DIY-tip: hoe u een randafmeting kunt verbeteren

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

DIY-tip: hoe u een randafmeting kunt verbeteren




par Flytox » 04/08/17, 21:13

De randen afsnijden is goed, maar wanneer het met de "rotofil" is, wordt het verbruik van draad snel problematisch of zelfs boulimisch .....
De "andere" oplossing is een soort klein plastic mesje dat wordt gemonteerd in plaats van de spoel van de rotatiedraad.
Het probleem is dat deze vuile messen sneller verpesten dan hun schaduw (ongeveer 30 minuten), zijn gemaakt om niet gemakkelijk te worden gedemonteerd / gerepareerd (geklonken zonder te worden geblokkeerd in rotatie) ..... kortom is niet beter / duurzamer dan de rotofil-oplossing. : Oops:

h3.jpg


De fabrikanten van deze apparaten hebben deze mogelijkheid begrepen om ons deze me.des accessoires zoals dure en breekbare verbruiksartikelen met gevangen klanten te verkopen, .... eindelijk het gebruikelijke verhaal, natuurlijk verkocht zonder vaseline ... :onheil:

h4.jpg


Nadat ik een oude skischoen van Emaus had verzameld, sneed ik stukken en sneed ik nieuwe messen.

h5.jpg


Ze zitten in (rilsan?), Het is echt heel resistent, ongeveer 2 keer dikker dan de originele messen ... en het werkt in het haar ..... ook in grootte ..... de batterij duurt net zo lang ... Ik heb het voor de levensduur alleen geprobeerd voor de ontlading (ongeveer 30 minuten) maar na deze test zijn ze nog steeds als nieuw! : Mrgreen:

h8.jpg


h7.jpg


Ik hou je op de hoogte. : Mrgreen:
2 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: DIY-tip: een randgrootte verbeteren




par Oli 80 » 05/08/17, 00:06

: 4: Hallo, deze doe-het-zelvers lijkt interessant, ik weet dat iemand die ik ken de messen van kleine groentemessen had teruggevonden waarvan de houten handvatten waren gebroken, en deze op de kop van de rand had aangepast, maar het metaal eindigde vervormen

later gebruikte hij de goedkoopste geplastificeerde stalen waslijn die vaak in een kofferbak werd verkocht, of toen we de remkabels van fietsen verwisselden, gaven we de oude aan deze heer, maar deze rafelde, deze waslijn kan worden gevonden in goedkope bazaarwinkels zonder de merken te vermelden

maar het lijkt erop dat de waslijn beter bestand was voor de snijkant maar voor de was konden we niet hetzelfde zeggen

hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: DIY-tip: een randgrootte verbeteren




par Flytox » 05/08/17, 23:31

Voor de motorkabel (diameter 3 mm?) Ik heb al op mijn maaier geprobeerd om het mulchgereedschap te simuleren, het verdween in (minder dan 5 minuten?). Gelukkig heb ik hem niet in de voeten genomen toen hij wegging !!! Ik heb het nooit gevonden !!! Aan de andere kant, door het te vervangen door de grootste plastic rotatiedraad die ik kon vinden (met vierkante doorsnede), "hield" het "vast" (zonder vergrendeling) over een maaibeurt van 1u30? Zeer goed resultaat voor een paar minuten, en als de plastic draad te kort wordt, werkt het niet meer. : Wink: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: DIY-tip: een randgrootte verbeteren




par Oli 80 » 08/08/17, 19:59

Hallo, ik had het mulchgereedschap al gezien in de kleine catalogi van vanadium-vrachtwagens die voorbij kwamen
jammer dat deze vrachtwagens niet zo vaak passeren, het is beter dat de latten van plastic zijn, omdat de persoon die ik ken die de messen van de kleine groentemessen op zijn border cutter had gebruikt, een van hen geblokkeerd en werd gevonden geplant in het houten hek tussen
hij en zijn buurman, gelukkig was er niemand in de tuin en omdat het ver kan vliegen, zou het 2 of 3-tuinen verder kunnen hebben gestolen en iemand pijn kunnen doen

misschien zijn kleine scherpe metalen messen niet scherp en kunnen ze het lukken

hartelijk
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: DIY-tip: een randgrootte verbeteren




par Ahmed » 08/08/17, 21:27

misschien zijn kleine scherpe metalen messen niet scherp en kunnen ze het lukken

Dit is het principe van landbouwmaaiers: ze worden nooit geslepen, maar veranderd als ze te veel slijtage vertonen. Het is de snelheid die de snede veroorzaakt, dus het valt nog te bezien of de snelheid van de snijkant voldoende is en, anderzijds, of deze kleine bladen niet gevaarlijk zijn vanwege dit feit, hoewel niet scherp?
Zie dit illustratie ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: DIY-tip: een randgrootte verbeteren




par Oli 80 » 08/08/17, 22:00

Het is waar dat ik dit soort doe-het-zelf nog nooit heb gedaan, maar wacht op de voortzetting van de flytox-tests met zijn trimmer
met zijn plastic mes (rilsan), maar zoals we zeggen zijn alle ideeën goed om te nemen

het zou dunne metalen strips nodig hebben die zelfs flexibel kunnen zijn, zoals tabbladen van kladblok, want als het metaal groter is, weegt het en riskeert het gebruik van de motor van de snijkant, we kunnen deze strips bijvoorbeeld in blikken snijden.

kortom het blijft DIY
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par Ahmed » 08/08/17, 23:07

Het zou de voorkeur verdienen als ze flexibel en dun zijn, omdat een lage traagheid het gevaar van gebruik aanzienlijk zou verminderen.
Zodra de vorm, dikte en aard van het staal zijn bepaald, zou het mogelijk zijn om een ​​speciale koekjessnijder te gebruiken om het op aanvraag te maken ... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par Oli 80 » 09/08/17, 22:20

: 4: Hallo, het is waar dat dit soort onderdelen gemaakt kunnen worden zodra we een cookie-cutter hebben, het lijkt me dat het in dit andere onderwerp van flytox is besproken Tuinieren / DIY stuff de-verbeteren-a-maaier-a-grass-t11877.html

om het mulchgereedschap te maken, verkochten ze ook dit type bosmaaierkop aan de vrachtwagen https://www.youtube.com/watch?v=x3fAmU7efck

maar hey ik kan zo'n systeem niet zien op een border cutter
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par Oli 80 » 15/12/17, 18:54

Hallo, hier is een zeer eenvoudige en zelfs goedkopere tip voor bordercutters

en als een draad voor randsnijden

0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par Oli 80 » 18/09/19, 18:50

Goedenavond, hier is een gadget gevonden op het net https://www.eurotops.fr/coupe-bordure-piles-42022.html

en tegelijkertijd graaf ik het onderwerp op
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten