Ze noemde zichzelf Karmin

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Ze noemde zichzelf Karmin




par Macro » 07/01/15, 10:04

Karmin.. Gisteren dood aangetroffen... Sinds twee jaar heeft deze charmante kikker zijn intrek genomen in een bassin van ongeveer 2000 liter waar mijn regenwater eindigt... Vreemd genoeg is dit bassin hemelsbreed 300 meter vanaf het eerste punt van Het natuurlijke water bovendien, tussen het genoemde waterpunt en dit bassin zijn twee muren (waarvan er één 3 m hoog is)... Ik noemde het Karmin als eerbetoon aan Kermitt en omdat ze op deze plek de weg kwijt was (net als mijn Garmin GPS).. De enige plausibele verklaring voor zijn komst, mijn zoon die aan het vissen was, had een karper meegebracht die hij in het zwembad had gezet terwijl hij wachtte om hem aan mijn vader te geven, misschien had hij wat eieren op zijn mand meegebracht. .. In de nacht van 30 op 31 bevroor het oppervlak van het bassin. Ik brak de dunne laag ijs op de ochtend van de 31e, maar aangezien karmin al een winter had doorgebracht (dat gezegd hebbende, het bassin is niet bevroren afgelopen winter) Ik hield mezelf voor dat ze zich ergens moest verstoppen (ik zou een foto maken van haar omgeving er staat een grote bloembak naast het bassin waar ze zich onder kan verstoppen). ...
Waarom dit bericht???

Nou, gewoon om preventieve maatregelen te nemen voor het geval er nog een komt.Wat te doen zodat ze een betrouwbaar toevluchtsoord heeft??? Want zelfs als ze Mamita deed schrikken door elke keer dat ze haar was ophing in de wasbak te duiken, zorgde dit charmante wezen ervoor dat de kat van de buren ging sporten (die verschillende baden nam om haar te vangen) en haar maaltijden moest koken muggenlarven die, om zeg maar, helemaal verdwenen sinds ze daar was... Het was een kikker met een donkergroene rug, zijn lichaam was ongeveer 6 cm lang... Ik moet nog zien of blijkt dat ze van ouderdom is overleden...

Ik kwam net op het net te weten over de soort in mijn omgeving... het was waarschijnlijk een gewone kikker (ofwel een lesa en een lachende hybride) of een van de twee oorspronkelijke soorten... Dus normaal gesproken had hij meer dan 2 jaar moeten leven ...
Ik moet proberen zijn lijk op de bodem van het bassin uit te vissen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens




par tigrou_838 » 07/01/15, 11:47

hallo en condoleances voor je kleine kikker.

j'ai aussi un petit bassin de plus ou moins 800litres ou termine mes eaux de pluie, et j'ai aussi une grenouille qui a trouver refuge sous les plantes autour du bassin, et la riviere et a 500metres de la, avec une route a oversteken.

om te voorkomen dat het water over het hele oppervlak bevriest, heb ik een kleine pomp die een straaltje water van 30 cm hoog laat lopen.

met temperaturen tot min 11 graden de afgelopen dagen, en ruim 5 centimeter ijs op het bassin, was er altijd een gat in het ijs van 10/15 cm doorsnee, daar drinkt de kat.

Ik weet niet of het er nog is, ik zie het misschien in het voorjaar.

A+

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/01/15, 11:56

RIP Karmijn!

Beeld

Ik heb een schep dode kikkers in mijn tuin, naast een beekje... noodzakelijkerwijs...

Het ergst zijn de mangaten of verloren putten zonder uitgangen in het onderste deel en waar ze erin slagen te vallen en er niet meer uit komen...snuif...

Ik heb ook op een dag een grote "gemaaid" ... bah sorry voor haar! : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 07/01/15, 18:42

De foto van zijn omgeving.. Het was goed gehuisvest mijn kleine beestje...
Beeld
2000 liter wagenpark voor haar alleen..


En de foto van Karmins stoffelijk overschot...
Beeld

Ik had haar onderschat, ze meet 10 cm van het puntje van de snuit tot het kruis... Geen wonder dat ze deze zomer grote plonsen maakte.. Ze moet muggen hebben ingeslikt... anders had ze een jaar meer incognito doorgebracht. ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/01/15, 22:26

Het is zo schattig...

Beeld

Maar er is dit, ook schattig....

Beeld

op hetzelfde grondgebied, tegen het hek op - 20 m van het huis.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 08/01/15, 10:02

verrassend deze aandacht voor een wezen waarvan de Fransen verondersteld worden grote eters van hun dijen te zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/01/15, 10:13

Ik ben zo... Ik heb geen huisdier, maar ik respecteer en promoot zoveel mogelijk het leven van de beestjes die om me heen evolueren, zolang ze niet gevaarlijk of verwoestend zijn... Karmin had inderdaad mooie dijen...ik ben geen fan, maar ik heb ze al gegeten...

En toen maakte ze me eerlijk gezegd aan het lachen...Ik was al een tijdje bezig haar portret te tekenen, maar ze was echt slim...En heel sportief...Ik had zelfs besloten om het zwembad niet meer schoon te maken dat het zou zijn daar (ik deed het een keer per jaar) en ik beperkte mijn wateronttrekkingen daaruit tot de gieter (terwijl ik het voorheen bij de pomp deed om mijn vader water te geven voor zijn moestuin)...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 08/01/15, 17:23

Je kikker was belangrijker geworden dan water voor de moestuin van je vader!?!

:schok:

: Cheesy:

Nou, ze had geluk met jou en ze wist het niet eens...! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 08/01/15, 17:29

PS: om haar leefomgeving te zien, zit ze misschien ergens anders in winterslaap? Het ziet er niet moeilijk uit om eruit te komen en deze kikkers kunnen hoog springen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 09/01/15, 08:13

Obamot schreef:PS: om haar leefomgeving te zien, zit ze misschien ergens anders in winterslaap? Het ziet er niet moeilijk uit om eruit te komen en deze kikkers kunnen hoog springen!


HEY ho Obamot... De foto van haar die ik heb geplaatst is die van haar lijk dat ik uit de bodem van het bassin heb gevist...

Ze is uit Karmin...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten