Tuincreatie: help mee met de lay-out van mijn tuin

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
salsitawapa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/02/09, 16:49

Tuincreatie: help mee met de lay-out van mijn tuin




par salsitawapa » 03/02/09, 16:57

Hallo allemaal, zouden er mensen zijn om mij te helpen mijn tuin (op plan) aan te leggen aub? Hier is het land van 1500m2 (zonder het huis). Ik voeg foto's toe:

Beeld

Langs de muur (rechts) willen we een kleine haag van oleanders maken (we hebben er een paar en we gaan stekken). Deze muur is aan de zuidkant. We hebben ook een olijfboom om te plaatsen en we denken erover om deze aan het einde van deze muur te plaatsen, maar gecentreerd op de grond (vóór de halte). We willen ook het gras op de heuvel verwijderen om een ​​klomp te maken, maar we weten niet hoe... Wat betreft het grind (ik ga ze verwijderen, ik beloof het, het is niet mooi!), we zijn denken aan het plaatsen van bananenbomen...


Beeld
Hier zijn we aan de noordkant van het huis (het noorden is aan onze linkerkant). We zien de kerstboom in één oogopslag nog in de pot (we zouden graag een grotere pot vinden om hem volgend jaar te houden) maar waarom plant je hem niet ergens op ons land in zijn pot om hem te herstellen???


Beeld
Hier is het noorden in onze rug. Links op de foto zie je een lauriersaus maar sinds deze foto hebben we die tussen het kleine raam en de erker geplant (ter hoogte van de linker ruit van de erker).


Beeld
Hier is altijd het noorden in de rug zien we een cipres van florence die we hebben geplant.
Over het hele land willen we een bloemenhaag plaatsen (pas op voor de noordenwind) en zelfs langs het toegangspad om het mooier te maken...

Ik hoop niet te misleiden forum en dat je me kunt helpen. Als je de plannen van het land wilt, kan ik ze plaatsen. We zijn in de Drôme, het kan ook helpen bij de keuze van bomen (ik hou van dennen, olijfbomen en oleanders)
Dank je voor je hulp !!!
Dernière édition par salsitawapa de 03 / 02 / 09, 17: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/02/09, 17:34

Er is veel potentieel, grote oppervlakte: maar het aanleggen van een tuin is heel persoonlijk, het hangt vooral af van wat je wilt.

Je zou kunnen beginnen met het plaatsen van heggen (of een schutting voor klimplanten zoals klimplanten?) om de vis-à-vis te beperken: je hebt blijkbaar geen plek in je tuin waar je met vrienden kunt zijn zonder gezien te worden door de buren .

Persoonlijk heb ik er niet zoveel last van, maar als je het wilt ontvangen, kan het druk worden...

Kun je je voorstellen dat je hiervoor Miscanthus zou gebruiken?
Kijk als je wilt: https://www.econologie.com/forums/suivi-de-l ... t5256.html

Als je ideeën wilt, kun je kijken naar wat een wereldberoemde tuinarchitect doet: https://www.econologie.com/forums/camille-mu ... t5459.html

Let op je ogen (en prijzen maar dat is een ander verhaal: de ideeën die ze gratis geven)!

ps: bedankt voor de correctie van de afbeeldingen, zo is het toch beter?
0 x
salsitawapa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/02/09, 16:49




par salsitawapa » 03/02/09, 20:38

Bedankt voor dat antwoord. Er zijn heel mooie tuinen, maar de prijs... Ik moet nu alleen nog de ideeën vinden!!! Dankjewel
0 x
Stellah
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/12/19, 06:37

Re: Tuinaanleg: hulp bij de aanleg van mijn tuin




par Stellah » 16/12/19, 07:22

Hallo,
Voor de aankleding van uw paden kunt u kiezen voor paaltjes. Als je oprit breed is, raad ik je aan om een ​​hoge intensiteit van verlichting te hebben, en als hij daarentegen klein is, bestrooi hem dan met kleine lichtpuntjes, vooral in de buurt van de bloembedden om het geheel een eigentijdse stijl te geven.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Tuinaanleg: hulp bij de aanleg van mijn tuin




par n.Chr. 44 » 16/12/19, 23:09

Hallo,

Mooi antwoord... Maar... Sindsdien is zijn tuin goed gegroeid.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Tuinaanleg: hulp bij de aanleg van mijn tuin




par dede2002 » 23/12/19, 14:48

Hallo,

Ik vind het antwoord bijzonder nutteloos, zo niet om de industrie van nutteloze dingen te promoten, die de weinige levende wezens op de site alleen maar zullen storen (exclusief mensen) en afval produceren dat waarschijnlijk niet zal worden gerecycled gezien hun lichtheid... :onheil:
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten