Maalmachine FLORABEST 2500 6 (elektrische aansluitingen)

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
barbal14
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/04/12, 09:31
x 1

Maalmachine FLORABEST 2500 6 (elektrische aansluitingen)




par barbal14 » 19/04/12, 11:18

Sorry, ik begin, dus ik begin opnieuw
Bonjour à toutes et à tous,
Ik heb mijn hakselaar na overwintering weer in gebruik genomen, maar hij startte niet opnieuw!! grote paniek - dus ik demonteerde de snijplotters en niets hielp. Ik controleerde daarom het bedieningspaneel en ontdekte dat de connectoren waren losgekoppeld. er zijn 6 draden (rood, wit, bruin, paars, geel en oranje) en de lipjes zaten los. Maar ik weet niet in welke volgorde ik ze weer moet verbinden, ik werd onderbroken. M/A en MAR/M/AV met 3 aansluitingen onder elke schakelaar. Heb je een foto van de onderkant van de schakelaars met de aangesloten draden of eventueel een schema. dank u bij voorbaat

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/04/12, 15:51

Ik heb geloof ik hetzelfde model. Jij hebt geluk!

Heb je een gedemonteerde foto van jou die ik vergelijk en vooral om te zien waar ik moet demonteren? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 19/04/12, 16:01

Hallo allemaal.

De breker staat bij gebrek aan ruimte buiten bij slecht weer, met een plastic zak eroverheen die hem omwikkelt... :|

Ik had dit jaar geen takken om te malen. Even de wilg snoeien, die bleek toch niet te versnipperen. De lange takken zijn te flexibel.
Het maakt me slingers nutteloos. Dus ik breng alles naar de vuilnisbelt.

***
Ik zag je verzoek, en ik dacht dat ik eens kon gaan kijken.
De handleiding is waarschijnlijk te netjes, want die kan ik niet vinden.
Ik heb het beest nooit uit elkaar gehaald.

Hoe noem je het bedieningspaneel, waar is het?
Ik heb de 4 kruisvormen op het bovenste deel van de molen verwijderd.
Het komt niet los, komt niet omhoog, niet
Ik heb de resetdop losgedraaid. Maar de voorwaartse en achterwaartse draaischakelaar blijft bevestigd.
Ik heb geprobeerd het los te klikken met 2 schroevendraaiers. Niets grensoverschrijdend.
Door de bovenplaat met geweld te verwijderen, keek ik van onderen: ik zie de witte doos omhoog komen, vastgehaakt aan de startknop...

Aangezien je het al hebt gedemonteerd, geef me de techniek, want ik wil deze knop niet breken terwijl alles werkt. : Cheesy:
0 x
barbal14
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/04/12, 09:31
x 1

Maalmachine FLORABEST 2500 6 (elektrische aansluitingen)




par barbal14 » 19/04/12, 17:12

Re hello,
Om toegang te krijgen tot de connectoren die mij interesseren, moet u de 4 schroeven van het hoofdbedieningspaneel in het bovenste / voorste deel van het apparaat losdraaien, waar de AAN / UIT-schakelaar en de FRONT / BACK-schakelaar zich bevinden. Let op de kop van de schroeven is bijzonder, het zijn koppen voor schroevendraaier 3 zijden ster. Ik heb de mijne losgeschroefd met een "kleine" platte schroevendraaier en de set van 2 schakelaars kwam zonder problemen, ik heb het niet eens geforceerd.
Als je me een foto kunt sturen van de achterkant van de schakelaars met de gekleurde draden, zou dat perfect zijn.
Sorry, ik heb foto's, maar ik kan ze niet invoegen, ik kan ze eventueel per e-mail naar je sturen!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 19/04/12, 18:11

Te laat! : Mrgreen:

Ik vraag me af of je molen niet geüpgraded is... :D
Thuis moest je de schuif losmaken die de vooruit- of achteruitversnelling blokkeerde

Helaas moest je weten en een fijn mes hebben. de 2 clips zijn kapot gegaan. We doen het met een beetje neopreen.
Beeld
Na het demonteren van de 4 schroeven van de witte doos, om de schakelaars eruit te halen, sprong alles voor de foto. toen kwam de regen...

Ik heb geen schroefklemmen. Alleen proner-pods (misschien hielden ze daarom... :D )

Het overzicht:
Beeld
op de componentplaat is de corny-on-koeler gemarkeerd met BTA.L6-600B, wat een BTA-600B-triac lijkt te zijn

De draden op de rechter schakelaar:
Beeld

De draden op de linker schakelaar:
Beeld

Als het niet duidelijk is voor de kleuren, of de positie van de schakelaars, vraag dan bij twijfel om details en als je de route van de draden wilt weten.
Vertel me dit snel, voordat ik het weer in elkaar zet (zolang het vers is..)

Net als de schuifregelaar zijn de aansluitingen veranderd in vergelijking met mijn molen, de kleuren van de draden kunnen verschillen...
1 x
barbal14
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/04/12, 09:31
x 1




par barbal14 » 19/04/12, 18:30

Goedenavond gegyx, en bedankt voor de foto's, maar helaas is mijn grinder anders dan die van jou. Mijn aan / uit-schakelaar in een drukknopschakelaar - ik maak toch de foto's en ik doe een verbindingstest, ik ben ook in de regen dus ik wacht tot morgen voor het geval dat!!!
Hoe dan ook, ik hou je op de hoogte.
encore merci
1 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 19/04/12, 18:47

2500-6 betekent jaar 2006?

Ik had deze foto's van mijn model uit 2010 geplaatst:
https://www.econologie.info/share/partag ... LcBmvX.pdf

We zien de draaiknop.

Christophe, geen grapje, je hebt er een gekocht, verkocht voor 15 € bij Lidl?
Die in mijn link?
Labelfout?

Lidl is veel beter dan Emmaus... : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/04/12, 20:42

gegyx schreef:Christophe, geen grapje, je hebt er een gekocht, verkocht voor 15 € bij Lidl?
Die in mijn link?
Labelfout?

Lidl is veel beter dan Emmaus... : Lol:


Yeah!

Hoe weet je dat? Ik zei het op de forum?

Ik denk niet dat het een vergissing was, want het was onder een speciale tent...nogal liquidatie (met verlies)...Er waren ook generatoren voor 100€ in plaats van 450...
0 x
barbal14
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/04/12, 09:31
x 1

Maalmachine FLORABEST 2500 6 (elektrische aansluitingen)




par barbal14 » 20/04/12, 08:25

Ik heb geprobeerd de connectoren aan de achterkant van de 2 schakelaars opnieuw aan te sluiten en helaas was het resultaat nogal ontmoedigend. het werkt nog steeds niet of "slecht" !!! De foto's die mij vriendelijk zijn verstrekt door "gegyx" komen niet overeen met mijn apparaat - Mijn molen moet ouder zijn dan de zijne. Dus als iemand een foto of beschrijving heeft van de aansluitingen van de connectoren van de 2 aan/uit en voor/achter schakelaars, ben ik geïnteresseerd. (kan iemand mij voor meer informatie uitleggen hoe ik foto's in mijn bericht kan plaatsen ??????) :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 20/04/12, 10:58

Voor foto's:
Wanneer je een bericht schrijft klik je op "reageren".
Dus onder je tekstvak om te schrijven, klik je op de regel eronder "om een ​​afbeelding of een bestand in te voegen..." Het wordt hierna aangegeven...
Je hebt de kans om je foto op deze site te plaatsen.
Ook als u weet hoe u een foto moet retoucheren of bijsnijden, maak dan van de gelegenheid gebruik om deze nuttig te maken.

In mijn huis zijn er veel draden die naar de onderkant van de plaat gaan. Ik heb geen zin om het hele plan te zoeken met een ohmmeter-voltmeter.

Je hebt nog een minimum nodig voor je onderzoek.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten