C in de lucht: totaal geoliede kiezels en galette

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

C in de lucht: totaal geoliede kiezels en galette




par Christophe » 06/03/07, 14:43

Plaatsing van de C dans l'air-video van 22 februari over de winsten van olietankers en het Erika-proces.

Zeer informatief : Mrgreen:

https://www.econologie.info/?2007/03/06/ ... de-l-erika

Edit: filmpje op youtube http://www.youtube.com/watch?v=lqMGi9X0_IU
Dernière édition par Christophe de 03 / 05 / 11, 14: 40, 1 keer bewerkt.
0 x
the-scribbler
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 21/04/07, 10:54




par the-scribbler » 21/04/07, 12:15

Hallo,‎


Voor mijn eerste post kan ik me alleen aansluiten bij de massa mensen en vooral bij de niet minder verwaarloosbare massa van Moeder Natuur die lijdt zonder zichzelf te kunnen verdedigen tegen de aanvallen die haar alleen door de invloed van mannen worden opgelegd.
Beledigd, ja ongetwijfeld, net als veel van mijn tijdgenoten door de weinige ruimte die we geven aan ecologie met een hoofdletter E.
Ik ben geen lid van sommige kangoeroe-verdedigingsverenigingen of andere ecologische bewegingen, omdat ik denk dat ik me voldoende zorgen maak over de realiteit van ons milieu, die met de dag verslechtert, om te proberen mezelf in overeenstemming te brengen met de basisprincipes daarvan. ‎
Ik luister hier en daar naar de min of meer geanimeerde discussies over wat onze wereld na ons zal moeten doen! Het zou voor mij heel eenvoudig zijn om, net als veel mensen, te zeggen:
“Na mij de zondvloed!”‎
Maar ik zou meteen het etiket opgeplakt krijgen met de welverdiende term egoïstisch. En terecht.
Wat mij echter demoraliseerd is de laksheid ten aanzien van de verantwoordelijkheden van iedere actor in deze samenleving die de onze is. Om de winst op de eerste plaats te zetten in plaats van het welzijn van de individuen waaruit de genoemde beschaving bestaat.
Onze eigen houding moet in twijfel worden getrokken
Het bezwijken voor de ‘bevelen’ van grote financiële groepen om aandelen in een of ander bedrijf te nemen, bevordert deze stand van zaken. Eén ding zou echter behoorlijk nadelig zijn voor deze grote olieconcerns, namelijk dat ze geen benzine of diesel meer zouden kopen, maximaal een dag of twee zouden stoppen en dus niet meer zouden stoppen bij benzinestations. Gevolgd door een boycot van aandelen in deze grote groepen, zowel financiële als andere oliebedrijven.
Weet u wat deze bedrijven dan zouden verliezen?‎
Erica's schadewaarde tenminste.‎
Persoonlijk kan ik mijn auto een dag, twee, drie of zelfs een maand missen. Ik kan zelfs meerdere dagen achter elkaar mijn neus ophouden voor deze verloofde hoge pieten
Ik hou van motorrijden, ik ben een freebiker en kan zonder zonder ziek te worden. Dus waarom niet 45 miljoen automobilisten en vrachtwagenchauffeurs samen, aan dezelfde actie!‎
Nou ik weet het, we kunnen dromen! Is utopie geen mogelijke therapie?‎
Zoals ik eerder benadrukte, maak ik geen deel uit van een bepaalde beweging. Het is gewoon een idee in mijn arme brein en ik veronderstel dat als de mijne deze mogelijke mogelijkheid ontdekte, anderen dat waarschijnlijk ook dachten. ‎
Maar zijn wij niet een leven lang huurder van wat onze vorige generaties ons hebben nagelaten?
Ook ben ik geen volgeling van een paar min of meer verlichte religies. Wat mij het meest aanspreekt, is dat je in alle rust een site kunt bezoeken. Verras mij met mijn openhartige lezing over de wonderen die worden bedreigd door menselijke domheid. ‎
Als ik door de bergen, aan zee of zelfs in de diepten van een regio reis, en ik zie dat er afval op de bodem van een vallei wordt gegooid, word ik helemaal in paniek. Net voordat ik maar één woord in mijn mond heb is het:
« Verdomme, wat is het mooi! "
Maar verdomd, het moet mooi blijven. Nee!‎
Dit is wat ik in deze paar regels zou kunnen zeggen. Natuurlijk moet ik niet te veel dromen, want er zijn nog steeds te veel idioten die de leiding hebben over onze samenleving.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 21/04/07, 16:18

de-krabbelaar schreef: Eén ding zou echter behoorlijk nadelig zijn voor deze grote olieconcerns, namelijk dat ze geen benzine of diesel meer zouden kopen, maximaal een dag of twee zouden stoppen en dus niet meer zouden stoppen bij benzinestations. Gevolgd door een boycot van aandelen in deze grote groepen, zowel financiële als andere oliebedrijven.
Weet u wat deze bedrijven dan zouden verliezen?‎
Erica's schadewaarde tenminste.‎


welkom

doe net als ik, sluit je aan bij de "stoere jongens", doe wat herstelolie en water in je bak en ga naar je vriend, zet je watermeter uit enz...

koop niet meer, herstel en je zult zien dat zodra we flink aanscherpen het systeem vanzelf instort : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

@

PS/ Ik heb al 20 jaar geen diesel meer gekocht, behalve om onderdelen in de werkplaats schoon te maken.
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
the-scribbler
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 21/04/07, 10:54




par the-scribbler » 21/04/07, 16:56

Hallo,

Waarschijnlijk wel ! Maar hoe krijg ik mijn injectiemotor aan de praat, het principe van de werking ervan is mij volkomen onbekend geworden sinds ik de oude injectiepompen van de Perkins-motoren en de oude traditionele ontstekers heb verlaten?
En dan mijn persoonlijke kilometers, die van mijn leven die niet de meest gunstige zijn.
Ook ik ben een geboren demonstrant. Ik kende de baricades goed. Niet die van 1789, maar gewoon die van 68. :P Maar zoals ik vaak zeg: mijn hersenen ontwikkelden zich ten koste van mijn armen.
Dus ik probeer na te denken. En het wordt steeds moeilijker, in tegenstelling tot wat iedereen zegt.
Dit weerhoudt mij er niet van om mij zorgen te maken over de toekomst van mijn dierbaren, zelfs als er een overstroming achter mij aan komt.
Mijn oude Ford accepteert waarschijnlijk olie als brandstof. Een elektrische verwarming gekoppeld aan het watercircuit van de radiator om het te laten branden, ja, zeker.
Ik heb nog steeds een aantal pijlen op mijn boog. :) Ik las vrijwel alle metalen, zowel met boog als met argon. De steekvlam heeft ook voor mij geen geheimen. Ook de aanpassing was een belevenis, net als de auto-elektriciteit. Ik zou eraan gehecht moeten raken als ik me bij de rebellenclan zou voegen, nietwaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/04/07, 19:38

Verdomme, kom snel, we hebben geen fatsoenlijke lasser in de vereniging; de ty-punch is cool : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
the-scribbler
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 21/04/07, 10:54




par the-scribbler » 23/04/07, 21:47

Ik wil wel, maar kan niet omdat ik het erg druk heb.
Dat gezegd hebbende: ik heb een voorkeur voor whisky.‎
Maar zoals het oude gezegde luidt: er zijn alleen bergen die niet beklommen kunnen worden. Dus waarom niet tijdens wandelingen door onze zeshoek
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/05/11, 14:40

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten