kasgesteund, niet-optimale blootstelling: is het relevant?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
gregui
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/09/18, 15:05

kasgesteund, niet-optimale blootstelling: is het relevant?




par gregui » 03/09/18, 15:30

hello,

met weinig ervaring in klassiek tuinieren en nog minder in tuinieren in kassen, leg ik mijn project aan u voor:
een aangebouwde serre (hard houten frame + glas) onverwarmd maken om een ​​overdekte erfdienstbaarheid te creëren tussen mijn keuken, mijn stookruimte en een werkplaats.
idealiter ben ik van plan om in deze ruimte te tuinieren, maar de directe zoninstraling zal niet optimaal zijn: hoofdgevel op het zuid-zuidwesten (dus de zon komt daar pas rond het middaguur), ondoorzichtige muren naar het oosten en het westen, zonnemasker naar het westen (verkorting van de belichtingstijd van de zuidgevel aan het einde van de dag)

Is het onder deze omstandigheden echt relevant om een ​​kweekruimte te bieden of om het volume te beperken en alleen een glazen doorgang te creëren die alleen voor circulatie wordt gebruikt?
wat is de minimale duur van direct zonlicht in zomer en winter om bevredigende oogsten te hebben?
Ik ben van plan om tomaat/komkommer/paprika... in het hete seizoen en sla/spinazie/selderij... in de winter te eten

@+
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten