Bossige plant snelgroeiende tegen het hoofd gezien?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Bossige plant snelgroeiende tegen het hoofd gezien?




par Christophe » 24/05/15, 12:42

Hallo,

Ik moest een boom kappen in mijn tuin (omdat hij de elektriciteitskabels begon te raken ...), zorgen: hij verborg het tegenovergestelde met de woonkamer van de buren. Ik ben daarom op zoek naar een plant die snel groeit en "bossig" genoeg is om dit tegenovergestelde te verbergen ...

Uiteindelijk zal een hoogte van 3m tot 4m voldoende zijn.

Beeld

Ik heb Japanse duizendknoop in een andere hoek van de tuin, maar het is niet dicht genoeg ... want niets zou voorkomen dat ik een beetje naast andere planten zou plaatsen ...

Elk advies of advies over plantensoorten?

dank u
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 24/05/15, 13:57

Japanse duizendknoop is bossig, maar niet hoog genoeg om aan je criteria te voldoen.
Het zal moeilijk zijn om een ​​plant te vinden die snel groeit en beperkt is tot 3 / 4 M ...
Ik stel voor dat je een steun installeert (gaas, trellis ...) en een liaan beklimt; de volubilis (of boon met roeispanen!) zal snel bezinken en dan kun je een meerjarige wijnstok gebruiken die langzamer groeit (iya de keuze).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 24/05/15, 14:31

Bamboe, maar het wordt snel invasief.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/05/15, 16:43

Ik dacht ook aan bamboe, dat in de winter "lommerrijk" blijft.

Ik heb een Fargesia rufa, die niet van nature invasief is, zelfs als de groep toch groeit! Hij zuigt niet zoals de anderen.

http://www.moneden.fr/article/fargesia- ... wwodF7oAAw

http://www.florum.fr/fargesia-rufa/5620 ... ie-zp.html

Het is ook een goed toevluchtsoord voor vogels ...

Maar het duurt nog een paar jaar om zijn definitieve grootte te bereiken.

Voor de anderen, kies een soort die meteen 3 m maakt en richt een barrière tegen wortelstokken op.

http://tissnet.fr/barriere-anti-racine- ... tAod02sAUA

Stel het op door iets naar buiten te leunen, als een soort conisch bassin. De wortelstokken die tegen elkaar stoten, gaan daarom omhoog en gaan er niet van onderaf omheen. Tweemaal per jaar, ga rond en snijd met een schop die zou proberen over de top te gaan!

[Ik geef de sites ter illustratie, zonder specifieke kennisgeving]

Tot slot, voor uw ietwat barre klimaat in de Ardennen, zie de kwestie van rustiekheid (weerstand tegen kou) met een lokale kweker!
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 24/05/15, 17:53

Arundo Donax.

8) hoog bedrijfsrendement en magnifiek.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/05/15, 18:23

In de Belgische Ardennen geef ik niet veel van zijn huid: ik ben bang dat als hij een winter of twee doorbrengt, de derde fataal zal zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 24/05/15, 18:57

het houdt 15 minder in de grond. dat zou genoeg moeten zijn.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 25/05/15, 02:38

Ik bied u:

De miscanthus tussen 2.4 m en 3.2 m Maar zal zich niet verbergen voor de 2 de week in juni. Ik zal bevestigen wanneer de mijne hun maximale grootte hebben.
Voordeel is niet te snel, de planten zijn niet te duur en in 3-jaren moet je iets correct hebben als je + - 70 cm in alle richtingen hebt geplant.
Het probleem is dat als u de stengels van het voorgaande jaar niet verlaat, het risico bestaat dat u kantelt tijdens een zware regenbui, vooral als er wind is.

De Ivy De hoogte hangt af van zijn ondersteuning 5 m zonder zorgen 8 als je wilt.
Voordeel is het hele jaar door groen. de planten zijn niet erg duur. je kunt zelfs stekken nemen en ze bewortelen. Ik raad je nog steeds aan om clonex te gebruiken, het slagingspercentage is dan 100%. Minimaal onderhoud, u hoeft slechts eenmaal per jaar te maaien zodra de top van de ondersteuning is bereikt. Voor 3 M tel 3 tot 4 jaar. De dikte van de schermafdekking is beperkt tot min. Tel ongeveer 40 cm
De bijen zullen het waarderen in de herfst.

Het probleem is dat het loszit, dus plan eromheen te maaien.
De steun moet zeer solide zijn, de klimop is zwaar, vooral na regenachtig weer.

Hop De hoogte kan variëren van 4 tot 6 m, de ondersteuning kan goedkoop worden gemaakt. Als je op een dag bier maakt, kan het nuttig zijn.
In 2 of 3 jaar zullen de planten een mooi scherm maken.

Verveling op volledige hoogte wordt pas eind juni bereikt. U wordt alleen 2 of 3 per maand verborgen.

Voor een eerste zomer, het zaaien van klimbonen, kunnen sommige 3 m bereiken. ondersteuning bieden.



anders groeit de esdoorn zeer snel, ook de beuk. Het probleem is dat wanneer ze moeten worden gekapt het snel duur wordt zolang er gebouwen in de buurt zijn. En er zijn bladeren te verzamelen in de herfst.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/05/15, 09:16

Zal de "specificaties" moeten bepalen: winterhardheid, seizoensplant of niet, met of zonder ondersteuning ???

Afhankelijk, zouden er geschiktere oplossingen zijn dan andere ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 30/05/15, 12:19

Bedankt voor deze verschillende voorstellen en sorry voor mijn reactietijden.

Op de specificaties:

a) Ik wil geen structuur opzetten
b) Vereiste rusticiteit (-20 ° C)
c) Zo arme, zure en rotsachtige grond = alles om wat te behagen! (de miscanthus die konijn me een paar jaar geleden had gegeven, heeft 2-jaren gehouden ... maar het is in dezelfde regio als ik)
d) En om het allemaal te vullen: op deze locatie heb ik alleen 30 tot 40 cm bovengrond, daaronder is het bijvullen ...

Anders had ik het vellen van de boom verwacht en ik had 2-hazelaars al een paar jaar geleden geplant, maar op dit moment zijn ze niet hoog genoeg (maar omdat ze in de schaduw van de boom waren) neergeschoten zouden ze nu beter moeten groeien).

Ik denk dat ik daarom duizendknoop zal proberen, omdat ik het bij de hand heb en het rustiek is (door de wortels) ... maar de invasie moet beheersen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 126 gasten