Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par humus » 26/06/21, 08:28

Een gesprek tussen Coline, mede-oprichter van Time for the Planet, en Fabrice Bonnifet, CSR-directeur van de Bouygues Group en voorzitter van het College of Sustainable Development Directors.

00: 00 Inleiding
04:14 Zijn reis
06:30 Politieke beloften
09:50 De leugen van groene groei?
13:10 Ecologische transitie en vrijheid
15:07 Screening in een koolstofarme wereld
23:05 MVO en greenwashing
26:20 Waarom gaat het niet sneller?
33:05 Decarbonisatie van de verschillende “scopes”
41:45 De bijdragende zaken
44:38 Bedrijfsmodellen transformeren
50:30 Nieuwe vormen van boekhouden
54:00 Technologische doorbraak en innovatie
56:20 Zijn mening over Tijd voor de Planeet

1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par ABC2019 » 26/06/21, 11:11

pureer nog een uur portenawak om naar te luisteren ... om op het einde te zeggen dat we niet kunnen zeggen wat we precies moeten doen!

Serieus, ik heb me altijd afgevraagd waarom zoveel mensen elke zondag een uur besteden om altijd dezelfde dingen te horen tijdens de mis, maar er zijn er natuurlijk die het leuk vinden...
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par ABC2019 » 26/06/21, 11:16

het eerste wat hij zegt over Claude Lorius op 2'30 is al onzin... Ik stopte daar. Als ik niets anders te doen heb als het vanmiddag te warm is; Ik zal naar de andere onzin luisteren.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par Christophe » 26/06/21, 14:05

ABC2019 schreef:... om aan het einde te zeggen dat we niet kunnen zeggen wat we precies moeten doen!


Omdat alle sprekers groenwassers zijn die pseudo-groen toepassen op een ideologie van oneindige groei... dat kan niet werken!

De oplossing is echter eenvoudig maar zeer politiek incorrect: ga akkoord om onze levensstandaard door 10 te delen!

Dat betekent accepteren dat je 10 keer minder uitgeeft aan nutteloos consumentisme (maar dat de massa tevreden stelt) en je opnieuw concentreren op de essentie, je bestedingsprioriteiten herzien... Bijvoorbeeld groenten en fruit kopen in plaats van een negende paar pompen of de laptop die net is uitgekomen maar die we niet ECHT nodig hebben, maar we kopen hem toch omdat ons leven zo waardeloos is dat we ons ego moeten opblazen in beledigende consumptie, we moeten pronken in het bijzijn van onze vrienden of we moeten een zinloze kortstondige bevrediging bevredigen helemaal in de mode!!

Zolang een politicus niet het lef heeft om dat te zeggen, komen we er niet uit!

De oplossing is om te leren tevreden te zijn met weinig, te stoppen met kwijlen en alleen "gelukkig" te zijn door consumptie, nuchterheid te bewonderen in plaats van rijkdom... Kortom, het is om het concept van gelukkige nuchterheid te leren, wat bovendien de samenleving over het algemeen gelukkiger zal maken omdat het consumentisme belachelijk zal vinden, wat op dit moment slechts een bron van frustratie is voor de meesten (zij.hij heeft dat maar ik kan het niet kopen...boohoo)!

Het duurt nog een paar jaar voordat COVID terugkomt... zandsteen of geweld!

Zo niet, wanneer begint de zomerverkoop? : Lol: : Lol: : Lol:
1 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par humus » 26/06/21, 14:06

ABC2019 schreef: om aan het einde te zeggen dat we niet kunnen zeggen wat we precies moeten doen!

Begin misschien door te stoppen dit keer op keer te herhalen, de leiding te nemen en naar oplossingen te zoeken.
Toeschouwer!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par Christophe » 26/06/21, 14:09

Ik heb het net gegeven... althans gedeeltelijk...

Deze idioten uit de video zullen nooit zo redeneren en zullen dus altijd ongelijk hebben in hun valse overtuigingen!

Omdat ze alles hebben wat ze willen in hun leven, zoeken ze koste wat het kost persoonlijke verrijking door groene methoden toe te passen! Ik heb niet 1 seconde van de video bekeken, maar volgens de samenvatting is het precies dat...Ik denk niet dat ik het helemaal mis heb...

De oplossing is nuchterheid, armoede, een terugkeer naar de essentie...
1 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par humus » 26/06/21, 19:41

Een beetje dissonantie?
Mensen die voorstellen en doen, zijn er.
De olievlek en niet verwachten dat alles van bovenaf komt.

Isabelle Delannoy - Welke mens heeft de natuur nodig?

"Een politieke kracht die is veranderd in een economische kracht", "de symbiotische economie"

00: 00 Inleiding
05:50 De drie belangrijke feiten en cijfers
09:20 Wat is de plaats van geld in de ecologische transitie?
12:20 Het globale en het lokale
15:05 Wat is de symbiotische economie?
27:20 Redenen om optimistisch te zijn
32:50 Jezelf projecteren in een wenselijke wereld
45:04 "Gedistribueerd kapitalisme"
53:10 Het positieve rebound-effect?
56:55 Wat kun je doen als burger?
1:03:45 Zijn mening over Tijd voor de Planeet
1:06:40 Laatste woord

0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par ENERC » 26/06/21, 19:53

Christophe schreef:Ik heb het net gegeven... althans gedeeltelijk...

Deze idioten uit de video zullen nooit zo redeneren en zullen dus altijd ongelijk hebben in hun valse overtuigingen!

Omdat ze alles hebben wat ze willen in hun leven, zoeken ze koste wat het kost persoonlijke verrijking door groene methoden toe te passen! Ik heb niet 1 seconde van de video bekeken, maar volgens de samenvatting is het precies dat...Ik denk niet dat ik het helemaal mis heb...

De oplossing is nuchterheid, armoede, een terugkeer naar de essentie...

Zolang we mensen naar de steden blijven sturen, gaat het ons niet lukken. Steden zijn het probleem, niet de oplossing.

Je kunt jezelf vullen met groenten, eieren, lokaal geproduceerde kaas. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat de oplossing is om terug te gaan naar kleine gemeenschappen (1000 - 10000 inwoners) die produceren wat ze nodig hebben. Het dorp zoals het bij ons 3 eeuwen geleden bestond, maar dan met moderniteit.
Dit betekent niet noodzakelijkerwijs armoede. Terug naar de basis ja : Cheesy:
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par GuyGadeboisTheBack » 26/06/21, 19:59

Maak een wandeling in de kleine Italiaanse dorpjes, ik ken er nogal wat in Ligurië, je zult zien hoe het "echte leven" is, kleurrijk, vrolijk, vol kreten van kinderen, oude mensen op de banken, kleine familierestaurantjes waar je goedkope producten uit de omliggende moestuinen kunt eten, lokale olijfolie en lokale wijn... In Frankrijk was het in de jaren zestig nog zo maar het is helaas verdwenen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par Ahmed » 26/06/21, 20:06

Ik heb een beetje moeite met het bijdragende bedrijf... Op papier is het een interessant concept, maar als de waarde die door de arbeiders wordt geproduceerd (in de ruimste zin) wordt verspreid over minder producten en het bedrijf winst blijft maken, zonder de gespecificeerde algemene groei, betekent dit dat slechts zeer weinig bedrijven kunnen opereren, dus het impliceert een extreme concentratie van bedrijven (die dus de kleine algemene groei zal opvangen...)...
"Oplossingen", zoals wat meer groen in de steden brengen, zijn leuk maar zullen de zaken waarschijnlijk niet veranderen. Zoals een opmerking hierboven treffend verwoordt, zijn steden meer het probleem...
We hebben de indruk dat het voldoende zou zijn om de gemoedstoestand te veranderen zonder de achtergrond te veranderen en "roll my duivin"...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten