Raar pompsysteem

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Raar pompsysteem




par Oli 80 » 30/01/09, 16:35

hallo iedereen hier is een apparaat waarvan ik een foto op een ander heb gevonden forum, Ik geef je de link van forum en van deze foto
http://www.cyberbricoleur.com/index.php ... 1900000045

nu de close-upfoto:

Beeld

de persoon (didier58 anderzijds forum) denk dat het een ram is, maar hey het kan een ander pompapparaat zijn dat er oud uitziet omdat het roestig is
Dernière édition par Oli 80 de 03 / 03 / 09, 15: 57, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/01/09, 16:40

Houla, moeilijk te zeggen! Voor mij is het geen ram!

Op de foto: we zien niet alles, het lijkt erop dat er aan de basis van de 2-cartridges koppelingen zijn voor 2-motoren?

Waar is de foto gemaakt?
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

grappig systeem




par Oli 80 » 30/01/09, 18:17

resalut, dat op iemand moest worden gefotografeerd, zou het voldoende zijn om deze persoon aan de andere te vragen forum van DIY die ik de link heb geplaatst, zal ik proberen te zien of we een privébericht naar deze persoon kunnen sturen

slank ik heb gekeken en we kunnen geen privéberichten naar deze andere verzenden forum het is dom, maar ik denk erover na, je hebt ooit gesproken over een ram met dubbele kamer op de forum ram, dat is misschien hoe het eruit ziet, maar hey ik zie geen impulsklep, tenzij wat we op deze foto zien slechts een deel is van een grote installatie belangrijker
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/01/09, 19:53

Ram met dubbele kamer, ja het is het "originele" patent van de mongolfier-broers: het opgepompte water wordt gescheiden van het drijfwater, zodat een drinkbare bron kan worden gepompt door niet-drinkbaar water.

Maar ik denk niet echt dat het een ram is: de gedragingen zijn veel te belangrijk en het geheel lijkt mij te complex ...

Ik stem eerder op een filter of getrapte pomp, toch?
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

soort sifon




par Oli 80 » 30/01/09, 20:17

goedenavond, ik denk aan een soort sifon vergelijkbaar met de hijsifon, of dan een principe van schepen die communiceren tussen twee met elkaar verbonden luchtbellen, wanneer het water in de eerste bel stijgt, oefent het een druk uit op de lucht die op zijn toren oefent druk uit op het water in de tweede luchtbel, een beetje zoals de reigerfontein, maar complexer, daarom is er een dunne pijp bovenaan de twee klokken, ik denk dat moet een heen en weer systeem zijn tussen de klokken, misschien hebben we een ander pompsysteem gevonden

het enige is dat we niet weten door welke energie deze pomp werkt, misschien door een druppel als de ram, nog beter had ik zelfs aan het fluidyne-systeem gedacht, de configuratie is vrij gelijkaardig, ik denk dat dit soort apparaat interessant zou zijn verzamelaars in dit gebied
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 30/01/09, 23:57

hallo
het zou een aanzuigvat voor een pomp kunnen zijn.
de twee onderste delen zijn klemmen en de twee flessen waterreserves : Idee:
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 31/01/09, 11:14

hallo, het is mogelijk, dat het een systeem is van het aanzuigen van een pomp, de persoon die deze foto op de andere plaatste forum, dacht aan een ram in het begin, blijkbaar is het niet één, dit gebruikte systeem kan ook een druppel zijn om te functioneren of zoals we op de foto rechts kunnen zien een pijp die in de pijp in de muur gaat om van de tweede luchtbel, zou het een soort pompende sifon kunnen zijn, een beetje als dit https://www.econologie.com/forums/pompage-pa ... t5960.html

of het is gewoon een onderdeel van een andere installatie
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 31/01/09, 11:26

Christophe schreef:Ram met dubbele kamer, ja het is het "originele" patent van de mongolfier-broers: het opgepompte water wordt gescheiden van het drijfwater, zodat een drinkbare bron kan worden gepompt door niet-drinkbaar water.

Maar ik denk niet echt dat het een ram is: de gedragingen zijn veel te belangrijk en het geheel lijkt mij te complex ...

Ik stem eerder op een filter of getrapte pomp, toch?


hallo, zoals ik heb begrepen, komt het water het apparaat binnen via de pijp aan de rechterkant (dela foto) en afgevoerd door de pijp die vertrekt vanaf de eerste luchtcolche (die met de reboiler)
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 01/02/09, 13:21

Christophe schreef:Houla, moeilijk te zeggen! Voor mij is het geen ram!

Op de foto: we zien niet alles, het lijkt erop dat er aan de basis van de 2-cartridges koppelingen zijn voor 2-motoren?

Waar is de foto gemaakt?


hallo, misschien activeren motoren dit systeem of stuurt het water de alternators aan, of is er een aandrijfgedeelte geactiveerd door het water en een pompgedeelte, nou kort gezegd is deze machine te raar
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 01/02/09, 13:22

Nou ja, maar we missen informatie daar ...

Wat als het een toonbank was? : Mrgreen: Jdéconne moet de sporen dekken!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten