,)
Dernière édition par dedeleco de 09 / 12 / 10, 13: 51, 1 keer bewerkt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/12/10, 13:39

0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/12/10, 13:49

lees google red cedar
http://www.google.fr/search?num=100&hl= ... =&gs_rfai=

Zacht hout licht maar sterk genoeg voor wicket, maar niet voor palen !!
0 x
faris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/01/14, 11:43




par faris » 23/01/14, 11:45

Om welke reden dan ook, omdat het me in de war brengt, als je dat wilt, kan je altijd, door een schoorsteen op het dak te installeren door een metselaar, dan dakdekker, wat klassiek is en kan worden gedaan op alle huizen met dak !!!
0 x
FSL:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten