Monsanto Roundup verbannen uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Monsanto Roundup verbannen uit de verkoop in Frankrijk, een klap ??




par Christophe » 15/06/15, 13:00

Te nemen met enkele voorzorgsmaatregelen:

Einde Roundup. Dat heeft de minister van Ecologie, Ségolène Royal, zondag op France 3 aangekondigd het verbod op de zelfbedieningsverkoop in tuincentra van Monsanto's ster-onkruidverdelger, om de schadelijke effecten van bestrijdingsmiddelen tegen te gaan. "Frankrijk moet in het offensief zijn om pesticiden te stoppen", zei ze.


http://www.lepoint.fr/environnement/l-o ... 4_1927.php

En lees of herlees het debat over de schadelijkheid van Roundup waarover we het al in 2009 over econologie hadden: https://www.econologie.com/forums/le-monsant ... t7275.html
Dernière édition par Christophe de 15 / 06 / 15, 15: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/06/15, 13:27

1) Ik dacht dat ze tegen bestraffende ecologie was???

2) Frankrijk in de aanval???

Ondanks Ecophyto 2018, het plan van het Ministerie van Landbouw, neemt het gebruik van bestrijdingsmiddelen toe!

3 keer minder UAA [nuttige landbouwgrond] omgerekend naar biologisch in vergelijking met Oostenrijk...

3) Waarom een ​​bepaald merk verbieden en niet het molecuul (glyfosaat)?

Naar mijn mening weer een voortijdige aankondiging zonder staart of kop die zal eindigen in een legale "flop"!

Decodering: het is de oorlog tussen Ségolène en Fabius om erachter te komen wie de controle heeft over de grote COP21-conferentie in Parijs in december. En je hebt het! Het gaat om surfen op een thema waarvan we weten dat het een media-buzz zal creëren (Roundup is bekend, niet glyfosaat! Monsanto is een monster, niet een concurrent die een "equivalent" op de markt brengt: Bayer bijvoorbeeld en zijn bekende merk Compo) en daarom om maximale "mediazichtbaarheid" te hebben.

[PS: ik verdedig glyfosaat niet: zie elders hoe ik met het onkruidprobleem omga!]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/06/15, 13:34

Ja ik "stem" ook voor het eenzijdige bekendmakingseffect van de grote vorst!!!

Zonder wetgeving denk ik niet dat het mogelijk is om de marketing van een molecuul nog minder van een product zo gemakkelijk te verbieden (omdat andere productvarianten hetzelfde molecuul zouden kunnen gebruiken, wat in strijd zou zijn met de wet van vrije concurrentie en discriminerend voor Monsanto.. hier speel ik advocaat van de duivel...)!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 15/06/15, 14:58

Gewonnen Christophe...Deze kruik heeft een merk en een product aangevallen dat het onderwerp is van internationale patentregistratie....Dus de kleine verklaringen van Segolène zullen de Franse belastingbetaler kolossale fortuinen kosten voor een product dat niet langer wordt verkocht... Waarvoor? omdat alle onkruidverdelgers die in tuincentra worden verkocht al glyfosaat bevatten in dezelfde concentratie als Roundup voor een prijs die 4 keer lager is... Men vraagt ​​zich af of deze kalkoen het niet expres deed om steekpenningen te ontvangen in ruil voor wat Monsanto na de proeven zal aanraken ...

Geen gezeik...ze kan deze niet zwijgen...Francois wil het niet doorgeven aan Bashar of Daesh tegen sommige kamelen...

Als je weet dat je met zout, azijn en heet water of gewoon met plantaardige olie hetzelfde resultaat krijgt (catastrofaal)...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/06/15, 16:05

Kortom, weer een linkse politieke zwendel?!? :( :(

Onkruid wieden met plantaardige olie Ik weet niet zeker of het zo eenvoudig is: ik las enige tijd geleden een artikel dat een Frans bedrijf een onkruidverdelger (of fungicide ik weet het nu niet meer??) ontwikkelde op basis van plantaardige olie. Maar dat de kostprijs erg duur bleef en dat het daarom (voorlopig) voorbehouden was aan biologische boeren... Marketing voor de pro's gepland over een paar maanden.

Wilt u een onderwerp dat alle (echt) groene methoden om onkruid te bestrijden zou bespreken, zou welkom zijn... Macro u die lijkt te weten dat u het kunt maken alstublieft?

Moi je connais que le chalumeau, que je n'ai jamais pratiqué et l'arrachage mécanique, que je ne pratique plus vu la labeur lol)...finalement la méthode la plus écolo c'est peut être...de ne rien doen? :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/06/15, 16:37

Er zijn veel alternatieve methoden die werken:

- "biologische" onkruidverdelgers op basis van geraniumextract (precies pelargonzuur: Pelargonium = Latijnse naam voor "Geranium")

Zonder reclame, bijvoorbeeld: http://www.secteurvert.com/grand-public ... erbes.html

Het werkt goed, mits je de plant "verdrinkt". Kost vrij duur.

- fysische methoden: brander; verspreid kokende emulsies, enz...

Een voorbeeld: http://oeliatec.com/principe-de-desherbage/
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/06/15, 18:41

het is echt triest...

glyfosaat is slecht als totale onkruidverdelger voor plaatsen waar je niet wilt dat er iets groeit...niemand kan begrijpen dat het alleen planten doodt die bladeren hebben, dat het geen preventieve werking heeft als je wilt voorkomen dat er nieuwe planten groeien

dit soort ecoloog blijft altijd bestraffend, ook al zegt ze het tegenovergestelde

echte constructieve ecologie zou zijn om het beste droogmiddel te adviseren voor diegenen die willen voorkomen dat er iets groeit op wat gemakkelijk schoon moet blijven: natriumchloraat: als het zijn werk doet, verandert het in zout (natriumchloride) het is veel effectiever dan zout: als we met zout zouden willen verdienen, zouden we met overmatige hoeveelheden vervuilen met zout

het probleem is dat puur natriumchloraat praktisch is voor het maken van explosieven... we hebben het verplicht gemaakt om er zout in te mengen, wat het vervuilender maakt omdat het minder effectief is: je moet meer toevoegen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 15/06/15, 18:51

Plantaardige olie die fijn op groene planten wordt gespoten, heeft hetzelfde effect als glyfosaat... het blokkeert de fotosynthese...

Anders is er heet water stoom

Het recept voor onbebouwde gebieden (die we op termijn steriel willen maken) van het type rotssteeg...
2 kg grof zout 3 liter witte azijn met XNUMX liter zeer heet water...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 16/06/15, 09:52

Did67 schreef:…3) Waarom een ​​bepaald merk verbieden en niet de molecule (glyfosaat)]


Ségolène is de dochter van een generaal...

Glyfosaat, het zou subtieler zijn om de verkoop ervan niet te verbieden, maar het gebruik ervan op Franse bodem te verbieden. Een uitbreiding van de mijncode van 1810 zou de ondergrond kunnen beschermen tegen chemicaliën.

Door de verkoop van glyfosaat in Frankrijk te verbieden, zullen boeren elders gaan. In China bijvoorbeeld waar het niet duur is:

Beeld

Link: http://cn.made-in-china.com/gongying/ji ... Aqcrk.html

Er zijn voetnoten. Opmerking #3 zegt: 3.在药液中加适量柴油或洗衣粉,可提高药效。

Volgens translate.google vertaalt het zich naar: "De effectiviteit van glyfosaat kan worden verbeterd doorr brandstof toevoegen"! :schok: : Cheesy: : Lol:
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 16/06/15, 12:27

Did67 schreef:... Een voorbeeld : http://oeliatec.com/principe-de-desherbage/

De SNCF kon het hete water gebruiken voor het wieden van de spoorrails door oude stoomlocomotieven in te zetten. Het moet niet ingewikkeld zijn om te implementeren.

Nog niet zo lang geleden had de SNCF de voorraden ongebruikte ontbladeringsmiddelen gekocht van de Amerikanen, een gevolg van het einde van de oorlog in Vietnam. Een artikel in Science & Avenir luidde de noodklok.

Momenteel gebruikt de SNCF glyfosaat in Tire-la-Rigaud:

Beeld

Tenzij ik me vergis, is het 50 ton per jaar... :schok:

Link naar het SNCF-document: http://cpdp.debatpublic.fr/cpdp-lgv-bor ... 51125-.pdf

In mijn vorige bericht staat "par toevoeging van diesel" die moet worden gelezen. (Er is niet langer genoeg tijd om typefouten te corrigeren).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 119 gasten