Bierpomp voor kleine installatie

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
gigiati
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/09/14, 12:36
Plaats: Savièse Valais, Zwitserland
x 1

Bierpomp voor kleine installatie




par gigiati » 01/09/18, 15:16

Hallo iedereen
Ik ben volop aan het nadenken over degrowth en daarom ging ik naar de rampomp in plaats van een van mij gestolen zonnepomp.
Ik ben een amateur-imker en ik heb een perceel met tuinen / fruitbomen waar ik graag een kleine, goedkope pomp wil installeren.

Ik heb een kleine bisse die ongeveer 1 meter onder mijn perceel stroomt en ik wil het water aan de bovenkant van mijn perceel met maximaal 4 meter hoger laten staan ​​dan 20 meter zonder stroming bij aankomst. (als het systeem 24 uur draait is dit geen probleem)

Ik heb tot nu toe geen stroominformatie of iets dergelijks. Ik heb een eerste test gedaan (zie bijgevoegde foto) waarbij ik begin met een eerste val van 50 cm en ik test om een ​​hoogtepunt te hebben op 2 m (factor x4).

Tot op heden werkt niets... De start wordt niet gemaakt en ik wil dit project niet opgeven dat zal worden hergebruikt door veel mensen in mijn regio die op de beurt op me wachten en me uitlachen omdat ze niet geloven aan deze operatie.

Kunt u mij helpen of mij doorverwijzen naar documenten?

Weinig aanvullende info om de kosten zoveel mogelijk te minimaliseren mijn onderdelen zijn van het herstel van sanitaire buis 1/2.

Bij voorbaat dank voor alle hulp die u mij kunt geven.

15358071578237409318865763477137.jpg
1 x
Gianluca
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Bélier-pomp voor kleine installatie




par chatelot16 » 01/09/18, 21:36

als er een val van 50 cm is en een hoogte om te klimmen van 4 m, zou een perfecte ram een ​​stroom opstijgen die 8 keer lager is dan die welke passeert in de val van 50 cm ... en aangezien perfectie niet van deze wereld is, zal de werkelijke stroom lager zijn

maar daarvoor is het wel nodig om het principe van de ram te begrijpen...nooit duidelijk uitgelegd...het is een beetje hetzelfde principe als de schakelende voeding in elektronica

het water moet sneller gaan in een pijp met een druk van 50 cm water, en een klep moet plotseling sluiten om een ​​waterslag te produceren die de druk verhoogt... de pijp moet de waterslag lang genoeg maken... als het te kort werkt het niet... deze pijp moet behoorlijk stijf zijn... als hij flexibel of elastisch is gaat de waterslag verloren in de pijp

als je met een opgerolde buis een bepaalde lengte maakt, moet deze buis perfect vastzitten... als de buis gewoon op de grond wordt opgerold, gaat hij bewegen en gaat de waterslag verloren

de zwarte polyethyleen watertoevoerleidingen zijn stevig genoeg om een ​​goede waterslag te maken, maar ze moeten goed vastzitten ... als ze bewegen gaat de energie van de waterslag verloren
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Bélier-pomp voor kleine installatie




par Christophe » 01/09/18, 22:48

Je zit dus een beetje in dezelfde situatie als ik een paar jaar geleden zie: tuinieren/hydraulische-rampomp-ontwerp-en-fabricage-huis-t5268.html

Om samen te vatten:

a) de stroomopwaartse leiding moet zo stijf mogelijk zijn, het is onmogelijk om op de laatste meters een flexibele leiding te gebruiken
b) de PVC-fles is helemaal geen goed idee: de lucht lost uiteindelijk op in het water, het voordeel is dat het transparant is en je zult het zien... je moet ofwel een ontluchter (die naar binnen zuigt een beetje lucht bij elke cyclus) of een membraan dat de lucht van het water scheidt (een klein expansievat voor terugwinningsverwarming is perfect)
c) de afstelling van de massa's op de einddemper moet zeer fijn zijn, vooral omdat de hoogte laag is
d) de dichtheid moet perfect zijn in het "ram" -circuit (hennep verplicht en ik zie het nergens op je foto)

Kijk eens naar dit onderwerp: tuinieren/hydraulische-rampomp-ontwerp-en-fabricage-huis-t5268.html

Ik had een val van 50 cm en het lukte me om 3-4 meter omhoog te gaan...alles wordt uitgelegd in het onderwerp
0 x
gigiati
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/09/14, 12:36
Plaats: Savièse Valais, Zwitserland
x 1

Re: Bélier-pomp voor kleine installatie




par gigiati » 02/09/18, 09:04

Super bedankt voor al jullie antwoorden!

Het is inderdaad slechts een eerste test zonder hennep met een plastic fles om het effect te zien (zoals op de weinige lege die ik heb gezien).

Blijkbaar zijn verbindingen + stijve buizen de sleutel om het rameffect niet te "verliezen".
Ik ga de tijd nemen om dit allemaal nog eens te lezen en jullie feedback te geven, maar niet voor volgend weekend denk ik omdat het tijd kost om dit en het materiaal te herstellen.

Nogmaals bedankt en tot snel allemaal!
0 x
Gianluca

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten