De hydraulische balans, een ecologische pomp

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

De hydraulische balans, een ecologische pomp




par Oli 80 » 13/02/09, 21:45

goedenavond, hier is een zeer expliciete link over een oud pompsysteem http://www.anpei.org/spip.php?article1090 een systeem van pompen met een slinger, om de kracht van het water van een beek te gebruiken om die van een put te pompen niet slecht niet
Dernière édition par Oli 80 de 06 / 02 / 10, 17: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: de hydraulische balancer, een ecologische pomp




par Oli 80 » 14/02/09, 18:31

Oli 80 schreef:goedenavond, hier is een zeer expliciete link over een oud pompsysteem http://www.anpei.org/Le-balancier-hydraulique-de een systeem van pompen met een slinger, om de kracht van het water van een beek te gebruiken om die van een put te pompen niet slecht niet


goedenavond, er is niemand meer geïnteresseerd in ecologische pompen, er is de hydraulische ram, de liftsifon, de pulserpomp, grote piramidepulspomp en nu de hydraulische balancer, dat zijn 5 verschillende pompsystemen, die alleen de kracht van water gebruiken , ik heb de vreemde pomp nog niet geteld, er zijn ook handpompen en andere armpompen, anders ben je verwend met de keuze van het type ecologische pompen , wil je er hier een paar, hier is een videopresentatie van de slinger http://www.youtube.com/watch?v=1-VKr4ygKKs
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

winterslaap




par Oli 80 » 20/02/09, 10:24

hallo, kan niet wachten tot het einde van de winter en de winterslaapperiode op de forums, te geloven dat er niemand meer is die geïnteresseerd is in deze site, te geloven dat ecologie niet meer op de agenda staat, dat maakt me verdrietig
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: winterslaap




par Flytox » 20/02/09, 14:41

Hallo oli80
Oli 80 schreef:hallo, kan niet wachten tot het einde van de winter en de winterslaapperiode op de forums, te geloven dat er niemand meer is die geïnteresseerd is in deze site, te geloven dat ecologie niet meer op de agenda staat, dat maakt me verdrietig


Zen! Ol...Zen. Je verhalen over oude of bizarre of zelfs maffe pompen zijn interessant vanuit mechanisch, hydraulisch, historisch, economisch oogpunt, etc..., je bent een grote nieuwsgierige : Mrgreen: maar het is echt een heel bijzonder / specifiek onderwerp, waar het moeilijker is om economen van alle pluimage massaal te verzamelen. Maak je geen zorgen, wat je doet is constructief en vroeg of laat zal het ideeën opleveren voor sommigen die het principe kunnen hergebruiken enz.

Slechts één ding om je te vertellen .... ga door!!! :P
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/02/09, 17:27

de realisatie is leuk, maar betreft eigenlijk maar een paar mensen. We hebben inderdaad allemaal water aan de kraan en regenwater is genoeg voor onze kleine tuintjes.
Deze slinger is vervangen door een elektrische pomp. Waarvoor ?
En nu de slinger gerepareerd is, wordt hij echt gebruikt om de watertoren te vullen of is hij voor het toerisme?
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

slinger




par Oli 80 » 20/02/09, 18:04

goedenavond, ik denk dat deze machine in het verleden veel is gebruikt tijdens de installatie, met de vooruitgang zijn we dit apparaat snel vergeten, elke keer als ik een pomp tegenkom of een apparaat dat waarschijnlijk ecologisch is, is het sterker dan ik moet posten deze forums, bovendien vereist het dat er een beek of een bron is, om zijn bakken te vullen, om water uit een kleine grondwaterspiegel te halen, vaak door naar iets anders te zoeken, komen we interessante dingen tegen
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31

Re: slinger




par Tagor » 20/02/09, 18:25

Oli 80 schreef:goedenavond, ik denk dat deze machine in het verleden veel is gebruikt tijdens de installatie, met de vooruitgang zijn we dit apparaat snel vergeten, elke keer als ik een pomp tegenkom of een apparaat dat waarschijnlijk ecologisch is, is het sterker dan ik moet posten deze forums, bovendien vereist het dat er een beek of een bron is, om zijn bakken te vullen, om water uit een kleine grondwaterspiegel te halen, vaak door naar iets anders te zoeken, komen we interessante dingen tegen


hoi olijf

dit idee werd overgenomen door een ander forum
Ik heb je de link in PB gegeven

goed gedaan, goed werk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/02/09, 18:28

Dat is al goed, en dat iemand geïnteresseerd was in het rehabiliteren van het beest is ook heel positief.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

slinger




par Oli 80 » 20/02/09, 18:54

Ik weet niet of ik de link mag plaatsen forum bij deze zou het leuk zijn als anderen er naar zouden kunnen kijken, ik wacht eerst op je mening tagor, tenzij je het op de forum zelf, ook al is het in het Engels, de diagrammen en animaties zijn expliciet

OK, dus ik ga deze link zelf plaatsen: http://www.overunity.com/index.php?topi ... #msg158855

zodat je een kijkje kunt nemen
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: winterslaap




par Oli 80 » 05/03/09, 20:50

Flytox schreef:Hallo oli80
Oli 80 schreef:hallo, kan niet wachten tot het einde van de winter en de winterslaapperiode op de forums, te geloven dat er niemand meer is die geïnteresseerd is in deze site, te geloven dat ecologie niet meer op de agenda staat, dat maakt me verdrietig


Zen! Ol...Zen. Je verhalen over oude of bizarre of zelfs maffe pompen zijn interessant vanuit mechanisch, hydraulisch, historisch, economisch oogpunt, etc..., je bent een grote nieuwsgierige : Mrgreen: maar het is echt een heel bijzonder / specifiek onderwerp, waar het moeilijker is om economen van alle pluimage massaal te verzamelen. Maak je geen zorgen, wat je doet is constructief en vroeg of laat zal het ideeën opleveren voor sommigen die het principe kunnen hergebruiken enz.

Slechts één ding om je te vertellen .... ga door!!! :P
A+
hier is nog een zuigerpompsysteem, maar deze keer wordt het niet aangedreven door een slinger, maar door een vlotter dankzij de beweging van de golven op zee is het de seadog-pomp http://news.cnet.com/8301-11128_3-9952575-54.html, we kunnen er alleen zeewater mee pompen lol : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten