DIY-tips: een grasmaaier verbeteren

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

DIY-tips: een grasmaaier verbeteren




par Flytox » 23/06/12, 00:28

Als je de zeis maait, hoef je geen hercule te hebben als je de juiste beweging hebt gemaakt, het is geen test voor kracht, kracht, snelheid of uithoudingsvermogen ... en het gaat maar door.

Beeld

Hoe komt een maaier van meerdere paarden (3 en meer) aan door, als de zak te vol is, een kluit met meer dicht gras onder de maaier te passeren, ligt er al te veel gemaaid gras op de grond ....? ???? De prestaties van de snede en de evacuatie van het gemaaide gras is super armoedig !?

Veronderstelling: het meeste vermogen wordt niet verbruikt door het maaien zelf, maar door de evacuatie van het gemaaide gras. Rondom het mes is een ringvormige ruimte ingenomen door lucht en gemaaid gras dat draait terwijl hij wacht om de uitgang te vinden.

Zodra de evacuatie minder goed verloopt, opvangzak snel vol, zeer lage maaiafstand, te nat gras dat blijft plakken, de evacuatiedoorgang geleidelijk verstopt en kilo's gemaaid gras stapelen zich op en worden aangelegd met steeds minder lucht met het blad meedraaien. Met een grote pollepel verandert het geroerde medium van "gasvormig" in "vloeibaar". Het opgenomen vermogen neemt af en de motor slaat af. : Idee:

Het idee om te voorkomen dat je constant blijft staan ​​zonder te racen om kracht, is om het gemaaide gras naar de uitgang te dwingen door te proberen te voorkomen dat het met een volledige draai draait met het mes. Het remmen van het mes zal daarom plaatsvinden over een veel kleinere rotatiehoek. Daarom installatie van een deflectorplaat die de doorsnede duidelijk verkleint in de richting van de horizontale rode pijl.

Beeld

Het blad is zo gekerfd dat het deel "waaier / uiteinde van het blad" net passeert, het vlak van het blad loopt gelijk met het blad (2 of 3 mm). De plaat stijgt ongeveer tot aan de motoras.

Evacuatie zijaanzicht.

Beeld

Resultaat wanneer het gras droog en iets te hoog is (het moment waarop ik besluit te maaien : Mrgreen: ) het gaat veel beter dan normaal. Verander van ongeveer 10 instelling per uur naar 1 instelling per uur :P !!! Als het gras te nat of echt te hoog is, verandert er niets : Cry:

Het tweede verticale rode pijlvel leidt het gras ook naar de uitgang en zodat het niet op de wielaandrijfas komt.

Blijkbaar verzet deze vergadering zich tegen hondenbabals en andere stukken hout die verloren zijn gegaan in het gazon zonder meer schade aan te richten dan normaal.

Opmerking: ik pak nooit het gras op en de kap voor werken zonder dat de graszak opener wordt gehouden dan normaal om de afvoer van het gras niet te belemmeren.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 23/06/12, 05:39

De thermische maaier, wat een ver verleden : Mrgreen:
De wijziging is ook geldig op een elektrische.

Het probleem is dat de evacuatie nooit soepel verloopt en dat gras zich vaak kan ophopen in de richting van de as van de achterwielen.

Er is een slijpset die tussen het mes en de as kan worden gemonteerd.
Dwarsmontage (op 90 ° ten opzichte van het mes).
Beeld Beeld

Ik doe het anders.
Ik snijd meestal zonder de tas en til het ontsnappingsluik (net als jij) iets op: ik neem mijn benen vol : Mrgreen:
Zorg voor een goed paar laarzen.

Mijn enige spijt: er is geen zelfaandrijving op de elektrische.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/06/12, 10:48

Beeld


Beeld

Zo duidelijker : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/06/12, 10:58

plasmanu schreef:Het probleem is dat de evacuatie nooit soepel verloopt en dat gras zich vaak kan ophopen in de richting van de as van de achterwielen.

Precies, wanneer het gras een bepaalde lengte heeft, rolt het op een zeer strakke manier op de aandrijfas en wordt het van kracht in de vermenigvuldigingskast en doodt het lagers ....:frons:

Er is een slijpset die tussen het mes en de as kan worden gemonteerd.
Dwarsmontage (op 90 ° ten opzichte van het mes).
Beeld Beeld


Werkt dit ding goed? De staven zijn gemaakt van staal, kabel?

Ik doe het anders.
Ik snijd meestal zonder de tas en til het ontsnappingsluik (net als jij) iets op: ik neem mijn benen vol : Mrgreen:
Zorg voor een goed paar laarzen.


Met hetzelfde probleem : Mrgreen: , was het noodzakelijk om daarheen te gaan door kleine uitsparingen en progressief optillen van de kap om een goed resultaat te bereiken en steniging van de enkels te voorkomen : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 23/06/12, 16:52

Ik maai met een bosmaaier: het is als een maaier maar met slechts een kleine zwenkwiel aan de voorkant en 2 een zeer groot wiel aan de achterkant.
En de evacuatie van het gras gebeurt aan de zijkant en niet van achteren (maar we kunnen geen prullenbak plaatsen)
Je hebt al groot gras nodig om het te blokkeren
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 23/06/12, 17:28

De slijpset is ontworpen met gevlochten kabel die in de draairichting buigt en kort genoeg is om het mes niet te raken.

Het is alsof 2 4 handen aan het gras krabben om vulling te voorkomen.
En vergemakkelijken uitwerpen.

Voor de klep til ik hem vrijwillig op om de weg naar buiten te vergemakkelijken.
Als er niet te veel plotseling wordt gesneden, vormt de kudde zich in de uitlaat.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/06/12, 23:51

Forhorse schreef:Ik maai met een bosmaaier: het is als een maaier maar met slechts een kleine zwenkwiel aan de voorkant en 2 een zeer groot wiel aan de achterkant.
En de evacuatie van het gras gebeurt aan de zijkant en niet van achteren (maar we kunnen geen prullenbak plaatsen)
Je hebt al groot gras nodig om het te blokkeren


De aankoop wordt gedaan, uw bosmaaier-oplossing lijkt me beter. Hoe krachtig is uw model?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 24/06/12, 08:53

Voordat ik een tweetaktmaaier had die zich niet tussen beide systemen bevond.
Er was slechts één zijuitstoot.
Het was goed om op een golf green te rennen.

Maar de twee keer in dit gebruik is verrot, de levensduur is gemiddeld en de instellingen onmogelijk.
Het moet gezegd worden dat ik het hersteld had en dat het veel had gediend.
Het belandde in de sloop.

In alle gevallen is het belangrijkste een scherp mes.

En wees heel voorzichtig met de elektrische omdat deze meer dan 3minuten na de stop in stilte loopt:boe vingers.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/06/12, 10:20

Obamot schreef:Een maaier die je vingers likt is beter dan een die je kan opeten! : Cheesy:

Beeld

Ze heeft alle voordelen, naast aanhankelijk te zijn met degenen die ze kent, ze:
â € "dag en nacht stil, en zelfs zondag!
- doet het werk terwijl je op een ligstoel ligt ...
- vervuilt niet omdat het geen benzine verbruikt, maar uitsluitend water;
- heeft een volledig bewezen techniek;
- kost niets in onderhoud of service na verkoop;
â € "breekt nooit af;
â € "laat je niet de auto-ontsteking raken
- doe ook niet de "zodra ik start en de andere nee" -beweging;
- daarom wil je het niet opnieuw masseren;
- stopt ook niet plotseling wanneer het "heet" is;
- heeft daarom geen speciaal gereedschap, olie of kaarsen nodig;
- vereist geen slijpen;
- zeer strak gesneden, nauwgezet en regelmatig;
â € "roest niet;
- Parkeer zichzelf in hun doos als het werk klaar is;
- weet het nietgeplande veroudering ”!
- kan zelfs melk geven;
- hoeft niet te worden afgeschreven;
â € "is levenslang gegarandeerd;
- vereist geen oogst van het gemaaide gras;
- "vergeet nooit" om te maaien!
- wil meer ... (terwijl ik er een paar weet ...);
- En last but not least, is effectiever dan een hond, je voelt het niet echt aankomen omdat het onvoorspelbaar is ... en de hoorns zijn langer dan de tanden, dus dat zet je aan het denken!

Nou, je hoeft alleen maar de moestuin af te schermen en de bloemen een beetje hoog te verstoppen ... : Mrgreen: anders ...


Oba_Motte: Ca .... om te maaien, het maait ....... op de grond ..... : Mrgreen: , bloemen is het niet waard ...... maar er is ook de hond ... die erg speels is ....... mmmmmhhhh! : Cry: : Mrgreen:

De buurman had 2-geiten, op een dag verliet hij een stoel onder de vijgenboom tijdens het oogsten ... toen hij terugkwam, stonden de 2-geiten in de boom die vijgen, bladeren enz. Doorsneden. ... : Mrgreen:
Dernière édition par Flytox de 24 / 06 / 12, 10: 29, 2 keer bewerkt.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/06/12, 10:23

[Bewerken] Ik ben de speler, ik heb het verwijderd voor correctie!

Ik ben vergeten te zeggen dat je je handleiding niet hoeft te vertalen uit het Pools of Japans;

: Mrgreen: : Cheesy: Ik wist dat je het leuk zou vinden ...

Het is een eerste prijsitem! : Lol:

En bovendien is het eetbaar -> ok Janic: ik -> [] ga uit ...
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten