Wieden loopbruggen?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Wieden loopbruggen?




par Ahmed » 18/05/17, 09:41

Om dit onderwerp te openen, gebruik ik het voorwendsel van de zorgen vanExnihiloest, de armen, wie is gedwongen om zijn opritten te behandelen met glyfosaat, omdat het zijn gebruikelijke natriumchloraat mist! : Lol:
Persoonlijk maakt groen mij veel minder dan deze obsessie met maximale sterilisatie, maar ik kan begrijpen dat voor sommigen psychologisch geruststellend is (er kunnen andere redenen zijn voor deze vereiste) ...

Er zijn nogal wat manieren om met het probleem om te gaan. Het eenvoudigst, althans op theoretisch niveau, is om met dit aspect rekening te houden bij het ontwerpen van de gangpaden, volgens hun functionaliteiten en ook het idee dat men ervan heeft. In deze hypothese variëren de modaliteiten afhankelijk van de "mate van allergie" voor chlorofyl. Dit gaat van de met gras begroeide doorgang en min of meer gemaaid, tot dezelfde, maar met trapplaten, of, aan de andere kant, een losse grond, bedekt met een "bidim" (niet-geweven geotextiel) en opgevuld met gemalen of gelijkwaardig . In dit laatste geval zal het gras zich zeer weinig vestigen en de oppervlakkige beworteling zal de moeilijkheid van het verwijderen aanzienlijk verminderen (op voorwaarde dat u niet te lang wacht met reageren!).
Het algemene geval is dit echter niet en het is noodzakelijk om steegjes te maken en curatieve oplossingen te vinden. Janic noemde thermisch wieden, een oplossing die heel goed werkt in het zaailingstadium van onkruid, maar slecht geschikt blijft voor gevestigde grassen: alleen de bovengrondse delen zijn verwelkt. Deze werkingswijze is energie-intensief en als je ervoor kiest, moet je niet vergeten dat het doel niet is om de bladeren te verbranden, maar om een ​​thermische schok te veroorzaken die vervolgens zal leiden tot uitdroging, dus sta er niet te zwaar op: de lichte ineenstorting onder de vlam van de aangetaste organen geeft aan dat het doel is bereikt. Het is nog steeds mogelijk om volwassen planten op deze manier te vernietigen, maar het mag niet worden verhuld dat er meerdere passages nodig zijn.
Een transparant (of ondoorzichtig?) zeildoek dat kort over de met gras begroeide delen is gespannen, zal dezelfde rol spelen als de butaan/propaan fakkel, op voorwaarde dat de zon zeer actief is (het hangt dus af van het seizoen en de bewolking) en de tentoonstelling van de plaats ...
Het rooien geeft goede resultaten, afhankelijk van het soort onkruid en het soort ondersteuning, maar kan zeer arbeidsintensief, zo niet onmogelijk blijken te zijn.
Een laatste oplossing bestaat uit het gebruik van kokend water: op voorwaarde van voorzichtig werken en bij warm en droog weer geeft dit over het algemeen zeer goede resultaten aangezien de thermische werking niet beperkt is tot de bovengrondse delen, maar zich uitstrekt tot de wortelzones. Een ander voordeel ten opzichte van de gastoorts is dat het mogelijk is om aan de voet van een cederhaag (of andere gevoelige plek) te handelen zonder deze in brand te steken! :(

Ik beperk me vrijwillig tot fysieke processen, wetende dat kruiden-onkruidverdelgers op de markt beginnen te komen en dat ook gebruikelijke huishoudelijke producten uit hun gebruikelijke gebruik worden gehaald, zonder dat dit perfecte onschadelijkheid garandeert...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Het wieden van loopbruggen?




par olivier75 » 18/05/17, 10:28

hello,

Dit is wat ik deed, 5 jaar geleden begonnen, ik ben er blij mee. De foto is vorige week gemaakt, we waren van plan een bloemenstrook te verlaten, maar gaven het uiteindelijk op voor manoeuvreerfaciliteiten.
Er is alleen handmatig wieden en pasta water op de paardebloemen.
Ik herhaal dat we niet erg aanwezig zijn.
Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik overal een egel maken zoals op de foto, terwijl op het originele deel de lijsten vaak de bidim raken.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Olivier
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het wieden van loopbruggen?




par Ahmed » 18/05/17, 10:38

Het doel van de honingraatstructuur is om dit type grind, fijn en rond, te stabiliseren...
Bedoel je dat je afziet van de honingraatframes en gewoon deze laag grof aggregaat (egel) neerlegt?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Het wieden van loopbruggen?




par olivier75 » 18/05/17, 11:02

Nee, de frames worden gebruikt om het grind te stabiliseren om te lopen zonder bij elke stap uit te glijden, terwijl het "onverdicht" blijft om met de wortels te wieden. Maar ik zal er meer stenen onder leggen om het uit te drogen. Tegenwoordig hebben zaden voldoende reserve om toegang te krijgen tot de bidim en microwortels te maken die deze oversteken.
Dat gezegd hebbende afgezien van de paardebloemen die in het plastic vastzitten, wieden en heel gemakkelijk en de wortels komen.
De ecologische dimensie in relatie tot onkruidverdelger moet nog worden gerelativeerd.

Olivier
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het wieden van loopbruggen?




par Ahmed » 18/05/17, 11:12

Over het stabiliserende aspect van de structuur zeg ik hetzelfde als jij... Bedankt voor de verduidelijking over het belang van de egel.
Bidim en kunststof kozijnen zijn nog steeds duurzaam, wat de impact van hun eerste vervaardiging vermindert...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Het wieden van loopbruggen?




par Gaston » 18/05/17, 11:37

olivier75 schreef:Er is alleen handmatig wieden en pasta water op de paardebloemen.
Ik bevestig.
Thuis lijkt het meer op aardappelwater, maar het werkt heel goed, met hetzelfde nadeel als chloraat van soda: het laat zout in de grond achter.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Het wieden van loopbruggen?




par olivier75 » 18/05/17, 12:14

Ik kweek dit jaar 40 tot 300 aardappelvoeten, dus het zal waarschijnlijk ook aardappelwater zijn!
Ik gebruik weinig zout in het kookwater, en gebruik nog geen 20l per jaar op 100m2, dat vind ik te verwaarlozen.
Olivier.
0 x
jpg43
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 28/08/15, 15:56
x 29

Re: Het wieden van loopbruggen?




par jpg43 » 19/05/17, 09:50

Hallo, bij het wieden van de paden met kokend water of steekvlam wil ik de vernietiging van de fauna benadrukken die deze agressie ondergaat.
Ik heb niet veel te wieden maar ik ga deze nieuwe zogenaamde ecologische onkruidverdelgers proberen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het wieden van loopbruggen?




par Ahmed » 19/05/17, 10:39

Jpg43, je hebt gelijk, het is een onvermijdelijke nevenschade, maar hoe onevenredig ook, op grote schaal en in zogenaamd rijkere kringen beoefend door industriële landbouw of zelfs "chemisch" tuinieren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Het wieden van loopbruggen?




par chatelot16 » 19/05/17, 11:04

puur natriumchloraat brengt heel weinig zout omdat het zeer effectief is en je niet veel toevoegt

helaas werd het chloraat lange tijd gemengd met half zout om het onbruikbaar te maken bij de vervaardiging van explosieven: dat maakt het jammerlijk vervuilend omdat er veel meer moet worden toegevoegd ... en het is nutteloos tegen terrorisme omdat de vervaardiging van chloraat frisdrank is gemakkelijk voor een bekwame chemicus

hoe dan ook, om te deserberen heb je energie nodig: om chloraat te maken, neem je zout en breng je het energie door elektrolyse ... en het chloraat heeft zijn vernietigende effect door deze energie vrij te geven voordat het weer zout wordt

Thermische onkruidverdelgers van het fakkeltype zijn energiekloven, en gezien de hoge prijs van gas in kleine flesjes, geven we misschien de voorkeur aan elektrische thermische onkruidverdelgers

als we thermisch willen wieden, zouden we iets minder stoms moeten uitvinden dan een steekvlam: een vrij grote doos die we op de grond zetten op het te wieden gebied met een verwarmingsmiddel dat de grond zal verwarmen zonder warmte te verliezen in l 'lucht

het verwarmingsmiddel zou een houtgestookte open haard kunnen zijn die wordt gevoed met afval uit de tuin!

kokend water is een goede oplossing: u kunt zonneverwarming of een houtgestookte open haard hebben voor alle doeleinden van het huis en het wordt ook gebruikt om onkruid te wieden

vergeet niet wanneer u een thermostatische kraan plaatst om te voorkomen dat gebruikers kokend heet water gebruiken om een ​​andere kraan te plaatsen die niet door de thermostaat gaat om kokend water te hebben om te wieden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten