Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 31/12/19, 17:51

2 zeer verschillende onderwerpen die één ding gemeen hebben: de gemoedstoestand in het leven, die onze perceptie, onze conclusies en onze acties sterk beïnvloedt.

1) Gunter Pauli en de blauwe economie


2) "Durf"


Niets is perfect of compleet in wat wordt gepresenteerd, iedereen zal kiezen wat tot hen spreekt.

Gelukkig nieuwjaar 2020
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 17/01/20, 09:53

Voor uw gezondheid:


In goede gezondheid zijn:


Een inkeping boven:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par izentrop » 17/01/20, 15:27

Adverteert u nu tegen anti-kwakzalvers?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Exnihiloest » 17/01/20, 15:58

izentrop schreef:Adverteert u nu tegen anti-kwakzalvers?

en niet alleen anti-vaccin. Hij beoefent ook sjamanisme, Schaller. En hij heeft problemen met het rechtssysteem in Frankrijk. Zijn volgelingen zullen ons vertellen: "Dus dit is inderdaad een bewijs van de verdiensten van zijn wetenschap, ze willen de waarheid voor ons verbergen om de farmaceutische industrie te beschermen!" : Lol: . Deze charlatan combineert geneeskunde en overtuiging. Volgens hem is ons lichaam de tijdelijke belichaming van onze onsterfelijke ziel; hij recycleert versleten religieuze ideeën.

Naast Gunter lijkt Pauli overigens solide en geloofwaardig, maar toch wantrouwend. Knappe sprekers zijn geen knappe makers. Wat heeft hij concreet gemaakt op het gebied van ecologie, wat zijn methodologie geloofwaardig zou maken?
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 17/01/20, 16:44

izentrop schreef:Adverteert u nu tegen anti-kwakzalvers?

Welke is er? : Lol: : Lol: : Lol:
Om te geloven dat ik in de toekomst lees ... : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 17/01/20, 17:10

Exnihiloest schreef:en niet alleen anti-vaccin. Hij beoefent ook sjamanisme, Schaller. En hij heeft problemen met het rechtssysteem in Frankrijk. Zijn volgelingen zullen ons vertellen: "Dus dit is inderdaad een bewijs van de verdiensten van zijn wetenschap, ze willen de waarheid voor ons verbergen om de farmaceutische industrie te beschermen!" : Lol: . Deze charlatan combineert geneeskunde en overtuiging. Volgens hem is ons lichaam de tijdelijke belichaming van onze onsterfelijke ziel; hij recycleert versleten religieuze ideeën.

Naast Gunter lijkt Pauli overigens solide en geloofwaardig, maar toch wantrouwend. Knappe sprekers zijn geen knappe makers. Wat heeft hij concreet gemaakt op het gebied van ecologie, wat zijn methodologie geloofwaardig zou maken?

Persoonlijk gooi ik de baby niet weg met het badwater, (zelfs niet in de liberalen : Mrgreen: ) onder het mom dat er iets niet klopt, niet rigoureus of zelfs vals, zou alles dan worden weggegooid?
Ik neem wat goed is, waar er is en laat het slechte buiten beschouwing.
Alles kan inspirerend zijn.

Een beetje zoals Greta, er is een duidelijke stap maar de achtergrond is goed, behoud van het milieu is gewoon van vitaal belang.
Hebben we de luxe om op de verkeerde plaats op de komma te kibbelen? : Roll:

Ik zou onze tijd, die het einde van een wereld en de geboorte van een nieuwe is, vergelijken met de Cambrische explosie, de meest excentrieke dieren verschenen, de selectie deed de rest.
Welnu, voor een duurzame wereld moet er een explosie zijn van nieuwe dingen die we niet van tevoren weten en die echt nuttig zullen zijn of niet.


Door wat er wordt gepresenteerd, doe ik niet alsof alles perfect is, turnkey.
Dit zijn slechts bronnen van inspiratie voor mensen die oplossingen zoeken.
Als er iets tegen je spreekt, neem je het of gooi je het weg, geen zorgen. : Wink:

Persoonlijk herinner ik me de Amaroli, experimenteer om te proberen, om de effecten te zien
en genees de wonden uit het verleden door 'visualisatie'. Ik heb al geoefend anders dan wat Tal Shaller zegt en het heeft positieve effecten. Ik wil echt zijn methode proberen.

Ik kan begrijpen dat als we lichtjaren verwijderd zijn van dit alles, we het als kwakzalver nemen.
Het was mijn rationele houding voordat ik het probeerde ... : Lol:

Ik ben daarom voor niemand gewonnen, want ik neem wat bij me past, zoals op de supermarkt : Wink:
Reactie die van toepassing is op Izentrop ook. (veel te star in zijn hoofd : Wink: )
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Janic » 17/01/20, 17:24

Adverteert u nu tegen anti-kwakzalvers?
dat is het leven! sommige naïeve en bijgelovige mensen adverteren provaccines om de charlatans van grote pharma te ondersteunen, anderen adverteren zodat iedereen bewust hun keuze kan maken. Zoals voorzien door de wet, mensenrechten en burgers en de Oviedo-conventie voor het vermijden van medisch nazisme.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par izentrop » 17/01/20, 18:10

eclectron schreef:
izentrop schreef:Adverteert u nu tegen anti-kwakzalvers?
Welke is er? : Lol: : Lol: : Lol:
De twee zijn al veel geciteerd door Janic in onderwerpen over vaccinatie.
Casasnova is zelfs door MIVILUDE geroepen om advies te geven dat het leven van degenen die hen volgen in gevaar brengt.
Exnihiloest schreef: Hij beoefent ook het sjamanisme, Schaller.
Het is niet erg serieus naast het gevaar voor de gezondheid van zijn volgelingen. :schok:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Janic » 17/01/20, 18:42

De twee zijn al veel geciteerd door Janic in onderwerpen over vaccinatie.
Het is al vooruitgang dat je leest wat er over het onderwerp wordt gezegd: je gaat vooruit!
Casasnova is zelfs door MIVILUDE geroepen om advies te geven dat het leven van degenen die hen volgen in gevaar brengt.
de MIVILUDE is niet in staat om iemand aan iets te herinneren, het is alleen een taak om een ​​oordeel te geven aan de autoriteiten.
Voor advies weet u niet dat advies geen belasting is. Als u iemand adviseert om te stoppen met roken of enig ander destructief middel van gezondheid, is het niet om illegaal medicijnen te beoefenen en zijn luisteraars lijken niet slechter af te zijn, integendeel volgens hun getuigenissen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 18/01/20, 08:49

Nog niet (volledig) beluisterd, maar het begin lijkt interessant om de balans op te maken van de twee belangrijkste economische systemen die communisme en kapitalisme zijn.
Altijd in een geest van onderzoek naar een duurzaam systeem, aangepast aan de uitdagingen van onze tijd.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten