Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par Christophe » 27/05/07, 21:42

Ik maak dit bericht om het onderhoud van een gazon en in het algemeen uw tuin op een zo groen mogelijke manier te bespreken.

Voor mij is het inderdaad volkomen ongepast om brandstof te verbranden (zelfs "biologische") om uw maaier te onderhouden. We hebben ons daarom uitgerust met een handmaaier van dit type:

Beeld

Beeld

Alleen hier is het nog veel werk, dus we vroegen ons af om een bio-trimmer...met andere woorden een dier.... : Lol:

Er is een vriend die een schaap heeft, maar dat lijkt ons nogal imposant, vooral omdat ze niet tegen alleen zijn kunnen, dus 2 schapen is veel... We leunen dan steeds meer naar de geiten (dwergen als het kan). ..of anderen???

Zijn er ecologen die ideeën of feedback hebben over vegetarische dieren in hun tuin (voor- en nadelen, gezondheidsbeperkingen, regelgeving, veiligheid tegen roofdieren, enz.)?

ps: deelvraag, is je gazon maaien ook met 0 brandstofverbruik volgens jou positief, negatief of nul t.o.v. het broeikaseffect?
Dernière édition par Christophe de 14 / 06 / 11, 15: 31, 4 keer bewerkt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: Economisch uw gazon en tuin onderhouden




par lejustemilieu » 28/05/07, 07:33

Christophe schreef:Alleen hier is het nog veel werk, dus we vroegen ons af om een bio-trimmer...met andere woorden een dier.... : Lol:

*************************************************
Goed idee om over dit probleem te praten.
Ik had schapen, het is veel werk.
Geiten eten alles, zelfs heggen, en ze vinden altijd een manier om te ontsnappen...
Ik ook, het stoort me om het gras te maaien, en ik heb nog steeds geen oplossing gevonden.
De duivinnen heb ik opgegeven vanwege de vossen....
De zonnemaaier die zelfstandig werkt, je hebt een perfect vlakke ondergrond nodig (mollen en kinderen verboden...)
Voor mij is het maaien van het gras een grote domheid die door de mens is uitgevonden, en ik ben een slaaf van deze domheid. :D
Ha, ja, daarnaast is er de wet, niet iedereen mag dieren in zijn tuin hebben...het is waar....
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 28/05/07, 10:22

Goedemorgen.
Het hangt allemaal af van het te maaien gebied...
De goed onderhouden (scherpende) handmaaier maait uitstekend.
Omdat het met hoog gras moeilijker gaat, moet er vaker gepasseerd worden.
Hierdoor kun je vaker op de Engelse stijl maaien en de sneden laten zitten.
Het gras wordt zacht. Maar je moet een keer per jaar langs een verticuteermachine.

Wie mooi onderhouden gazon zegt, zegt selectieve herbiciden in overvloed...

Thuis maakt het me niet uit, ik laat het groeien en passeer de thermische maaier 3 tot 4 keer per jaar.
In het voorjaar zijn er kleine bloemetjes, heel gezellig, maar er zijn altijd die paardebloembloemen die altijd hoger willen staan ​​dan de andere en die snel uitzwermen...

De geiten eten de takken en zelfs de schors van de bomen.
Overdag moet je ze aan een koord bevestigen om dit of de ontsnapping te voorkomen. De paal wordt verplaatst als het gras elders groener is.
Je hebt een plek nodig om ze 's nachts te huisvesten, te onderhouden (stro en water, zout).
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/05/07, 20:22

welkom

Ik gebruik een luie methode, ik laat het groeien en als het te hoog is een klap rotofil en compost (let op met de droogte dat ik al 18 maanden niet heb gemaaid).

als ik een grotere (zoals voorheen) had, heeft de maaier 4 poten en elk jaar een mechoui.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/05/07, 08:45

Oh nee, het is te sportief! :D

Ik maai 1000 m² met een getrokken 4-takt in 1 uur
Ik propte de brandstof van capsules om te zien : Cheesy:

aan de andere kant laat ik het gemaaide gras op de plek staan, het is altijd beter dan daar kunstmest te strooien
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/06/07, 13:36

Dat is het!

Guidi leende ons sinds gisteren zijn schapen (eindelijk zijn schapen)...

Binnenkort een kleine serie foto's, even om de Before/After te vergelijken.

Het moeilijkste was sluiten : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 10/06/07, 15:13

Ik heb een elektrische maaier, maar hoe minder ik maai, hoe beter ik ben!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 10/06/07, 16:01

Christophe schreef:Dat is het!

Guidi leende ons sinds gisteren zijn schapen (eindelijk zijn schapen)...

Binnenkort een kleine serie foto's, even om de Before/After te vergelijken.

Het moeilijkste was sluiten : Cheesy:

Een elektrische afrastering? Natuurlijk !
:D
Nucleair of met panelen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/06/07, 16:26

Uh niet echt nee...een simpele groene trilli schutting is meer dan genoeg... : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 11 / 06 / 07, 16: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 10/06/07, 19:21

Verschillende huisdieren grazen niet hetzelfde. Het is waar dat als je het wilt kweken, het veel werk is, maar als je zelf vegetariër bent, is het minder.
Afgezien van de bel om de nek maakt dit type maaier veel minder geluid en verbruikt het alleen gras: waar we juist vanaf willen.

Dit type maaier loopt het liefst op gras, maar bij een aanrijding met een voertuig is de eigenaar van het dier verantwoordelijk. Een grazend schaap gaat maar 5 km/u. Desondanks wordt het recht gegeven aan mensen en hun paardenkracht...
0 x
Bagnoles branden in de buitenwijken, het is immers alleen van zelfvernietiging:

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten